P51 1.65m span

De mustang heeft ondertussen zijn eerste "vlucht" gemaakt.

bij het testen voor een maal de motor niet uit getrokken en met een onhandig manoeuvre de gas open getrokken :hammer::hammer::hammer:. van de hobby tafel tegen de muur en de grond op de prop bladen vlogen in het rond .

al bij al valt de schade mee 3 prop bladen stuk , alu spinner verwrongen , een scheur in de cockpit en werkkoffer ontbreekt een paar stukken in het deksel.

spinner is besteld , prop bladen zijn vervangen. werk koffer overleeft het wel.

De cockpit daar en tegen is een ander verhaal. Ik vind niet direct een goede vervanger. Heeft er iemand voor mij misschien een goede linck naar de uitleg om er zelf een te trekken ? ik weet dat dit heel wat gereedschap en werk vraagt.

Of weet er iemand een goede webshop ?

Zoek even op de hakkie takkie manier.

Een cockpitje van balsa maken, een stok in zijn gat, Hieromheen een pet flesje die er strak omheen gaat en dan het geheel in de oven.
Resultaat ziet er bij sommige perfect uit:).

Vandaag de nieuwe truturn spinner binnen gekregen( aluminium) . Vorige keer hadden ze deze mooi voorzien van juiste slots voor de 4blads prop. Nu zijn ze echter veel te klein. heeft er iemand tips om deze zelf mooi passend te maken.

Ik zou het precies willen oplossen met de dremel maar ik weet niet of dat een goed idee is.

Alle tips zijn welkom.

Gisteren de maiden gedaan!!! sweet bijna half gas 10 meter en hij was al van de grond. na de eerste landing even het hoogteroer wat minder uitslag gegeven en terug de lucht in. Het enig waar ik niet tevreden over ben is de retracts op de grond werken ze goed maar in de lucht doen ze het niet. Dus daar moeten we even naar kijken ik denk dat dikkere stangen wel kunnen helpen. misschien dat ik er ook een tweede servo op zet ik zie wel.

En maar trillen op die beentjes . leuk leuk leuk

Leuk dat het allemaal goed is gegaan! ga je nog foto's maken van het toestel zoals hij er nu bijstaat, en eventueel een filmpje? Dat geeft anderen weer een goed beeld van de vliegeigenschappen.

u vraagt wij draaien

full

filmpje zal ik eens proberen als er ooi nog eens een ander clublid aanwezig is. We vliegen heel de week van 13.00u tot zonsondergang dus ik vlieg wel eens alleen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back