oververhit??

• Topicstarter Topicstarter crossmotorgek
  • Startdatum Startdatum
C

crossmotorgek

Guest
ik was net aan t rijden met m'n nitro rustler en toen viel het me op dat hij heel laag toerig bleef en moeilijk loskwam. dus reed ik dat ding naar m'n voeten en toen zag ik dat er rook van de koelkop kwam, isie overhit en misschien kapot?

Spuugie op je vinger en de koelkop aanraken..
Kun je de vinger er 2 tellen ophouden zonder verbranden is dit nog goed.
minder als 2 tellen = te heet

verder, rook van de kop kan van meerdere dingen komen
Zit je uitlaat nog goed vast? als er een ruimte zit tussen het blok en de uitlaat, kan er brandstof richting de kop spetteren, wat dan er af brand..
2e grapje is dat de uitlaat geen druk geeft, dus komt er minder brandstof in de motor, die dus slecht op toeren komt

Doorgaans geen rook zonder vocht op de kop, of de motor moet letterlijk bijna in de brand gevlogen zijn..

Ik zou zeggen dat er iets in de aandrijving vast/stroef zit/zat en daardoor je koppeling stond te roken.

Spuugie op je vinger en de koelkop aanraken..
Kun je de vinger er 2 tellen ophouden zonder verbranden is dit nog goed.
minder als 2 tellen = te heet

verder, rook van de kop kan van meerdere dingen komen
Zit je uitlaat nog goed vast? als er een ruimte zit tussen het blok en de uitlaat, kan er brandstof richting de kop spetteren, wat dan er af brand..
2e grapje is dat de uitlaat geen druk geeft, dus komt er minder brandstof in de motor, die dus slecht op toeren komt

Doorgaans geen rook zonder vocht op de kop, of de motor moet letterlijk bijna in de brand gevlogen zijn..
nou,ik durfde niet te voelen maar de uitlaat zit goed en slang en dergelijk zit ook allemaal welgoed

Reed je op een natte ondergrond?
Een beetje vocht op de koelkop doet ook rook veroorzaken.

ja,oké was beetje dom antwoord maar de kop was verder ook niet nat ofzo en ik zag geen vocht vlekken

nee gek he, als het vocht de kop raakt verdampt het meteen=rook.

Gezien de huidige status van de ts, krijg je hoogstwaarschijnlijk geen reactie meer..

Nee..
Als je goed kijkt zie je dat de ts nu "guest' is
TS heeft zelf e.e.a. aangevraagd, waarvoor hij zijn redenen had.

Met 20.000 leden is het bijna onmogelijk alleen maar gelijkgestemde geesten binnen de leden te hebben...
iedereen communiceert anders, heeft andere verwachtingen, soms botst dit met 1 persoon,soms met meerdere

Maar je kunt de achterliggende persoon moeilijk aanpassen
Je kunt hem geleiden, tips geven, het is zijn keuze wat hij er mee doet
Met zoveel leden is het dan de sport zoveel mogelijk mensen te helpen, ook al is er een communicatiepuntje..

En ik heb het zelf ook nog wel eens, dat ik teruglees naar wat men mij ooit in de beginjaren had verteld, en dat ik nu goed snap wat men toen eigenlijk zei ;-)
kortom, begrijpelijk dat ts wat "gevoelens" opwierp, maar dit hoeft absoluut geen kwade wil te zijn..

Een aardige zelfkennis en tegelijk een zelfbescherming.....

Je mag weten dat het na zijn antwoord op mijn vraag betreffende nat het voor mij in dit topic ophield.

Back