PAF Sting EVO, BosModelAir

Berto

verslagschrijvers
Forum veteraan
Zo, de buurman wilde weer eens wat bouwen dus heb hem maar opgezadeld met een Sting EVO.

Echt veel bouwen is er niet aan, de vorige eigenaar was er al een eind mee op weg en heeft al het uitmeet- en lijmwerk eigenlijk wel gedaan.

Meeste werk zal staan uit het nog vlak schuren van het plamuur en het glassen van het model.
Vandaag bij de Ray de Epoxy hiervoor meegenomen dus binnenkort mag hij `s avonds lekker kliederen bij mij.

Hoe of wat verder zullen we dan wel weer zien.

De kist ligt er zo bij op het moment:
Sting-Evo-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kent het wel hé, pubers in huis, die laten van alles slingeren.......
 
Bekend gezicht. Heb de vleugels met Oracover gedaan met alleen in de middenlijn glas bov/ond .
En dan toch naar de 2 kilo kompleet..Wat weegt de vleugel nu??.
Is vlg mij best al zwaar van zichzelf en heb daarom voor folie gekozen.
Zou de romp ook fff wegen , ben benieuwd wat die nu weegt?

De nieuwe ELECTRON past er mooi in , moest ze wel iets ophogen ivm de Jet A1.
Denk dat ELECTRON pootjes er veel beter in passen .
IMG_0844.jpg
 
GAAFFF, die zou het met 2 Kingtechs heel goed doen!

Ik zal de vleugel en romp eens wegen zoals ze nu zijn.
Maar je hebt gelijk dat de vleugels zo al heel zwaar zijn, een ribben vleugel zal veel lichter worden.

Ik, wij, de buurman ;-) gaat de vleugels glassen met 25grams doek.
En uiteindelijk ook Electron retracts erin, qua pootjes eens even kijken maar denk dat Ray tzt maar eens armpjes moet gaan vrezen voor me, pootjes draai ik dan zelf wel op de zaak.

Verder nog geen idee hoe of wat.
 
Vleugel kompleet met flaps en rolroeren weegt nu 1350 gram.
Romp met staartvlakken brengt 1700 gram op de weegschaal.

Totaal dus 3050 gram zoals het nu is.
 
En de rolroeren gescharnierd, flaps zijn 'in process':
Sting-Evo-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig ! Welke turbine gaat hierin??
IMG_1212.JPG IMG_1213.JPG IMG_1214.JPG

met de Jet Cat P60 is het al snel behoorlijk vol met de originele tank. Deze ligt best wel voorlijk van CG .
 
Geen idee nog, zoiets als een K70 zal het wel worden (als ik er dan 2 heb zouden die ooit eens ind e F-18 kunnen als ik daar ooit nog eens tijd voor krijg.......).
Tank ook geen idee, misschien tzt eentje laten maken door Carlos van CMjets.

Step bij step, als de flap scharnieren zitten dan kan de stabilo/kielvlak naar romp overgangen geschuurd worden en dan kunnen we al bijna gaan glassen om daarna iets met de inbouw te gaan doen.

Denk trouwens dat we ruimte genoeg hebben, electrische retracts, geen powerbox, kleinere LiPo`s / LiFe dat zal ruitme sparen en gewicht schelen.
 
IMG_1216.JPG IMG_1217.JPG IMG_1291.JPG IMG_1215.JPG
Heb de PIPE achter inmiddels een beter model gegeven en achteraf had de turbine en pipe verder naar achteren gekund zodat je alle 3 de lipos veel makkelijker in de nose cone kwijt kan icm CG :hammer:
 
Dat ziet er een stuk beter uit die pijp, zou hem zelf nog korter hebben gemaakt zodat die minimaal gelijk met de romp valt of zelfs ites er binnen.
Maar dit is al een stuk beter :thumbsup:
 
Back
Top