paar vraagjes graupner zwever

• Topicstarter Topicstarter graupny
  • Startdatum Startdatum
Helaas heeft Arjan wel gelijk.
Ik kocht een half jaartje terug een splinternieuwe Junior Sport incl. motor, klapprop en alle toebehoren voor 50 euro incl. verzendkosten. Die van jou ziet er, met alle respect, niet zo nieuw meer uit en is bovendien niet compleet....

hmm ik heb er zo 50 euro voor betaald, maar heeft wel een voordeel dat de vorige eigenaar er nooit mee gevlogen heeft (is een vriend van mij)

Tja, dat is niet goedkoop naar mijn idee maar ja, als je hem vliegend kunt maken heb je er toch nog plezier van. Kijk ook eens op marktplaats of zo voor gebruikte spullen.

He Graupny,
Een vliegtuig is niet zoveel waard, de electronica maakt het duur. Het mooie is dat als je slim kwaliteitsspullen aanschaft je er heel lang mee kunt doen en het eventueel in een volgend vliegtuig kunt gebruiken. Waarom zou je hem verkopen? Als je in je profiel aangeeft waar je woont is er misschien wel iemand vlakbij die met je mee wil kijken.
Zoek iemand in je omgeving die je een beetje helpt en gaan met dat ding! Zul je geen spijt van krijgen hoor.

ik woon in de buurt van het vliegveld van brasschaat, in belgie.

Hoi graupny

graupny schreef:
ik ga het eerst proberen zonder vliegclub.

Dat wordt dus je eerste en laatste vlucht met je zwever :( .
Ik heb het vroeger ook geprobeerd, was geen succes, zat vrij snel in de grond :lol:
Dus niet eigenwijs zijn en gewoon naar een club gaan :wink:
En wil je het toch nog gaan proberen ondangs alle waarschuwingen ( zoals Frank al zei) maar een filmpje, kunnen wij ook nog lachen :wink:

ik twijfel niet aan jullie kennis, maar ik weet niet of ik zo bereid ben om echt in een ''club'' te gaan... :(

Graupny,
ik vlieg ook niet bij een club en heb dat nooit gedaan. Maar helemaal alleen je vliegtuig bouwen, de lucht in knallen en HEEL weer op de grond zetten terwijl je nog niet kunt vliegen gaat je niet lukken. Zonde van je geld. Als je straks wel een beetje kunt vliegen krijg je nog genoeg kansen om alles aan splinters te vliegen (ik spreek uit ervaring :D )
Maar goed, je hoeft je er niks van aan te trekken. Nogmaals; veel succes en plezier. Het is echt niet rot bedoeld allemaal.

een club is ook niet strikt noodzakelijk. Alhoewel, aangezien je in België woont is het 'illegaal' om zomaar overal te vliegen.. Wildvliegen wordt echter ook in het modelbouwmilieu niet door iedereen geaccepteerd.
Het komt erop neer dat er veel bij komt kijken om een RC vliegtuig te bouwen en af te stellen, wat je nu eenmaal niet allemaal via een forum kan leren of kan laten controleren.
Maar goed, ik denk dat we ons punt wel duidelijk gemaakt hebben, 2 pagina's vol met "ga naar een club" zal wel volstaan zeker? :-)

PH_AJH zei:
Graupny,
ik vlieg ook niet bij een club en heb dat nooit gedaan. Maar helemaal alleen je vliegtuig bouwen, de lucht in knallen en HEEL weer op de grond zetten terwijl je nog niet kunt vliegen gaat je niet lukken. Zonde van je geld. Als je straks wel een beetje kunt vliegen krijg je nog genoeg kansen om alles aan splinters te vliegen (ik spreek uit ervaring :D )
Maar goed, je hoeft je er niks van aan te trekken. Nogmaals; veel succes en plezier. Het is echt niet rot bedoeld allemaal.
Wijze woorden!

En Graupny, misschien heb je uit al die posts begrepen dat het bijna onmogelijk is om zonder begeleiding te leren vliegen met het vliegtuig dat je nu hebt.
Misschien een keer een oproep plaatsen voor ervaren vliegers die je 'wild' les willen geven jouw omgeving als je niet in en club wilt? ;)

ja kan ik doen, eerst vliegtuig afbouwen, duurt nog wel ff...
maar heb al goed nieuws, een vriend van mij had nog een 6 kannaals zender liggen, gratis.. maar slecht nieuws ik moet er 32 draden terug aan elkaar solderen omdat hij een printplaat had vanaf geknipt... regelaar heeft hij ook liggen, hoeveel kost zoon regelaar nieuw?

Graupny, ik geef het op. Ik had je al voorgerekend dat je ruim binnen je budget alles nieuw kunt kopen. Waarom zou je dan gaan rommelen.....
Als je denkt dat het slim is zelf 32 draden in een zender te gaan solderen (1 slechte verbinding en je vliegt alles in stukken) moet je dat doen.
De prijs van "zo'n regelaar" is een beetje lastig te bepalen. Google eens op het merk en type zou ik zeggen want er zijn er tientallen.

Wanneer je de motor zou gaan gebruiken die ik in een eerdere post al heb aangegeven kun je deze regelaar gebruiken (de 30 Ampere is nog iets beter). Voor een zender kun je ook op het tweedehand deel kijken, staan regelmatig leuke sets voor niet teveel geld.

P.S. Kun je niet beter contact zoeken met iemand die je op gang wil helpen. Er zijn er vast genoeg en het voorkomt de wat negatieve sfeer die af en toe klinkt :? Wanner je je woonplaats in je gegevens zet zul je zien dat er iemand is die wil helpen.

PH_AJH zei:
Graupny, ik geef het op. Ik had je al voorgerekend dat je ruim binnen je budget alles nieuw kunt kopen. Waarom zou je dan gaan rommelen.....
Als je denkt dat het slim is zelf 32 draden in een zender te gaan solderen (1 slechte verbinding en je vliegt alles in stukken) moet je dat doen.
De prijs van "zo'n regelaar" is een beetje lastig te bepalen. Google eens op het merk en type zou ik zeggen want er zijn er tientallen.

wow sorry hoor, ik vond het leuker om het zo goedkoper te doen. maar als jij zegt dat het niet gaat oke dan maar. op het moment heb ik toch geen geld dus veel kopen kan ik niet doen :(

Sorry voor mijn reactie. :lol: Wellicht wat te heftig.
Punt is, als je wilt modelvliegen hoeft je dat geen duizenden euro's te kosten maar bespaar niet op belangrijke dingen als een zender. Zoals gezegd, voor een paar tientjes heb je er één gebruikt en daar doe je jaren mee. Zelf 32 draadjes solderen is een linke zaak, zowel voor je model als eventuele omstanders. Ik zou het niet doen.
Succes en blijf vooral vragen stellen. Als je je goed voorbereid kun je ons/mij straks wellicht uitlachen als het je toch gelukt is..... 8)

dat lijkt er al wat meer op :D . en zoon batterij voor mijn zwever moet dat een bepaald gewicht zijn? en waar moet je ze plaatsen?

Back