paarden-carrousel

beste,modelbouwers
laat ik mij even voorstellen.
ik ben dus ronny,52 jaar jong en speel met het idee
om een werkend schaalmodel van een paarden-carrousel te bouwen.
dus wat ik bedoel,is een paarden molen zoals ze op een kermis zijn te bewonderen.
zit een hoop mekaniek in en dat is nu net de uitdaging
nu is de vraag,kan er mij soms iemand op weg helpen waar er
eventueel plannen van een carrousel te koop zijn a.u.b
dank bij voorbaat.
ronny

Laatst bewerkt:
hoi ronny,

als ik het goed begrijp zoek je een tekening van een soort draaimolen waar ze paarden in spannen voor looptraning.zoals je wel eens ziet op fokkerijen?
Daar heb ik wel een tekening van, moet hem wel even zoeken en copieren als je hem nodig hebt.
ik hoor het wel
mijn mail adres is : js.kraak@quicknet.nl

ik had eerder geïnterpreteerd een paardjesmolen, met de houten paarden die op en neer gaan. Echte paardjes op schaal maken, lijkt mij inderdaad mechanisch wel nóg moeilijker.

shadesinblack,
ik heb het inderdaad verkeerd voorgesteld,
en had het beter op de door u voorop gestelde manier verwoord.
maar er is hoop,ben in kontakt met wat ze bij ons een foorkramer noemen.
en de kans is groot dat ik een paardemolen mag opmeten.
het verschalen laat ik over aan een vriend,die beroepshalve dagelijks deze zaken regeld.
groetjes,ronny

Hoi Ronnie,

Ik ben in het bezit van een opgooizweefmolen die tot de eind 70er jaren dienst heeft gedaan als carrousel. (nu verdienen we onze kost dus met de bakjes) Als je wilt mag je komen spieken! let wel de paarden bewogen niet, maar ik kan je wel vertellen hoe de "wip" van de paarden werd aangedreven. Als het je wat lijkt roep dan maar je mag van mij meten, kijken ook tijdens bouwen, wat je wilt. Helaas heb ik zelf geen foto's meer in bezit van de vloer, maar de bevesteging hiervan zitten nog rondom. Ook na het vervangen van onderdelen word dit opnieuw meegenomen.
De molen is van ongeveer 1920. Laat maar weten wat je wilt!

paarden carrousel

ik heb een paarden carrousel maar hij zou moeten hersteld worden kan er mij iemand zeggen waar ik dat kan laten doen.

Heey,

Ik ben foorkramer van beroep, misschein als de kermissen weer beginnen dat ik een wat foto's maak van een paardenmodel ik zal hem dan ook eens opmeten en foto's maken hou hij opgesteld wordt. Misschien dat je daar wat aan hebt

Back