Hallo allen, even voorstellen, Rob
wilde vroeger ook al met bootjes klooien, maar wilde ook windsurfen, dus daar ging al mn zuurverdiende geld aan op
mn zoon van 10 is vorig jaar begonnen met een thunder tiger avanti, (goeie rapporten en gulle opa en oma en sparen als een vrek!)
we wonen aan een vaart en vlak bij de reeuwijkse plassen, dus ff varen gaat al snel
ik moest iedere x bedelen of ik ook even mocht varen, maar dat werd steeds moeilijker.
dus stoute schoenen aangetrokken, op aanraden van Quartel een Proboat impulse 31 V2 aangeschaft (kon een zeer nette kopen op MP, compleet met 2x 3S lipo's)
op aanraden van Quartel maar eerst met 2x 2s lipos begonnen.. ding loopt behoorlijk snel (voorbij die van mn zoon!) en met 3S is het alleen op de ruime plas te doen.
fora al redelijk doorgenomen de laatste weken
2 tal vragen.
ik lees dat het koelwater via de ESC naar de motor moet en dan pas aan de zijkant er weer uit. Bij mij lopen de leidingen precies andersom. googelen op plaatjes en kijkend naar filmpjes op youtube zie ik ook deze opstelling..
graag advies, ESC op 2x3S krijgt op zn donder, is koud water dan niet beter, dan voorverwarmd water?
Valt dat nu in naseizoen wellicht mee, water is hier nog maar 14 graden.
Junior heeft hem in zijn enthousiasme al uit zijn klauwen laten donderen, precies op de achterkant punt.. ik ging door de grond (had er nog niet eens mee kunnen varen)
barst in gelcoat en toplaag er afgeschilverd. kan ik dat wegdremelen en met polyerster en autoplamuur afwerken? (en dan spuiten?)
dit rompje hoeft niet superstrak te blijven, ik verwacht met deze snelheid nog wel een paar botsingkjes
nog andere tips verzameld, graag jullie aanvullingen/commentaar:
Zorg dat je zwaartepunt goed zit, op 28-32% van de spiegel af. Mocht je het niet snappen, de impuls is 31 inch lang, dat is 79cm. 79x0.3= 23.7. Meet die lengte vanaf de spiegel (einde van de boot waar de hardware op zit) af. Als je je romp dan op 2 vingers houdt, zouden je vingers op die plaats moeten zitten en zou de boot dan stabiel in je handen moeten liggen zonder naar voren of naar achteren te vallen. Als je het op die manier doet kan het bijna niet misgaan.
de trimtabs - meestal staan ze een millimeter hoger dan onderkant bodem.
Beide turnfins staan erg diep, bij mijn boten komen ze alleen in het water als de boot een bocht vaart, rechtuit varend remmen ze alleen maar.
Draai de koelmantel op de motor zó, dat de uitlaat op het hoogste punt zit, dan kan er geen lucht in achterblijven en werkt de koeling beter.
de waterkoeling even goed nalopen of de volgorde wel esc > Motor is , desnoods inkorten waar nodig
Prophoogte
Vuistregel: als de boot met de kiellijn op een vlakke ondergrond ligt, moet er twee millimeter ruimte tussen het achterlager en die ondergrond zijn.
wilde vroeger ook al met bootjes klooien, maar wilde ook windsurfen, dus daar ging al mn zuurverdiende geld aan op
mn zoon van 10 is vorig jaar begonnen met een thunder tiger avanti, (goeie rapporten en gulle opa en oma en sparen als een vrek!)
we wonen aan een vaart en vlak bij de reeuwijkse plassen, dus ff varen gaat al snel
ik moest iedere x bedelen of ik ook even mocht varen, maar dat werd steeds moeilijker.
dus stoute schoenen aangetrokken, op aanraden van Quartel een Proboat impulse 31 V2 aangeschaft (kon een zeer nette kopen op MP, compleet met 2x 3S lipo's)
op aanraden van Quartel maar eerst met 2x 2s lipos begonnen.. ding loopt behoorlijk snel (voorbij die van mn zoon!) en met 3S is het alleen op de ruime plas te doen.
fora al redelijk doorgenomen de laatste weken
2 tal vragen.
ik lees dat het koelwater via de ESC naar de motor moet en dan pas aan de zijkant er weer uit. Bij mij lopen de leidingen precies andersom. googelen op plaatjes en kijkend naar filmpjes op youtube zie ik ook deze opstelling..
graag advies, ESC op 2x3S krijgt op zn donder, is koud water dan niet beter, dan voorverwarmd water?
Valt dat nu in naseizoen wellicht mee, water is hier nog maar 14 graden.
Junior heeft hem in zijn enthousiasme al uit zijn klauwen laten donderen, precies op de achterkant punt.. ik ging door de grond (had er nog niet eens mee kunnen varen)
barst in gelcoat en toplaag er afgeschilverd. kan ik dat wegdremelen en met polyerster en autoplamuur afwerken? (en dan spuiten?)
dit rompje hoeft niet superstrak te blijven, ik verwacht met deze snelheid nog wel een paar botsingkjes
nog andere tips verzameld, graag jullie aanvullingen/commentaar:
Zorg dat je zwaartepunt goed zit, op 28-32% van de spiegel af. Mocht je het niet snappen, de impuls is 31 inch lang, dat is 79cm. 79x0.3= 23.7. Meet die lengte vanaf de spiegel (einde van de boot waar de hardware op zit) af. Als je je romp dan op 2 vingers houdt, zouden je vingers op die plaats moeten zitten en zou de boot dan stabiel in je handen moeten liggen zonder naar voren of naar achteren te vallen. Als je het op die manier doet kan het bijna niet misgaan.
de trimtabs - meestal staan ze een millimeter hoger dan onderkant bodem.
Beide turnfins staan erg diep, bij mijn boten komen ze alleen in het water als de boot een bocht vaart, rechtuit varend remmen ze alleen maar.
Draai de koelmantel op de motor zó, dat de uitlaat op het hoogste punt zit, dan kan er geen lucht in achterblijven en werkt de koeling beter.
de waterkoeling even goed nalopen of de volgorde wel esc > Motor is , desnoods inkorten waar nodig
Prophoogte
Vuistregel: als de boot met de kiellijn op een vlakke ondergrond ligt, moet er twee millimeter ruimte tussen het achterlager en die ondergrond zijn.