paar vragen over rustler vxl

Dan loop je steeds op de limiet van de accu.
Dat kan de regelaar continue geven, de motor vraagt af en toe ook meer, dan komt er nog een 5A van de BEC bij, etc etc.
Ik zou minimaal voor 100A gaan, dan heb je nog een beetje over, maargoed, wie ben ik?

Een vxl heeft een 80a regelaar

Als TS een nieuwe accu koopt met hogere c-waarde, lijkt t me ook logisch dat hij dan wat meer mAh neemt.
Een leuke 3s voor weinig is toch een nano tech traxxas 4000 3s 40-80c
Prima accu en makkelijk als je traxxas connecters hebt.
 
Hallo

ik heb het menu van de lader helemaal na gekeken maar kan hier geen cell check ofzo in vinden..
iemand ideeen?
misschien iemand die ergens voor paar euro een checker te koop weet?

alvast bedankt

Als het goed is kun je de accu gebalanceerd laden en dan op het up of down knopje drukken, en dan krijg je de cel spanning te zien.
Of als je hem aangesloten hebt staat er ergens cell check, of onder het LiPo menu of in het menu waar je de accu soort zoekt.
Hoeveel C is de accu?
Het kan zijn dat als hij niet zoveel C heeft, de spanning heel erg in zakt onder zware belasting van vol gas op trekken.
 
Hmm, dat is raar, ik dacht dat dat er op zat, maar in de handleiding zie ik het ook niet, excuus!
Dan moet u de LiPo op LiPo Balance laden, en dan een klikje omhoog, als het goed is kan u dan de cel spanning zien.
Cell checkers zijn er al voor een paar euro, met een buzzer ( LiPo buzzer ) maar die schijnen niet altijd even accuraat te zijn.
Misschien dat de wat grotere cell checkers met balans functie beter zijn?
Die zijn er voor 15 euro geloof ik?
 
ik ga het weer eens proberen
en trouwens lipo laad ik altijd gebalanceerd
maar zal een keer op pijlte rechts of links drukken kijken wat er gebeurd.

heb laatst nog een buzzer (lipo alarm) gehaald
maar ja daar zit natuurlijk weer geen volt check op .. haha

en alsjeblieft zeg geen u.:(
dan voel ik me zo oud :p haha
 
Haha, sorry ik zal het proberen :)

Gebalanceerd laden doe ik ook altijd, dat is beter inderdaad!
Meestal is het het knopje omhoog of omlaag tijdens het laden.
Het nadeel daarvan is wel dat je de spanning ziet tijdens het laden, dus dat is niet de precieze spanning van na het laden.
Ik heb zelf zoiets:

Lipo accu alarm en Tester  -  vanallesenmeer

Daar zit dus een schermpje om die ze totale spanning aangeeft, en daarna de spanning per cel.
Ook kun je hem als low voltage cut off alarm gebruiken, en hij heeft ook een instelbaar voltage waarop hij zal gaan piepen per cel.
Dus vrij veel functies voor zo'n klein dingetje.
Ik weet niet hoe accuraat hij is, maar zo kun je in ieder geval ongeveer zien of de cellen vol zijn, of niet.
 
hallo

ik heb op mijn lipo lader toch iets gevonden.
als de batterij aan het laden is kan ik wel het volt per cell zien
mijn volle batterij is 4,19 volt per cell (3s)
nu ga ik dus weer die batterij in mijn rustler stoppen en kijken hoeveel volt erin zit per cell als hij ermee stopt door de lipo cutoff.

langzaam kom ik er wel ;)

mijn G-locs zijn gelukkig wel binnen :)
ziet er wel stoer uit
nu hopen dat ze goede grip hebben




imgur


post a picture


screen shots


adult image hosting
 
4,19 is prima!
Maar eigenlijk zou je ze direct moeten kunnen meten zonder te laden, dan heb je een beter idee van de onbelaste spanning.
Bijvoorbeeld met zo'm dingetje als in mijn link.
Alhoewel het zo natuurlijk ook kan, erg veel zal het niet schelen denk ik.
 
ik zal het eerst zo eens proberen
als hij weer na 50 meter speedrun in de cutoff schiet dan hang ik hem er gelijk aan en kijk dan per cell naar volt.

bedankt voor je hulp
 
Graag gedaan, daar is het forum voor!
Zoveel zal het niet schelen als u hem er direct aan hangt, of een paar uurtjes later.
Ik denk zelf dat de LiPo de amperages die de motor vraagt niet kan leveren, en daardoor erg ik zakt qua voltage, waardoor hij in de Low Voltage Cut off springt.
 
is het dan slim om cut off uit te zetten en er een lipo beeper achter te gooien die wat lager in is gesteld als de traxxas cut-off want die staat redelijk hoog ingesteld heb ik begrepen.
 
Dat kan, maar inderdaad wel met een losse beeper.
Zoiets als in de link van mij, die heeft een instelbaar voltage vanaf wanneer hij gaat piepen, en je kan er de voltages per cel op zien, wat ook handig is.
 
ik lees overal dat de traxxas rustler vxl cutoff juist hoog staat
ik lees op engels talige forums bijna overal dat het 3,7 of 3,8 volt is.
al lijkt me dat beetje te hoog.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zo zeer de hoogte van de spanning waarop de LVC ingrijpt, maar de tijd dat de spanning onder het niveau zit.
Traxxas regelaars staan er bekend om dat ze redelijk kritisch zijn. Dat betekent dat ze ingrijpen als de spanning niet al te lang onder het niveau zit.
 
heb nog meer onderzoek gedaan en gevonden dat veel mensen last hebben van 2s naar 3s over stappen.
na 3 tot 5 minuten spring cutoff in werking(ongeacht mah waarde en c waarde)

zijn er hier ook mensen die dit kennen?

oplossing moet zijn(nog niet geprobeerd)
accu aansluiten
rijden tot cutoff inspringt
accu loshalen 2 minuten wachten..accu weer aansluiten het is opgelost..
dit zal denk ik elke keer moeten als je weer een nieuwe of opgeladen accu aansluit

zoals ik zei ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga het zeker doen
 
ik heb het geprobeerd en het werkt gewoon
na 2 minuten sprong cutoff in werking
accu losgekoppeld....30 seconden gewacht...accu weer aangesloten en ik kon de accu NORMAAL leeg rijden.(niet echt leeg natuurlijk;))
 
Back
Top