Paar vraagjes...

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo iedereen

Ik heb een paar vraagjes... hier komen ze:
Ik ben van plan model te gaan vliegen, en wat heb ik nodig? Ik zelf heb al gedacht aan de kist, zender, ontvanger, motor, servo's(wat zijn dat en waar zijn ze voor?) Is dit alles wat je nodig hebt?
Nog een vraagje: Wie weet een goede modelvliegclub in de buurt van Naaldwijk, of eventueel in het Westland?

Bij voorbaat dank,

Jasper van Ittersum

P.S. Ik krijg geen e-mail als er een reactie is op een onderwerp, iemand een idee?

Jasper,

Om alles hier op het forum uit te gaan leggen zou een enorm verhaal worden. Ik raad je aan om eens naar de dichtbijzijnste modelvliegclub te gaan. Bij de club kunnen ze je alles laten zien en bij sommige clubs mag je zelfs een proefvlucht maken.
Adressen van clubs kan je vinden op de sites van de KNVvL, www.modelvliegsport.nl en op www.Airtoi.com.
Verder is er hier op het forum al heel veel geschreven dus ga even een beetje rondkijken en gebruik de zoekfunctie om iets op te zoeken.
Als je dan nog specifieke vragen hebt stel die dan gerust hier op het forum. Meestal heb je dan snel antwoord of een link naar een andere site waar je een antwoord kunt vinden.
Succes en veel vliegplezier toegewenst.

Ja, ik heb al een beetje rondgekeken op de site, maar de antwoorden niet echt gevonden, de club kan ik eigenlijk zelf ook wel vinden, maar de benodigheden (sorry, ik ben een :newbie: ;))...

Jasper,

De benodigdheden bedoel ik ook. Je kunt zelf wel verzinnen dat je een vliegtuig, motor, besturing en wat andere dingen nodig hebt. Helaas kunnen wij je niet precies vertellen WAT je nodig hebt omdat dit van zo veel dingen af hangt.
Om er een paar te noemen: Wat wil je? Hoeveel geld heb je (er voor over)? Wat wordt er bij de dichtbijzijnste club veel gebruikt? Welke ervaring heb je met (model) bouwen? En zo zijn er nog meer.
Daarom raden we je aan om naar een club te gaan! Je hebt dan veel meer tijd en gelegenheid om vragen te stellen en te vertellen wat jou ideeën zijn. Zo'n bezoekje is leerzaam en meestal heel gezellig!

Volgens mij zit er geen vliegclub in het Westland, toch? Rozenburg is voor jou misschien te ver weg?

hoi weet je wat servo's zijn dat zijn draai dingen die zeg mar de gas hard en zacht doet en de rolroeren heen en weer en zo als de andere al zeggen je moet gewoon naar een club gaan als je begeint en alles nieuw wilt kopen ben je al gauw een 500 euro kwijt en dan heb ik de zender nog niet meegerekent dus je kunt beter naar een club gaan waar ze je alles percies uitleggen want als je alles hierop moet vertellen dan ben je nog uren kwijt en je snap er soms nog niks van ook

@Robert: Zie de leeftijd...

@Agorias: Laat je voorlichten... Lekker babbelen met een (Mede) vlieger is meer waard dan 100 regels in een forum... desnoods een forumlid dat bij jou in de buurt woont en je meesleept naar zijn club. Probeer anders eens de lokale modelbouwwinkel, misschien weten die een club in de buurt?

Groetjes en succes,

Ton.

Hoi Agorias,

Van wat ik ervan begrepen heb is de ultime beginnersvliegtuig de Robbe Charter
Zoek hier maar eens op. Deze vraag is al vele malen behandeld.

hi agorias
ga inderdaat ff kijken bij een club en zoek uit wat de meest gebruikte leer kisten daar zijn en welke zenders er veel worden gebruikt.
ik weet het is nog al wat de eerst keer naar een modelvliegclub maar zelfs ik die 22 jaar is en in een rolstoel zit heb er veel baat bij en ook ik was eerder huiverig om naar een club te gaan
hier vind je de clubs aangesloten bij de knvvl
dit is er een in jou woonplaats
MVC S.D.G.O.
p/a T.J.M. Marteijn
Paardebloem 23
2671 WR Naaldwijk

Satoer zei:
Hoi Agorias,

Van wat ik ervan begrepen heb is de ultime beginnersvliegtuig de Robbe Charter
Zoek hier maar eens op. Deze vraag is al vele malen behandeld.
die maar als je gelijk ook wat meer wilt ken je ook de graupner sky hero nemen deze heeft rolroeren een wat grotere motor die je later weer kan gebruiken

high flyer zei:
....dit is er een in jou woonplaats
MVC S.D.G.O.
p/a T.J.M. Marteijn
Paardebloem 23
2671 WR Naaldwijk
Daar woon de secretaris, maar waar is die club?
Hopelijk wel in de buurt, maar kan dus eindje verder zijn.
Kan trouwens verder niets van die club vinden.

nou harold het lijkt me dat als een secretaris in de woonplaats woond dan moet er toch wel ergens een veld in de buurd zijn want mijn sec woond in zwolle en het veld licht in dalfsen/nieuwleusen
dus het kan zijn dat het veld wel heel dicht bij licht ik dacht van mischien is het handig voor Jasper om infomatie op te halen

Dit is al een heeeel oud topic, ben er onderdehand al achtergekomen dat het op mijn leeftijd nog niet mogelijk is om naar een club te gaan (grote afstand). Ik ben al begonnen met auto's, en ga me daar de volgende jaren nog is lekker mee bezig houden

@Skidz

Zie mijn leeftijd, scheelt 1 jaar, sommige mensen nemen gewoon de moeite niet om zorgvuldig te typen, en sommige kunnen het niet.

Back