P-51 'Strega'

Ja Jan hoe zit het nu met je? Zit je in een dip met de Strega misschien, of heb je last van een writersblock. Het gonsde hier van de bedrijvigheid en opeens is alles tot complete stilstand gekomen. :roll:

We wan't our Strega treath back!

Stevo

jan brilman zei:
Dat is een understatement . . .

Ik ben nog niet zo ver heen dat vliegtuigen effect hebben op m'n hormoonstelsel. (:P) ..hoewel..als ik een JU-87 zie..
kwijl.gif

Collegae!

Zo, we staan in de startblokken om de draad ( :rolling: ) weer op te pikken. :D

Heb de laatste tijd de avonden benut voor werk, beetje bijslapen (vroeg naar bed; goed voornemen), aandacht voor de partner, en de voorbereiding van wat gaat komen. 8)

En dat heeft z'n vruchten afgeworpen. :yes:

(Overigens: de lijm hoefde ik de laatste tijd niet in de koelkast te zetten, want in de hobbykamer was het vaak kouwer dan in de bekende koelkast . . . :? )

Kortom: klaar om het kielvlak en richtingroer te gaan bouwen, en: de nieuwe bouwplank 8O is klaar :!: :!: :!:

Dus binnenkort staat de vleugel op stapel. :P

Helaas kan ik geen plaatjes plaatsen, want de upload-pagina is uit de lucht . . . :?

Hopende op meer humane temperaturen.

Binnenkort meer.

jan.

@jan

Daarom heb ik de laatste 2 weken eerst maar eens gezorgd dat er cv kwam hier in huis.. anders was het in mijn werk hok niet uit te houden tijdens die koude groninger avonden.. :)

Peter

Collegae!

Een paar plaatjes (en dan gaan we weer echt bouwen :D ).

Tekenen aan de ribbetjes van het kielvlak (is toch nog even puzzelen :? ).

afb13869.jpg

Zo, klaar, nu weet ik precies welke maten de ondersteunende balkjes moeten krijgen, en waar ze zitten.

afb13870.jpg

En, het piece de resistance: de nieuwe bouwplank.

Hé Appie (of was het nou Peter :roll: ), ik heb hier nog een mooie, slechts licht kromme bouwplank staan. 8)

Jullie maalden daar toch niet om? :|

Kom, maak me los!!! :P

30mm MDF, met midden-onder een 2mm sperholz-latje om de holling van de tafel te compenseren :? ; dan het metaal, en dan het borex (heette het zo? soort plexiglas).

Perfect.

afb13871.jpg

Binnenkort meer!

jan.

30mm mdf! bestaat dat ook al?
Waar haal je dat Jan.. dat zijn nog eens diktes..

Die kromme plank mag je houden Jan.. ik heb meer dan genoeg rechte planken en werkbanken.. wat moet ik nou met een kromme :)

Peter

Peter!

Je hebt gelijk, ik heb het nagekeken; het was Appie (zie pag. 37): die heeft nog nooit
een rechte vleugel gezien 8O (zegt 'ie zelf).

Kun je net zo goed op een holle plank bouwen. :yes:

Voordeel: de spullen rollen er niet af! :rolling:

jan.

(@Appie: geintje . . . . !!)

idd Jan, tis alweer een tijdje stil :(

Maar we horen je toch binnenkort weer, hoop ik :wink:

Collegae!

Tja . . . wat zal ik zeggen? :?

Op het werk is het even erg druk (ben iedere avond dus aan het werk :cry: ); het bouwen heeft even
geen prioriteit. :nooo:

Daarnaast: ik moet eigenlijk eens eerst allerlei modellen voor het nieuwe seizoen vliegklaar gaan maken
(bv. Birddog oplappen, Sopwith Pup zou eigenlijk ook gerepareerd moeten worden, etc.etc. :? ).

En ik ben me op een nieuwe zwever aan het oriënteren! :D

Zie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=17240&sid=0c6b7312fda085d2f783f72900b02d6b

Maar, zoals m'n oma altijd al zei: wat in het vat zit, verzuurt niet!

Dat geldt a fortiori voor de koelkast. :wink:

jan.

Collegae!

De afgelopen weken bestonden uit
- drukte op het werk (en dat blijft nog even zo),
- griep :cry: (dan doe je een paar dagen niets, het werk blijft liggen, dus daar wordt het nog drukker van :? ), en
- nadenken over 'wat te doen' :roll: .

Voor wat betreft dat laatste: het nieuwe vliegseizoen kon wel eens eerder voor de deur staan dan we denken, dus het wordt zaak enkele modellen vliegklaar te maken. :D

En daar moet de Strega dus even voor wijken . . . :|

Op de rol staan voorlopig de Birddog :D en de DG-800. :D

Dat moet voor Dortmund klaar zijn, want daar wil ik dus een nieuwe zwever halen (zie aldaar). :P

Zodra we eraan beginnen, komen er draadjes. :yes:

Enne, de Strega loopt niet weg, hoor . . . :wink:

(Overigens: kennen jullie dat verschijnsel dat je, als je pech hebt gehad met een kist (zoals ik met de Birddog), dat je die dan eerst een tijd moet laten liggen, voordat je zin hebt om aan het oplappen/repareren te beginnen? :? )

jan.

Griep? Uitgelezen moment om eens lekker aan je model te knutselen lijkt me :)

ja,

nou wat Jan nu heeft, (geen zin in bouwen) dat had ik ook toen ik een puma van hobbyin aan het bouwen was. totdat mijn andere vliegtuig neerstorte, toen had ik opeens wel zin om weer te gaan bouwen, omdat ik weer snel wou vliegen :wink:

gr. Kelvin

Het Strega-loze tijdperk is dus blijkbaar aangebroken
crying.gif
.

Nou ja, dan lezen en kijken we maar verder bij de 51D van Appie
applause.gif
.

Tja,

De "Bouwplank" heeft Jan de "Das om gedaan" zullen we maar zeggen, jammer Jan dat je niet even doorzet, maar tegen je zin bouwen heeft meestal het effect dat het eindresultaat niet wordt wat het had moeten worden, dus volgens mij een verstandige keuze om eerst je "vliegende" modellen weer even up-to-date te brengen 8)

Wat mijn P-51D betreft, ik zit nog op de Spinner te wachten, hopelijk deze week of volgende week "in huis" en dan gaan we maar eens proefdraaien :wink: maar dat is een ander draadje................... :wink:

Grts,

Appie

He Peter.

Is nog niets verder die strega.
Zie Jan zijn foto's van zijn DG-800.

Jan is met teveel bezig.

Groeten Han.

Back