P-lon cellen in storage mode doen.

Hoi hier met Ron ik heb een vraagje,wie heeft er ervaring mee een P-lion accu in de storagemode te doen hoeveel Volt per cel?. De een zegt 3,7 en de ander zegt 3,85 Volt.
Ik heb zelf een Hyperion laadaperatuur,en heb deze nu net in storagemode gedaan en deze zijn nu per cel op 3,85 Volt.
Een bekende van mij zegt tegen mij dat dit 3,85 nog te hoog zou zijn,maar heb al een deel gelezen hier in het gedeelte accu's en laadtechniek maar ben nu een stukje veronzekerd.
Dit omdat het in storaged mode doen van 14S voor mij nieuw is omdat ik steeds met verbranders vloog en ook nog een deel vlieg.
Ik zou over elk antwoord zeer dankbaar zijn.

Mvg Ron.

Een P-lion accu.:confused:
Er worden hier op het forum regelmatig nieuwe accu types uitgevonden maar ik neem aan dat het over een lipo gaat.
In dat geval is 3.85V goed maar 3.8 is ook goed.
Het komt niet zo nauw als de min en max spanning.;)

P-lon

Hoi hier met Ron het kan best zijn dat er mensen zijn die steeds weer nieuwe benamingen hebben voor hun spul,maar deze die ik heb kun je gerust nakijkken het zij dus echt P-lon van het merk Fair by HaDi-RC.de
Deze die ik heb zijn 14S dus 2x 7S 25,2 Volt 3200 mAh.
Bedankt nog voor de reactie op mijn vraag.
Mvg Ron

Weer een nieuwe accu onder de zon. :) Ze hebben ook een datasheet on line staan, interessante kost om te lezen. Deze cellen zouden veiliger zijn dan gewone LiPo's, bij mishandeling ploffen ze niet en komt er geen steekvlam. Opzwellen en wat rook is nog wel mogelijk maar daar zou het bij moeten blijven. Wanneer je naar het filmpje op hun site kijkt kloppen deze beweringen ook. Welke onafhankelijke testinstelling kan en wil dat testen?
In die datasheet staat ook een met geel gemarkeerde regel en in het rood LAGERSPANNUNG 3.7 - 3.9V.
De spanningen die jij hebt gemeten zijn dus binnen deze waardes en zijn dus goed. Blijft wel de vraag over hoe nauwkeurig is de meter waarmee jij die spanningen hebt gemeten? Denk er wel om dat met de meeste goedkope multimeters makkelijk 0,1V tot wel 0,2V te veel of te weinig kunnen meten.

Hoi Ernst ja idd dat klopt wat u mij geschreven hebt,deze gegevens had ik ook van de site van hun gevonden.
Ben ook zeer dankbaar voor elke reactie,wilde maar eens ff kijkken of er nog meer mensen zijn die deze cellen in gebruik hebben,en dan ook van deze mensen een meening te zien.
Je bent in ieder geval bedankt want je ziet gewoon weer dat er dan ook mensen bij zijn die dan tot nu toe niet eens wisten (weeten) dat er ook P-lon cellen op de markt zijn dit is ook niet verder iets ergs hoor je kunt er maar altijd bij leeren vindt ik.

Mvg Ron.

Ze hebben ook een datasheet on line staan, interessante kost om te lezen. Deze cellen zouden veiliger zijn dan gewone LiPo's, bij mishandeling ploffen ze niet en komt er geen steekvlam. Opzwellen en wat rook is nog wel mogelijk maar daar zou het bij moeten blijven.
Heb je ook een link naar die site ik ben wel benieuwd.
Als ze werkelijk vergelijkbaar met lipos zijn qua prestatie dan zouden ze toch veel bekender moeten zijn.:confused:
Of hebben we het hier over li-on accus zoals die in foto apparatuur worden gebruikt?

Dank voor de link.
Niet zo zwaar te belasten als een lipo maar toch een respectabele 20C en 3C te laden.
Verder is de behandeling vergelijkbaar met een lipo.:)

ter info:

Blijkt dat dit "gewone" nieuwe generatie Li-Ion accu's zijn (zie onderaan de home page):

"P-Ion v2 25c

Zweite Generation der Li-Ion-Zelle mit hoher Eigensicherheit - jetzt mit bis zu 25c Dauerbelastbarkeit , geringerem Gewicht und kompakteren Abmessungen !"

Op YouTube is een demonstratie van overladen, kortsluiting en doorboren met nagel te vinden (FAIR P-Ion Safety Quest - the truth about intrinsic safety)

FF forward naar Boeing :D??

Back