oververhitting, lipo misschien

• Topicstarter Topicstarter RC-bhup
  • Startdatum Startdatum
R

RC-bhup

Guest
hallo,

ik heb mijn heli (esky dauphin) nu 2 dagen. alleen heb ik nu gemerkt dat hij niet zo hoog gaat met volle throttle. ook zie ik na de vlucht dat de motoren heet zijn( heet= niet langer dan 2 seconden voelen of het is verbrand) mijn batterij daarentegen zijn niet warm en kan je in je hand houden. ik had toen ik hem kocht bij v-nix nog extra lipo's bestelt namelijk 3, maar deze zijn de extreme accu's met 900 mah. ik heb vandaag een vlucht gemaakt met 3 accu's achter elkaar gemaakt, en daarna ging hij niet zo hoog meer en toen ik er een vol geladen accu daarna er in deed, nou ja vol geladen, ik ha d na 1 uur en 3 kwartier hem eraf gehaald omdat ik niet meer kon wachten, dus de balancer was erg bezig met balancen. ook was het zo dat ik de hele nacht alle 4 had opgeladen maar de lader knipperde altijd voordat ik de batterijen vewisselde een groen knipperende en rood knipperende licht aan. met die 4 heb ik vandaag met 3 gevlogen en toen was hij bij de laatste niet echt meer aan het stijgen.

wat er nu dus is, is dat ik een lipo aan het laden ben, de normale die ik in de doos heb gekregen, en dus nu vraag of het aan iets anders ligt, bijvoorbeeld oververhitting, kan dat? na 3 accu's achter elkaar? oja, ook is het zo dat als ik meer gas geef dan een bepaald punt op mij controller, het lichtje op de dauphin rood kleurt van de mix controller.

en voor de minder wetenden: bijna alle esky hebben dezelfde systemen dus als je dit ook hadmet je LAMA V4 LAMA v3 ESKy HUNTER ESKY KOB enzovoorts dan kan ik het gebruiken.

help me!:confused:

Als je motoren zo heet zijn dat je ze niet meer kan vastpakken, lijkt me dat dit je probleem is. Kun je er geen koelblokje op zetten, waardoor de motor zijn warmte beter kwijt kan. Ik ben bang dat ze anders snel het loodje gaan leggen. Wat ook nog kan is dat de aandrijving zwaar loopt, waardoor de motoren harder moeten werken dan normaal. Dan worden ze ook warmer, en heb je minder power.

Zie hierboven. Als je motoren te heet worden moet je daar wat aan doen.
En of je batterijen goed opgeladen zijn kan je controleren met een multi meter, gewoon het voltage van iedere cel meten.
Bijdeweg: ik hoop dat je geen 3S pakketten gebruikt waar normaal 2S pakketten in gaan?

Trillen!

ja ik heb nu de heli opengemaakt, en ook gevlogen. hij vloog eerst goed maar toen ik hem openmaakte en weer terug er in deed, begon hij helemaal te trillen. ik wist niet hoe dit kwam. maar ik wist wel toen ik hem eruit haalde dat een soort van heel dun draadje dat op de 4.1 mixer, het ontvangst draadje zeg maar, eraf viel. maar ik denk dat dat geen probleem levert want anders zou hij toch niks ontvangen? maar toen ik hem weer openmaakte merkte ik wel dat de gear van de bovebladen, toen ik hem draaide met mijn hand een soort van tegen stribbelde op sommige plaatsen, hij haakte zeg maar wel eens, maar zou dit het zijn? dat lijkt mij wel.

ik dacht nu dus gewoon een nieuwe bovenblad motor te kopen en een motor heat sink.

Zo als ik je verhaal lees, zou ik hem lekker terug sturen en een nieuwe eisen.
Antenne draadjes die er af vallen lijkt me niet goed, en het is dan ook zeker onverstandig om er mee door te vliegen, zo'n antenne zit er niet voor niks aan.
Je motoren lopen nu al warm en je hebt hem pas 2 dagen, ze kunnen dus nog niet versleten zijn.
Je hebt of een maandag middag product of ze hebben je een demo model opgestuurd, ik zou zeggen niet te veel geld aan uitgeven en terug sturen voor een goed werkend model

Als dat "ontvangst draadje" inderdaad je antenne is, zou ik toch maar zien dat je die weer vast zet. Dichtbij heb je misschien nog goede ontvangst nu, maar als je straks een stukje verder weg vliegt, en je heli stort neer omdat je signaal weg valt, zul je jezelf wel wat dingen toewensen en willen dat je dat losse draadje niet had genegeerd, denk ik... ;)

dankjewel

allen en vooral public,

ik heb door jullie ingezien dat het natuurlijk ook een slechte helikopter uit de doos kon zijn.

dankjulliewel.:D

Ik had er even overheen gekeken dat je hem nog maar zo kort had, maar inderdaad, als je alleen maar problemen hebt, zou het best een maandagmorgen model kunnen zijn. De kwaliteitscontrole bij deze producten laat helaas wel eens te wensen over, de productie moet vooral zo goedkoop mogelijk, en wat meer uitval is daarbij ingecalculeerd. Ik had het ook bij mijn eerste 4 ch coax. Bij de eerste wat hardere landing gelijk skids kapot, en voor die landing wilde de heli al geen vloeiende bochtjes draaien. Andere gehaald, en die vliegt bijna perfect.

ik heb contact gehad met de firma, zelf tijdens pinksteren, best wel goede service maar dat ter zijde, ze vinden dat het niet aan hen ligt bij de heli. ik heb ook de heli onderzocht, het licht aan de bovenbladmotor, die is niet goed. hij haakt zeg maar terwijl de bovenbladen draaien, echt vaag. dus als hij stil staat en je gaat de bovenbladen draaien haken ze soms. en ik heb het zonder de motor gedaan en het gaat perfect. ook heb ik de ondermotor alleen gedraaid en dat gaat soepel, terwijl als ik de bovenmotor alleen laat draaien gaat de hele heli oncontroleerbaar trillen..

kent iemand dit probleem? dat de hele heli trilt door een kapotte motor? en weet iemand wat er met die motor is? wat is er dan precies aan de hand? en heeft dit dan ook effect op de hoogte die de heli behaald en het warm worden van beide motoren? en het snel opgaan van de accu?

Zo dit is niet leuk als je beginner bent.

Zijn de grote tandwielen niet beschadigd.
Gebeurd al snel als je crasht en niet snel genoeg het gas dichtzet weet ik helaas uit ervaring (Walkera Coax heli 5#10).

Die van mij zijn beide licht beschadigd maar nog wel vliegbaar.
Nieuwe tandwielen zijn reeds besteld.

Als je geen crash hebt gehad vind ik dat de verkoper zich er wel makkelijk vanaf maakt door meteen te stellen dat het niet hun verantwoordelijkheid is. Na een paar vluchten mag je niet verwachten direct zulke problemen te hebben.

Het zou inderdaad kunnen dat het tandwiel van de bovenste rotor niet goed meer is. Kun je de motoren niet eenvoudig omwisselen of in ieder geval de verdachte motor op de onderste as zetten? Dan kun je 100% uitsluiten of het aan de motor ligt, of aan de as/tandwielen.

En als 1 motor of rotor niet volledig kan draaien, heeft dat zeker effect op de hoogte die je kan halen. En coax heeft echt de lift van beide rotors nodig. Ik snap alleen niet waarom beide motoren warm worden als er maar met 1 motor of as een probleem is. Maar verder passen de andere symptomen die je noemt wel bij een onzuiver lopende as of aanlopende motor.

Als je geen crash hebt gehad vind ik dat de verkoper zich er wel makkelijk vanaf maakt door meteen te stellen dat het niet hun verantwoordelijkheid is. Na een paar vluchten mag je niet verwachten direct zulke problemen te hebben.

Het zou inderdaad kunnen dat het tandwiel van de bovenste rotor niet goed meer is. Kun je de motoren niet eenvoudig omwisselen of in ieder geval de verdachte motor op de onderste as zetten? Dan kun je 100% uitsluiten of het aan de motor ligt, of aan de as/tandwielen.

En als 1 motor of rotor niet volledig kan draaien, heeft dat zeker effect op de hoogte die je kan halen. En coax heeft echt de lift van beide rotors nodig. Ik snap alleen niet waarom beide motoren warm worden als er maar met 1 motor of as een probleem is. Maar verder passen de andere symptomen die je noemt wel bij een onzuiver lopende as of aanlopende motor.

he bedankt voor je lange reactie, maar ik heb wel degelijk crashes gemaakt, maar het waren geen hevige crashes. dat motor omwisselen is denk ik niet nodig want het is iets interns in de motor, hij haakt als het tandwiel met de hand draait. ik zie zeg maar dat als ik draai de weerstand van de motor komt. wat is er dan met die motor? weet iemand dit?

Als het een motor met koolborstels is, zijn die of de collector (het deel van de as waar de borstels op drukken, missschien kapot. Dat geeft een schurend geluid en/of onregelmatig lopen. Of er zit zand in een lager etc. Ik weet niet of je die motor nog open kunt maken zonder hem meteen te slopen, maar als ik het zo hoor wordt het toch een nieuwe motor.

Als het een motor met koolborstels is, zijn die of de collector (het deel van de as waar de borstels op drukken, missschien kapot. Dat geeft een schurend geluid en/of onregelmatig lopen. Of er zit zand in een lager etc. Ik weet niet of je die motor nog open kunt maken zonder hem meteen te slopen, maar als ik het zo hoor wordt het toch een nieuwe motor.

Ja ik heb vandaag die motor opgestuurd, ik hoop een nieuwe te krijgen en anders koop ik hem wel. Uhm ik weet niet wat voor motor het is maar hij is niet goed, dat weet ik :p

Back