paar vraagjes graupner zwever

• Topicstarter Topicstarter graupny
  • Startdatum Startdatum
G

graupny

Guest
hoi ik ben hier nieuw, heb juist een graupner zwever van een vriend gekocht, het was een bouwpakket dus met houte vleugels overtrokken me een soort plastiek, hij staat al in elkaar. ik heb 2 servo's, en de proppellor. ik vroeg me af wat ik nog allemaal nodig had. (ik ben hier nieuw in dus). een 3 kannaals ontvanger en zender, een regelaar, een motortje (want het is met een inklapbare schroef) en een battery pack? hoeveel kost dit ongeveer? en moet dat allemaal niet geplaatst worden zodat het vliegtuig is uitgebalanceerd?

gr yovan

Ik denk dat het een Graupner elektro junior is. 2m20 spanwijdte?
Al een behoorlijk oud beestje.. Ik heb er vroeger eentje ingevlogen en die deed het perfect.
Er komt idd een en ander bij kijken om deze terug vliegklaar te krijgen. Advies één: is er een club in de buurt? Anders gaat hij het niet halen vrees ik.

Het ligt eraan hoe zwaar je wil/kan investeren in deze kist. Een moderne setup zou bvb bestaan uit een Typhoon 15/13 motor met 25A regelaar en aangepaste prop (ik veronderstel dat die van jou nog op een speed 600 moest > niet geschikt voor deze motor).
Voor LiPo batterijen zou ik niet gaan, ik denk dat je dan een pak lood in de romp moet steken.
Ik heb in je lijstje nog geen batterijlader gezien.

ik wil gewoon redelijk goedkope dingen kopen die toch goed zijn, hoeveel geld ben ik dan kwijt? en waarom zou ik in een vliegclub moeten gaan, ik heb hier plek zat :P

en ja ik heb wel een batterij lader en zelfs een batterij maar dat is er een van een tamiya auto 7.2 volt dachtik. ook een motortje heb ik in feite dan. kan ik deze hiervoor ghebruiken?

Naar een vliegclub gaan met je toestel heeft (naast vele andere) twee grote voordelen: je gaat langer dan 5 seconden kunnen vliegen en je kist gaat nog heel zijn.

maar kan ik de motor en het battery pack hiervoor gebruiken of niet?