nou geloof ik dat de Vampier toch ook wel wat klinknagels heeft hier en daar , Moet ik toch aan geloven denk ik ? Wel erg mooi die 1 mm op 10 mm afstand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ook, nu zijn er niet veel bolkop nagels volgens mij te zien op de P-51D Mustang, maar hier en daar zou ik er wel wat op kunnen maken om gewoon even te kijken hoe het eruit komt te zien.Ik ben erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien!
Yep, jij ontkomt er niet aan om dit ook door te voeren op jouw schitterend schaalmodel, hoeveel meter heb je nodig? Ga ik alvast snijden en pielen ;-)nou geloof ik dat de Vampier toch ook wel wat klinknagels heeft hier en daar , Moet ik toch aan geloven denk ik ? Wel erg mooi die 1 mm op 10 mm afstand
Bij een vleugeloppervlak van 60 dm2 (zoals je in post #1 aangeeft): da's 142 gram/dm2.
Dat is niet helemaal niks.
Plm. 10, 5 jaar geleden hadden we hier op het forum iemand die een Taylor P51 in de Strega kleuren gebouwd had ('Appie'? Zijn vast mensen die het weten), vleugelbelasting van iets meer dan 140 gr/dm2,en die heeft het gered tot halverwege de eerste bocht.
Een gewaarschuwd mens etc.etc.
Gas erop!
Succes.
jan.
Hee Jan,
Zo heb ik ook al zitten rekenen, en zo weet ik ook waar ik op moet letten bij de eerste vlucht.
Om nu te zeggen dat het model ook heel veel lichter zou kunnen worden betwijfel ik ook weer, hooguit 1 kg denk ik.
We zullen zien, houd het spannend toch![]()
Gaat het Reynolds getal bij grotere modellen (rond de 2,5 m.) ook meespelen?Die C-arf kisten met 2,5 M span wegen makkelijk 22 kilo en vliegen heerlijk, ook in de landing.
Ben een yak3 aan het maken. 1,34 meter 30dm2
Denk wel onder de 5kg te blijven, maar dan kom ik nog op 166g/dm.