P-51 'Strega'

Als t voor jou safer voelt;maak zo'n dolly.
Een ramp zou ik nooit doen. Krassen, te steil weg misschien....
Als dan die kist lekker vliegt en is uitgetrimd kan je gewoon lekker gooien
 
Ik durf hem wel voor je te gooien hoor, ik heb nog nooit een kist de grond in gegooid.
Het is gewoon een kwestie van horizontaal en recht gooien, dat weet Bas ook, volgens mij heb ik zijn kist ook wel eens gegooid en in ieder geval ook gevlogen.

GJ
 
upload_2019-8-9_22-25-18.png


Er er zelf mee vliegen . . .

Daar hadden we het denk ik al een keer over gehad. :rofl:

Kwam ook nog even post # 2442 tegen. :)


jan.
 
Die worpen van GJ en Gerben waren de halve wedstijd ...
De Hawk hoef je alleen maar uit de zwaaien... maar met mode 2 is het wel lastiger. Dat korte moment van geen controle over aileron en hoogte...
 
Dit is natuurlijk een beetje de nachtmerrie . . .
(Hij doet het wel heel slecht . . .)

Tja, zoals je zelf zei kan het altijd mis gaan, een risico van deze hobby...
De eerste maiden poging van mijn kleine Sea Fury pylon racers ging ook niet over rozen.
Oorzaak was mijn ongeduld en verkeerde beslissingen die dag omdat ik per se mee wilde vliegen in de eerste race.

Voor elke "nachtmerrie" kan je je filmpjes vinden.
Naast jouw filmpje van de misworp kan je natuurlijk ook filmpjes vinden waarbij het fout gaat met een dolly.
Weet zelfs zeker dat je ook filmpjes kan vinden van Calmato`s die vanaf de grond gestart crashen...

Je hebt je mooie P-51 gebouwd om te vliegen, elke gemaakte keuze tijdens de bouw met het doel een goed vliegende Mustang.

Nu alleen nog over de maiden drempel.
Er zijn er hier veel die je willen helpen, opgooien, vliegen, alles is aangeboden.
Het zou wel de kerst op dit laaaange én leuke verslag zijn! :thumbsup:

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er altijd wel werpers zijn op Roden? En bij de flyin op Odoorn zeker wel, alleen is het dan vrij druk?

Maar ja... vind het ook wel muurbloempjes die je bouwt. Zo perfect op schaal dat ze er statisch van worden... te mooi om te vliegen...
 
Er zijn veel meer modellen die echt schitterend zijn en daar wordt ook mee gevlogen.
Bijvoorbeeld de Phantasy in Blue collectie, perfect op schaal en het vliegt, ook al is het soms zwaar.

Maar ik heb even de paar honderd pagina's doorgezocht wat er nou voor motor in zou gaan.
Ik ben uitgekomen op een AXI 2820/10 met 1200Kv.
Als ik die doorreken kom je met een 10x7 (dat zou ik doen) op 3S op 1870 gram statische trekkracht.
Dus je bent dan overpowered, kan net niet aan de prop hangen.
Op 4S met een 10x6 zit je op 2600 gram, dus kan je hem onderhands weggooien.
Echt helemaal niks aan de hand, het ding vliegt, ook al zou hij geen vleugels hebben.

GJ
 
Begrijp me goed: de wil en de intentie zijn er! :)

Maar zo'n groot en lastig vast te houden model, met die vleugelbelasting en kleine roertjes: twijfel.

Hoeveel trekkracht ook: de eerste seconden zijn cruciaal. :eek:

Beheerst op snelheid gebracht door zo'n karretje: de idee spreekt me aan. :)


jan.
 
Jan, je snapt het niet.
Je trekkracht, zeker op 4S, is zo groot dat je niet eens de roeren aan hoeft te raken de eerste seconden.
Met de hotliners, dat is dan wel weer extremer, waren mijn duimen niet eens in de buurt van de knuppels, gas erop en gooien en als ie dan uit mijn hand was dan begon ik pas te sturen.
Hij is met een 10x6 of 10x7 prop binnen een meter of 10 op snelheid, hoog genoeg om op de roeren te reageren.
Een dolly, leuk met een zwever maar die hoeft ook maar 25km/u om los te komen.
Een dolly die 40km/u over het gras gaat.. ik moet het nog zien.
En hoe groot is ie, want zo groot kan ie niet zijn met 15.7 dm2 aan oppervlak en is dat incl stabilo, want dat geldt ook als vleugeloppervlak.
Wat de veiligste optie zou zijn is huckepack.
Op de rug van een grote kist op 100 meter hoogte afzetten en dan heb je tijd om alles te doen.

Maar hier even een filmpje van een start van een zwaar kistje op electro.
Ik heb er ook een en op hoog gras heeft hij een meter of 4 nodig om los te komen, weegt 1750 gram, span van 132cm.
Maar opstijgen kan nog sneller vanaf asfalt en dit zou je ook nog onderhands kunnen gooien.
Trekkracht is alles!
 
Laatst bewerkt:
Wat de veiligste optie zou zijn is huckepack.

Ja, da`s helmaal super, hier bijvoorbeeld m`n Hellcatje op de rug van Femmo zijn Big Lift.
Spanwijdte Hellcat 1.08 meter, gewicht ruim 1800 gram, 4cc OS FP:
(dit was eenmalig, alle andere vluchten de Hellcat gewoon onderhands opgegooid)

full


Absoluut een goede optie, je kist zit gelijk op veilige hoogte.
Maar dan moet er wel een Huckepack kist op Jan zijn club aanwezig zijn...


Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Als een model zo klein is dan komt het model niet los van de gemiddelde grasmat, dus wordt het (bijna) altijd gooien.
Landen doe je dan op de buik.
En uitstekende wieltjes zijn weerstand, dus die wil je vermijden.
Kistjes tot zo'n 120cm span zijn bijna allemaal gooiwerk.

GJ
 
Maarja... met een Huckepack ben je er eigenlijk al, als werpers er niet zijn.
En Big Liften zijn er toch voldoende in de club?

Beetje Big Lift en je bent al geholpen?
En extra leut om het naar boven te brengen. Dikke pret eigenlijk?
 
Eerst wat anders.

Heb vanavond eea. weer gemonteerd, maar wat is dat toch met die motor?

Moet daar WD-40 in of zo?

Lagers kapot? (Ding heeft eigenlijk nog nooit gelopen.)

Moet de rem er af?

Geen filmpje, wel klanken.

(Dit is zonder propellor.)

:frustie:

Helaas kan deze software dit bestandtype (MPEG-4 audio) niet aan . . .

Kan het wel mailen . . .


jan.
 
Filmpjes kan je op een eigen kanaal op YouTube posten en iets editen...
Speelt al zolang het MBF bestaat eigenlijk?
WD40 hoort niet in de lagers van een brushless. Hoogstens om te wassen.
Goede naaimachine olie, of dunne 5W40 motorolie... Anders PFTE olie.

Motor loopt niet omdat de draden niet juist gemonteerd zitten, of regelaar niet goed geprogrammeerd.
Je gasinstelling op de zender wel correct en een kanaal toegewezen? etc.

Voor OH regelaars heb je ook programmeerkaartjes. Met de zender lukt mij nooit... met de piepjes raak ik de tel altijd kwijt. Verder de timing van de motor juist instellen.

Vice versa testen met referentie. Andere motor of regelaar etc... moet het probleem getraceerd kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top