Oxy3

ja ja, heel leuk die 3 blads en dan met 6s,
maar dan zou ik een tweede Oxy bouwen,
en het origineel met 2 blads houden,
ik vind hem zo leuk en super vliegen !!

Die drieblads staat nog altijd op m'n lijstje koen, eerst maar even kijken hoe dit zo bevalt komend weekend :-D

Dat gaat prima bevallen dat weet ik 100% zeker, de standaard oxy is ongeloofelijk goed, daarom heb ik er ook altijd 1 100% standaard om te laten zien hoe goed die is.

oke dan in 't inderdaad aardig hetzelfde.

dan hoop ik dat ik met het veranderen van de regelaar settings m'n probleem verholpen is.

De timing en pwm van de regelaar en motor kwam niet overeen met elkaar.
van de week maar even kijken of er een testvluchtje in zit.

nou even 2 testvluchtjes gedaan, motor kakt niet meer zo in. heb de timing en pwm goed gezet en de gov. high functie van de regelaar op Off.

Maar nog niet 100% tevreden, misschien dat ik een rpm sensor erbij op zet en de gov. van de MSH brain ga gebruiken.

En m'n staartje is nog wat onrustig, dus die tail gain moet nog een eind omlaag.

Laatst bewerkt:
De oxy bevalt me inmiddels aardig goed.

Ga er wel een andere regelaar in zetten, de HW40a die standaard is voor de Oxy 3 bevalt me toch niet zo.

Komt nu de 50a platinum in en dan kan ik een goeie governor van de MSH brain unit gebruiken ism de rpm lead van de regelaar.

Net de oxy namelijk goed hard op de grond gesmackt omdat de regelaar 't niet trok .. gelukkig is t een robuuste machine en geen schade.

regelaar en governor moeten echt goed werken,
dan is het ook fun,
alleen opletten op de vliegtijd,
is de lipo (bijna) leeg, kan de gov. die RPM niet meer houden, en je hebt een serieus probleem,

(trouwens vandaag ook 9 keer fun gehad)

@Sven75: : check de feathering shaft voor de zekerheid, die is zo kwetsbaar, heel snel krom ..

.. een vleugel verwijderen en de shaft draaien, dan zie je het precies,
maar ja, geen trillingen bij deze touren, dan moet het eigenlijk goed zijn,
veel plezier in Austria !!

Mijn Oxy heeft nu meer dan 100 vluchten,
en nog geen enkele probleem !!!

alleen is het wat wennen,
dat je in D3 flight echt geen 5 minuten kan vliegen,
vliegtijden afhankelijk van style en temperatuur zijn rond de 3,5 minuten met 3s 1300 mAH lipos.

Top heli !

Groet
Uwe

Mijn Oxy heeft nu meer dan 100 vluchten,
en nog geen enkele probleem !!!

alleen is het wat wennen,
dat je in D3 flight echt geen 5 minuten kan vliegen,
vliegtijden afhankelijk van style en temperatuur zijn rond de 3,5 minuten met 3s 1300 mAH lipos.

Top heli !

Groet
Uwe

Met de 3S 1550 SLSXtron lipos kom je een heel eind in de richting

Met de 3S 1550 SLSXtron lipos kom je een heel eind in de richting

dank je Koen, ik heb nu 12 van de Opti-Power, qua gewicht eigenlijk prima,
tsja, je moet ergens maar kiezen voor meer gewicht of meer power, hoe zit het met de prijs ...

optimaal zou zijn de 3 blads met 6s zou als jij die hebt,
maar daar moet de "Kerstman" nog 2 keer langs komen, ha ha

iig bedankt !
Uwe

Back