overzicht kogellager leveranciers

Wielens of hoe wat het nu is is voor mij professioneel afgeschreven .
Ik had voor de zaak wat aparte lagers nodig van een echt merk en ze konden het niet leveren .
Toen naar dat kleine zaakje gereden waar ik nog nooit geweest was [brammer]
En daar ben ik gewoon geholpen ,natuurlijk konden ze de lagers leveren .
wat ik nodig had was een groot vrijloop lager en een lager met conische binnenkant .
Ook een pin hebben ze in groningen .

Dan heeft die medewerker er geen zin in gehad.
Brammer, Wielens en nog meerdere zijn volgens mij één club samen met (of van) Eriks.
Lijkt me sterk dat zij zulke dingen niet kunnen leveren.
Zal wel niet willen leveren zijn.

Goudse IJzerwaren heeft ook lagers. Kan je gewoon als particulier terecht, als je maar direct betaalt. Je kan er pinnen.

Welk lager is nodig

Velen hebben al eens lagers vervangen van een motortje, als je het dan weer bij de hand heb is het makkelijk dat je nieuwe kan bestellen voordat je de oude eruit haalt. Je weet immers al welke je nodig hebt, je kan dan het motortje ook gelijk weer in elkaar zetten.

Het leek me makkelijk om een lijstje te maken met type motoren en de lagers die daarin zitten.
Hier vast een begin, met jullie hulp kan ik het lijstje uitbreiden.

full

Voor het lager aan de voorkant (achter de propeller) gebruik ik het liefst een lager met een metalen sluiting omdat dat lichter draait dan een kunststof sluiting. Aan de kant van de motor haal ik het schild eruit.

Laatst bewerkt door een moderator:
is het niet een id om dit in de modelbouw winkel draad te plaatsen en die uit te breiden met lagers en wat al niet meer carbon g10 alu noem maar wat op.

Nog een paar dagen de tijd om bij ABEC35 wat te bestellen.
Met 70%korting. even "70off" invullen bij de bestelling.

Welke Abec ...kwaliteit vereist

Momenteel ben ik 2 FSD ( FSD 6263) opnieuw aan het reviseren , onlangs had ik al een setje lagers ingebouwd maar vermoed dat deze niet nauwkeurig genoeg zijn Abec-1 . Wat opviel was dat de magneten aan de achterzijde van de motor de rotor hebben geraakt. Magneten zitten niet los maar toch zijn er hele kleine slijtplekjes te zien, dit gebeurd alleen bij hoge belasting 18x10 op 9S. Wat ook opvalt is dat de mantel niet heel stijf is dus mogelijk dat deze tijdens hoge belasting vervormd waardoor de magneten de rotor raken.

Mijn hoop is dus gevestigd op een hogere kwaliteit lager ( keramish of RVS) maar wat wordt er doorgaans voorgeschreven ABEC 5 of hoger?

Als je weet welk type en welke afmetingen je nodig heb, zou je ook eens kunnen kijken op de webshop van Neita Techniek b.v. .in Maarssen. Goede ervaringen daarmee.
Jan

Back