P-38 Lightning

Hallo beste Forumleden.
Ik zit met een prangende vraag waarop ik helaas tot op vandaag middels mijn zoektocht via het internet nog geen bevredigend antwoord op heb gekregen.
Ik las net het Topic van Johan met zijn P-38 Lightning elektro vliegtuig.
Ondanks dat ik Johan nog niet persoonlijk heb aangeschreven wil ik het eerst even op deze manier proberen via jullie.
Ik ben op zoek naar een RC P-38 Lightning elektro vliegtuig.
Het liefst soortgelijk als die van Johan met een span van minimaal 1200mm en maximaal 1400mm. (ivm transport op de fiets)
Wil het toestel op 3S 2200Mah 40C Lipo pack kunnen vliegen.( dus NIET op 4S Lipo)

Ik heb me suf gezocht via het internet om dit type toestel hier via Hollandse Webshops te verkrijgen.
Maar tot op de dag van vandaag lukt me dat niet.
Misschien kijk ik ergens overheen of zoek ik niet goed, maar ik baal er wel van dat ik dit toestel alleen maar via overzee kan laten komen.( en wil dat echt niet op die manier)
Zelfs de modelbouwwinkel Verspaget had het niet liggen zag ik net via de zoekfunctie.
Kan iemand van jullie mij de gouden tip geven?
Zou die persoon zeer dankbaar zijn.
Vriendelijk dank.
Gr Erwin

Hoi Stevo.
Bedankt voor je reactie en linkje.
Ik heb dat van RCGroups zitten te bekijken, maar of ik ben zo kippig als een ouwe leg-hen of ik kom er niet uit waar die FMS Lockheed P-38 Lightning 1400mm te bestellen.
Ik heb op:FMS Lockheed P-38 Lightning 1400mm Gegoogeld en dan op Hollandse webshops.
Krijg daar ontzettend weinig respons op.
Er is wel een Webshop die erg veel vliegtuigen verkoopt maar die site is zo complex dat ik zelfs na 5 minuten GEEN zoekfunctie kon vinden en de zoekfunctie die ik op die webshop vond leverde GEEN resultaat op wat betreft: FMS Lockheed P-38 Lightning 1400mm.
Dus ik begrijp er geen jota van.

Ik wens me toch echt die FMS Lockheed P-38 Lightning 1400mm ergens bij een HOLLANDSE Webshop te kopen.
Hoop dat iemand anders nog de gouden tip heeft voor mij.
Vr Gr Erwin

PS: vind het erg vreemd overigens dat deze P38 zo slecht verkrijgbaar is in Holland.Jammer.

Zend aerobertics.be een mailtje (Niet in nederland maar net naast de deur om het zo te stellen), zij verdelen oa FMS. Lijkt me dan ook logisch dat ze deze kunnen bestellen als hij niet voorradig is.

Als je dan toch in het buitenland moet shoppen kan je net zo goed de HK versie (van Johan) nemen. Niets mis mee buiten een krakemikkig landingsgestel (maar dat is met veel "merk"toestellen niet anders heb ik kunnen ervaren) en rekeninghoudende met portkosten

Stevo

Verspaget in Eindhoven verkoopt ook FMS hoor.
En de P-38 is op de site ook gewoon te vinden http://www.verspaget.nl/contents/nl/p2718_FMS.html

Overigens heb ik geen aandelen in deze zaak en heb het toestel zelf bij Osmot in Duitsland gekocht.

Naar mijn mening maakt het tegenwoordig bijna niets meer uit waar je koopt, als je toch via een webshop besteld. Zolang deze zich in 1 van de landen van de EU bevind

Sterker nog, met juiste aanbieding is het goedkoper om bij bijv. Schweighofer in Oostenrijk te bestellen, dan het is om met de auto naar Eindhoven te rijden.

Hopelijk heb je iets aan mijn info en nog succes met het vinden van de juiste leverancier.
De P-38 is een geweldig toestel om te zien vind ik!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Freddie.
Ha ha ha ha ha....nee nog niet besteld hoor.
Eerst nog even wat mest bestellen voor miene geldboompje.
Tot later Freddie.
Vr Gr E

Hoi.
Dank voor je aanbod.
Zal vast een mooi toestel zijn.
Maar ben niet zo van de balsa.
En buiten dat om zit ik na wat zaken omtrend dit toestel toch te wijfelen ofdat het wel wat zou zijn voor mij.
Ik zet het idee van de P-38 in de ijskast.
Vr Gr E

Hallo fijne piloten van het Forum.
Ik had het idee van een P-38 een tijdje in de ijskast gelegt.
Maar omdat ik al jaren dit toestel zo mooi vind toch doorgezet en verder ben gegaan met de zoektoch ernaar.
De P-38 Lightning van het merk FMS is verkrijgbaar in Holland bij Verspaget.
De P-38 Lightning van HobbyCity is al reeds uit het gamma verdwenen en dus niet meer bestelbaar.
De P-38 Lightning vanhet merk E-flite is ook niet meer leverbaar.
De pap wordt daardoor behoorlijk dun kan ik zeggen in keuze betreffende dit prachtige toestel.
De P-38 Lightning van het merk FMS vind ik als 'probeerkist' nog effe iets te prijzig (±360euro) en ook het formaat (dacht 1600mm) vind ik net iets te fors.
Want......wilde perse een P-38 op 3S 2200Mah Lipo pack vliegen.

Nou ben ik per toeval met geluk dmv een Forumlid geholpen aan iemand die nog een P-38 Lightning van HobbyCity had liggen.
Toestel is schadevrij en slechts 10 vluchtjes gevlogen.Helemaal compleet met retracts en vliegt als een zonnetje.
Ik kon daar geen nee tegen zeggen en de deal is inmiddels beklonken.
Krijg het toestel binnen afzienbare tijd thuis en kan jullie allemaal zeggen dat ik verrukt van blijdschap ben.
Dit wordt mijn allereerste Twin engine toestel en dan ook nog eens zo'n mooie kist om te zien.

M'n vliegmaatje heeft een B-25 Mitchel besteld en die krijgt hij ook binnenkort.
We hebben samen als wildvliegers ook nog eens een prachtige vlieglocatie ter beschikking waarbij we de keuze hebben tussen gras ( kan een landings-strip maaien) en ook nog eens een lange en brede strakke asfaltweg.(waar zelden een auto voorbij rijd)
De asfaltweg zal als eerste worden gebruikt om dit soort pracht kisten te kunnen doen opstijgen en landen.
Heb de afgelopen tijd al over de 100 vluchten gedraaid met mijn Hype Hoogdekker op landings wielen en wat dat betreft kan ik inmiddels een toestel met beleid netjes aan de grond zetten op wielen zonder dat het zaakie eronder klapt door te harde landingen.
De uurtjes oefenen met de Hoogdekker zullen hun vruchten dus afwerpen straks met de P-38 Lightning jachtbommenwerper.
Heb echt enorm veel zin in het gaan vliegen met de P-38 Lightning en straks samen met de B-25 Mitchel van Kasper zal dat een waarlijk spektakel gaan geven in de lucht als die twee dames hun rondjes vliegen kort bij elkaar in formatie.

Wil niet op de zaken vooruitlopen, maar als deze P-38 Lightning gaat bevallen dan haal ik me er een tweede van bij en dan die van het merk FMS bij de modelbouw winkel Verspaget.
Want de P-38 Lightning vond ik in mijn kinderjaren al een machtig mooi toestel om te zien.
Om zo'n toestel in de woonkamer te hebben staan als decoratie maar er ook mee kunnen vliegen is natuurlijk dubbel genot en plezier.
Ik hou jullie op de hoogte.
Vr Gr Erwin

P38 lightning

Ik heb nog een Guillows P38 Lightning Giant Scale liggen. Een te bouwen Balsa model. Spanwijdte een dikke meter.

Hallo Swatson,

Geld dat aan bod ook voor mij?
Althans als hij ook electrich is te vliegen.
En zou er genoeg ruimte in de vleugel zijn voor intrekbare wielen.
Wat is trouwens een dikke meter(110/120/)
Ik hoor graag van je

groeten Hans

Back