paar vragen over rustler vxl

In principe kan 20c wel maar je voelt het verschil toch serieus vind ik. Goed dat je nog kon aanpassen! Veel plezier :D

ja was ook wel blij dat ik nog kon wisselen.
prijs was nagenoeg t zelfde.
nu alleen nog op zoek naar redelijk goede onroad banden.
en niet te duur natuurlijk.;)

ja was ook wel blij dat ik nog kon wisselen.
prijs was nagenoeg t zelfde.
nu alleen nog op zoek naar redelijk goede onroad banden.
en niet te duur natuurlijk.;)
Heb zelf op conrad wielen gekocht. 1/10 truggy onroad ofzoiets. Voor en achter samen voor 47 euro. Stuk voordeliger dan de traxxas! En gaan lang mee :)

ik kan alleen maar wielen vinden met 17mm meenemer
en de rustler heeft 12mm meenemer
zijn hier adapters voor?
of weet je welke band met 12 word geleverd?

Als er bij velgmeenemer "as" staat kan je de hex er gewoon afhalen normaal en je velg op het pinnetje zetten zoals bij de bandit. Dan heb je bij conrad ook meer keuze.

Onderandere deze:

Reely 1:10 Truggy Complete wielen Multipin Bones Schijf Zwart 2 stuks in de Conrad online shop | 237118

Deze zijn dan wel weer met 12mm hex:

Reely 1:10 Truggy Complete wielen Block-Spike Schijf Zwart 2 stuks in de Conrad online shop | 234766

EDIT:

Oeps niet goed gezien dat je onroad banden wilde.
Laat de links toch maar staan,misschien handig voor in de toekomst of voor andere mensen.

dank je allemaal.
nu laatste vraag(haha)
ik zie bij veel banden merken staan dat er verschillende banden zijn voor achter en voorkant auto.
moet ik hier nog rekening mee houden als ik bijvoorbeeld bij conrad die reely street banden bestel?
bij conrad zie ik hier niks over staan namelijk.
en de stand van de banden op de auto, staat dat goed? staan ze niet iets naar binnen nu? en voor street rijden moeten ze recht staan?
heb zoiets ergens keer gelezen

alvast bedankt

dank je allemaal.
nu laatste vraag(haha)
ik zie bij veel banden merken staan dat er verschillende banden zijn voor achter en voorkant auto.
moet ik hier nog rekening mee houden als ik bijvoorbeeld bij conrad die reely street banden bestel?
bij conrad zie ik hier niks over staan namelijk.
en de stand van de banden op de auto, staat dat goed? staan ze niet iets naar binnen nu? en voor street rijden moeten ze recht staan?
heb zoiets ergens keer gelezen

alvast bedankt
Ja had ik ook. Heb ze toch maar besteld, alleen die van 22.- en zijn voorbanden eigenlijk. Die staan iets wijder, vind ik wel stoer staan ;)

Bij veranderen van velgen kan het inderdaad zijn dat ze meer naar buiten staan en dan wordt de auto stabieler.
Dit noemt men offset.
Hij zal dus minder snel omslaan.
Bij minder offset natuurlijk het omgekeerde.
Dit kan je dan weer aanpassen door bredere of dunnere meenemers te plaatsen.
Ik zou het effe bekijken en zien hoe het rijd.
Dan kan je naar oplossingen zoeken mocht het slechter zijn.
Als de wagen te snel omslaat na verandering maar je wilt wel blijven rijden met die banden kan je ook nog je vering wat aanpassen.

Als je de standaardvoorwielen naar achteren zet, zie je hoeveel ze uitsteken ;)

Ik ben er tevreden over, zijn gwn gelijk aan de anaconda's.. maar dan stuj voordeliger

mag ik jullie wat vragen?
ik weet het..het is off topic maar toch
ik heb de lipo's binnen die ik besteld had.
nu heb ik daar zelf traxxas stekkers op gemaakt.
en je raad het al...bij 1 zijn de draden tegen elkaar gekomen(heel kort en snel) maar toch
nu heb ik het gevoel dat hij nog maar 1 cell laad van de 2s lipo.
is dit mogelijk? lader gaf aan 2197 mah te hebben geladen terwijl accu 5000 mah is
en ik ga er eigenlijk vanuit dat de lipo die ik besteld had nagenoeg leeg was.
of kan het dat die half vol was?

alvast bedankt

De lipo's worden altijd geleverd met een stuk lading (storage mode)
Dus de eerste lading zal sneller gaan dan de volgende keren dat je laad.Wanneer je een tijd niet rijd is het ook best ze terug op te laden tot storage mode en ze zo weg te leggen.

Dat de kabels tegen elkaar zijn gekomen is minder,deze lipo zal dan hoogstwaarschijnlijk het eerste opgeven na een tijd gebruik.Je zal ook zien dat deze veel langer moet balanceren dan de andere.Ik spreek uit ervaring.Wanneer ik nu lipo's soldeer doe ik altijd de eerste kabel volledig met krimpkous en al afgewerkt,dan pas de volgende kabel los en solderen zodat ze zeker niet tegen elkaar kunnen.Wil je ze toch gelijk alle 2 af solderen doe dan eerst 1 kabel en dan afplakken met tape,dan pas de volgende eraf.
Let goed op wanneer je de "slechte" lipo laad (warmte,bol worden,...) Lipo's zijn zeer gevoelig voor fout gebruik zoals kortsluiting of een harde val e.d. dus je kan hem tijdens het laden maar best dichtbij hebben voor mocht er wat fout gaan.

ja dat heb ik bij de volgende ook gedaan..ene draadje aan batterij vast geplakt zodat ik er geen last van had.
(zo leer je altijd weer wat) ;)
maar het is dus niet zo dat er 1 cel kapot is? of laad hij dan ook niet meer op 2s ?
ik doe altijd gebalanceerd laden en zal eens in de gaten houden of deze langer gaa duren als die andere(beide nieuw en beide precies t zelfde)

dank je alvast

dat warm/bol worden.
het zijn hardcase lipo's .. hoe merk ik dat dan ?

en hoe krijg ik dat terug op storage mode? zit dat in mn lipo lader als menu keuze?
Hype Lader X7 Plus Dual Power 80W

Bij de lipo waar het voorval gebeurd is zou het best kunnen dat er een cel of alle 2 beschadiging hebben opgelopen. Vandaar ook dat die hoogstwaarschijnlijk minder lang zal leven dan de nog goede lipo.Storage mode kan in je lader staan denk ik maar daar moet je de handleiding effe over raadplegen. Indien dit niet het geval is laad je ze gewoon op tot 3,7v - 3,85v per cel. Zo doe ik het, geen problemen mee.
Bol worden merk je niet zo snel met een hardcase, warm worden voel je wel.
Mijn lipo's blijven gewoon kamer temperatuur. Zowel hard als softcase.

Hou daarom ook altijd in het achterhoofd; "Als je wat doet, doe het dan goed en doe het veilig". Bijv. beide accu kabel losknippen en opnieuw solderen en daarna pas de volgende(ze lopen heus niet weg hoor ;) ) , of inpakken met krimpkous zoals @Anthem2 al zegt.

ik zal de gebruiksaanwijzing eens raadplegen.
al is die alleen in het duits, maar goed..
komen we vast wel uit.
hopelijk kan ik ook vinden hoe ik per cel kan kijken.

en haha ja ik weet het.
was eerste keer bij de eerste lipo dus tja :P
bij de 1e al geleerd hoe t dus niet moest ;)
dus 2e netjes en goed gedaan

Ach niet te druk overmaken... Is me zelf al meerdere malen overkomen, balanseren nog net zo goed en gingen net zo lang mee als de lipo's die geen opdonder hebben gekregen....

Het is slechter voor de lipo als je hem te ver ontlaad e.d.

Bol worden kan je wel degelijk merken... Zodra je dat merkt kun je ze het beste wegdoen (niet iedereen doet het, en dit gaat ook eigenlijk altijd goed, echter voor mijn eigen veiligheid doe ik het wel). Kwa temp voor de lipo's moet je denken aan een graad of 40 wat gewoon normaal is, zeker met deze buiten temperaturen.

is de lipo cutoff van de rustler goed of is het handig om er een lipo alarm bij te kopen?
en op hoeveel is de rustler cutoff ingesteld?
weet iemand dat zo?

Back