Overzicht F3F toestellen

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Bavo, 26 mrt 2020.

  1. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Vanochtend nog bezig geweest met de laatste klusjes aan de Orden. Het weer leek vandaag prima om hem in te vliegen. Het duurde al met al wat langer dan ik dacht. Alles in de neus passend krijgen viel nog niet mee. Vooral niet als je haast hebt. Ik heb nergens instellingen kunnen vinden, dus heb alles op het oog afgesteld. De staart servo’s moeten nog kortere hoorntjes krijgen. Met 6 mm heb je maar erg weinig uitslag nodig aan de servo. Maar eerst maar eens vliegen.
    Thuis nog volop regen. Maar aan de kust was het zonnig en er stond een lekker windje. Er stond nog iemand links te vliegen en ik heb de rechterkant van de helling bezet voor een eerste testvlucht. De Orden vertrok mooi rechtuit. Alleen een paar klikjes up en klaar. Blijft spannend om een nieuwe kist van het duin te gooien, maar hij vliegt prima. Na een eerste halfuur geland om nog wat instellingen aan te passen. Iets minder snapflap want hij ging wel erg agressief de bocht om. En een beetje lood uit de neus.
    Rick was inmiddels ook op het duin verschenen en om en om hebben we wat vluchtjes gemaakt. Mooie middag met goed resultaat. Nu nog wat kleine aanpassingen doen en weer wachten op wind.

    DB84229A-4A85-48C8-8485-0FA7128C0B6E.jpeg A8089C3A-ACB5-4E6F-B046-6A4373825836.jpeg AB5B1ECC-6153-4980-9351-0596E1892CFB.jpeg
     
    jowa, M.l.v.Doesburg, Hein.z en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Sinds kort ben ook de gelukkige bezitter van een Orden. Gisteren voor het eerst mee gevlogen. Instellingen inderdaad een beetje gokwerk, maar na een aantal vluchten en wat aanpassingen vloog ie erg lekker.

    @Jeroen Kole: Ik had ook het probleem met de rompservo's, ik heb dat opgelost zoals op onderstaande foto. Je hebt dan een afstand van 4mm. Ziet er misschien een beetje knutsel uit, maar het is 100% spelingsvrij. Met deze setup gebruik ik 80% van de servo uitslag. Mijn hoogteroer gaat 7 mm up & down.

     
    Jeroen Kole, Bavo en Rick NL vinden dit leuk.
  3. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Jeroen Kole en Rick NL vinden dit leuk.
  4. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb voor een liefhebber nog een Solaris F3F liggen. PM voor meer info.
     
  5. heij_eri

    heij_eri

    Lid geworden:
    5 jun 2007
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb nog een nieuwe Quantum liggen. Voor F3F de 2x C80 versie. (Lees: sterk!). Er is nog niets ingebouwd. Bij interesse een PM. 20210704_124223.jpg
     
    Berrie vindt dit leuk.
  6. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    PM gestuurd!
     
    jve en Berrie vinden dit leuk.
  7. heij_eri

    heij_eri

    Lid geworden:
    5 jun 2007
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Nijmegen
    De Quantum is gereserveerd!
     
    Berrie vindt dit leuk.
  8. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Zijn er nog leden hier die iets hebben liggen dat nog wat goed vliegt en aanzienbaar is ? :)
     
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Wellicht kun je zaterdag op de Maasvlakte gaan kijken en iets uit een kofferbak meenemen .
     
    easy vindt dit leuk.
  10. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Heb mooie aanbieding gehad, enkel is een vleugel uit 1 stuk van 3m niet zo handig..
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Lange PVC pijp op het dak monteren?
    Maar nee, ik heb nog nooit een vleugeldeel van 3 meter gezien, niet echt handig.
    Er staat af en toe ook wel eens wat op Ebaykleinanzeigen.
    En je kan kijken op Tjechische en Roemeense fora.
    Die dingen worden daar gemaakt, zijn ze ook stukken goedkoper in aanschaf, dus ook gebruikt.

    GJ
     
    easy vindt dit leuk.
  12. hstruyk

    hstruyk

    Lid geworden:
    5 sep 2003
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Zierikzee
    Heb nog een Sharpwind liggen 2-3 kg. Doe bij interesse een PB
    Sharpwind1.jpg Sharpwind2.jpg Sharpwind3.jpg Sharpwind4.jpg
     
  13. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Pb verzonden :)
     

Deel Deze Pagina