Paf trainer 260

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door serge pot, 22 aug 2020.

  1. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Anderhalve week terug bij paf modellbau zijn nieuwe paf 260 opgehaald. Gelijk daar de roeren laten voorbereiden. Ook heeft hij nieuwe landingsgestellen met koolstof versterkt. Ook deze meegenomen.
    De bodem is tegenwoordig al versterkt voor het landingsgestel. En we zijn vandaag begonnen. Motor geplaatst en de gas en choke servo geplaatst . IMG_20200822_113916.jpg IMG_20200822_113711.jpg IMG_20200822_113703.jpg IMG_20200822_113657.jpg IMG_20200822_113842.jpg IMG_20200822_143002.jpg IMG-20200814-WA0004.jpeg
     
    Berrie en Lyckele vinden dit leuk.
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    IMG_20200822_152414.jpg IMG_20200822_152424.jpg IMG_20200822_152503.jpg IMG_20200822_172230.jpg IMG_20200822_172238.jpg IMG_20200823_104920.jpg IMG_20200823_104928.jpg Vleugel zadels in de romp verlijmd met dunne 24 uurs epoxy en katoenvlokken.
    Vleugel uitgelijnd en gaten geboord.
    Tevens de klunk slang op maat gemaakt en af gebonden met een stuk twistdraad en twist tang.
     
  3. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    IMG_20200823_132046.jpg IMG_20200823_132115.jpg IMG_20200823_161853.jpg IMG_20200823_162008.jpg IMG_20200823_161831.jpg IMG_20200823_163123.jpg Landingsgestel bevestigd en met 4x nylon bout m6 vast gezet, mocht er een heidelanding gemaakt moeten worden, kan het landingsgestel rustig afbreken.
    Voor de flaps waar de scharnieren komen verstevigingsblokken gemaakt en de gaten daarvoor uit de flaps en vleugels gefreesd.
    Blokken er in gelijmd met witte houtlijm.
     
    Berrie vindt dit leuk.
  4. Bertus

    Bertus Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    11.420
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Handig freesje is dat hè.
    Ik weet niet of de breekbouten handig zijn.
    Ze breken best snel vind ik.
    Dat levert vaak ook schade op.
    Zoals prop en eventueel stabilo.

    Je ben wel weer lekker bezig.
    Een servo op de choke is ook fijn.
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Wat ik ervaren heb is dat m6 breekbouten in de vleugelbevestiging pas breken als de vleugel al gebroken is (bij methanol kisten) hier heb ik er 4 in zitten. En het gaat er mij om dat het toestel als deze in de hei komt met een buitenlanding niet de romp aan gort getrokken wordt of een buiteling wat juist de prop en staart kost. En bij een buitenlanding is de motor uit anders zet ik hem wel op het veld:)
     
    Rick NL vindt dit leuk.
  6. flymax

    flymax The First Aviators

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    1.524
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    nou is het wel heel moeilijk om deze belastingen met elkaar te vergelijken. De spanning in een bout in een smal onderstel kan behoorlijk hoog oplopen. en de bouten worden ook niet alle 4 gelijk belast.....Dus Bertus heeft een punt, maar als werkelijk blijkt dat ze te vaak breken dan is het een kleine moeite om er stalen bouten in te draaien;)
     
    serge pot vindt dit leuk.
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Proefondervindelijk ondervinden
     
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Scharnieren aan de flap gezet. En een servo gat gemaakt. Aansturing gaat binnendoor.
    Servo onder een hoek gezet zodat deze makkelijk bereikbaar is. IMG_20200824_175203.jpg IMG_20200824_175215.jpg IMG_20200824_193704.jpg IMG_20200824_202603.jpg IMG_20200824_202623.jpg IMG_20200824_203054.jpg
     
    tjarko vindt dit leuk.
  9. flymax

    flymax The First Aviators

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    1.524
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    zo is het!
    en anders de heide asfalteren:):):)
     
    serge pot vindt dit leuk.
  10. Rick NL

    Rick NL The First Aviators

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    3.409
    Locatie:
    Gouda
    Geeft waarschijnlijk ook lekkere thermiek, dat asfalt!
     
    serge pot vindt dit leuk.
  11. flymax

    flymax The First Aviators

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    1.524
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    nou moet ik zeggen dat de thermiek op de Ginkelse heide ook niet te versmaden is!
     
    Rick NL en serge pot vinden dit leuk.
  12. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    375
    Locatie:
    Kraggenburg
    Servo onder een hoek .... Wow wat een luxe :) En dan lees je bij DLG's een oproep aan servo-bouwers dat 8 mm niet dun genoeg is.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.717
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wat voor motor heb je erop zitten?

    GJ
     
  15. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Zdz 90 rvj
     
  16. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Is een tjechissch fabrikaat.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.717
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, ZDZ ken ik.
    Aardig motortje voor die spanwijdte.

    GJ
     
    serge pot vindt dit leuk.
  18. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.071
    Locatie:
    Marknesse vlieg bij lvc emmeloord
    Past mooi. Die motor. Heb op de bigjim toen een 110 gehad met 10cm meer :)
    En de paf die ik heb is de 2.30 zit ook 60 op. Beter teveel dan te weinig.

    Hier zijn de verstevegingen al wel beter. Met name de firewall. Was bij mij er koud in gelijmt. Hier met nokjes. Heb er carbon pennen in gezet. Even als de vleugelbevesteging
     
    serge pot vindt dit leuk.
  19. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.744
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Ik zet nog wel diehoeks lijsten achter het motorschot.
    Vleugel bevestiging heb ik er zelf in gemaakt.
    Sleep koppeling, daar zit ik nog over te dubben, maar komt ook goed.
     
  20. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.071
    Locatie:
    Marknesse vlieg bij lvc emmeloord
    Vleugel bevestiging moest ik ook idd. Heb het zo gedaan. Eerst plankje er in toen driehoek latjes en pennen er in. Als laatste nog glasmat er in gelamineerd

    Komt niet meer los

    Motorschot verstevigen.jpg lamineren.jpg vleugel bevestiging.jpg
     
    serge pot vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina