p38 lightning

raymon

Forum veteraan
hallo heeft iemand ervaping met de p38 lightning van paf modelbouw:?::?:
ik vind het een wereld kist om te zien en ik wil heb ook heben maar jah
als hij niet goed vliegt dan is het zonde van het geld

iedere informatie is welkom

Peter Adolfs (PAF) was op onze Nijmegen/Winssen elektro fly-in en had een Lightning bij zich. Ik heb hem helaas niet hiermee zien vliegen (ik heb soieso weinig van het vliegen gezien), misschien hebben andere deelnemers hem wel gezien. Peter's demo met zijn wedstrijdkist heb ik gelukkig wel gezien, dat was het betere ragwerk :D

Peter Adolfs met zijn P38 Lightning

Wissen_5.jpg

Nog een Lightning die erbij was, een PAF?:

Wissen_8.jpg

'k Heb 'm niet zien vliegen maar heb m'n op de grond wel ff beter kunnen bekijken. Zag er goed uit mooi strak en eigenlijk ook wel aardig op schaal. Als er wat meer tijd in het spuiten van de kist werd gestoken was ie echt helemaal af geweest.

Is dit niet gewoon de P-38 van JR Models?

In ieder geval; het is zeker een plaatje om te zien (vliegen)! Ik ben dan ook erg benieuwd naar de vliegeigenschappen.

@Ron van Sommeren
De getoonde lightning op de foto is va Dick, Bert en Derk. Is niet van PAF,maar van een kleine Duitse producent , vliegt bijzonder goed, ook aerobatics en alweer zo'n 6 jaar in gebruik.

raymon_laser_arrow zei:
welke denken dat er beter vliegt die van jr models of paf

De p38 van PAF=p38 van JR models en ze vliegen dus hetzelfde.
De groene p38 is een "short kit" van Michael Beckert die in zijn studenten tijd enige ultra lichte exemplaren verkocht. Het lege airframe is 300 gram lichter dan die van PAF/JR. De PAF/JR versie is eigenlijk te zwaar om met speed 400 motoren nog goede prestaties te leveren. Vaak worden 2xPermax 450 motoren gebruikt.

Eh.... Sinds de afschaffing van de slavernij is Michael Beckert van ....Michael Beckert, neem ik aan?
Hij heeft een stuk of 20 p38's geproduceerd en verkocht en ik heb er eentje van. Dick heeft er ook een, maar die wordt steeds door Derk in beslag genomen.

Bij ons heeft (had?) Ray v.d. Klok een P38 van Michael, bijna een papierdunne (epoxy?) romp. Vloog (vliegt?) erg mooi. Ik heb van Michael ook wel een 2.5 meter grote elektrische Me109 gezien, of was het nu een FW190?

ron van sommeren zei:
Bij ons heeft (had?) Ray v.d. Klok een P38 van Michael, bijna een papierdunne (epoxy?) romp. Vloog (vliegt?) erg mooi. Ik heb van Michael ook wel een 2.5 meter grote elektrische Me109 gezien, of was het nu een FW190?

@Ron, we worden toch niet een beetje vergeetachtig met dat warme weer? Toch? :twisted:

Eh, nou, het is inmiddels al tien jaar geleden, op een elektro fly-in te Borgharen/Maastricht. En met dit warme weer vergeet je zelfs dat je mens bent.

Michael Beckert vloog in Borgharen met een elektro Spitfire van andreas Gietz. Er zaten 60 sub-C cellen in en 3 motoren. (2x30 cellen Plettenberg motoren die samen de prop aandreven en 1 Speed 400 die middels een koelfan de motor en akku's van geforceerde koeling voorzagen.)

ron van sommeren zei:
Eh, nou, het is inmiddels al tien jaar geleden, op een elektro fly-in te Borgharen/Maastricht. En met dit warme weer vergeet je zelfs dat je mens bent.

Dat was geen 10 jaar geleden, denk eerder iets van 8 :wink:

bert zij

Eh.... Sinds de afschaffing van de slavernij is Michael Beckert van ....Michael Beckert, neem ik aan?
Hij heeft een stuk of 20 p38's geproduceerd en verkocht en ik heb er eentje van. Dick heeft er ook een, maar die wordt steeds door Derk in beslag genomen.

duz die worden niet meer gemaakt

Helaas......

De geweldige kwaliteit/prijs verhouding kon alleen in stand worden gehouden door iemand die z'n arbeids uren nauwelijks rekende. Dat kan dus alleen als iemand zeer veel vrije tijd heeft. (Student dus.)
Ik neem aan dat hij inmiddels al lang is afgestudeerd en ontdekt heeft dat er in andere sectoren wat meer dan 1 Euro per uur te verdienen valt.......

Back