paintjob canopy

heren , deze week heb ik mn heli's eens versiert met nieuwe lak , omdat ik soms wel eens orientatieproblemen heb met mn nt , vanwege de ongewone paasei achtige vorm van de canopy . ik kan wel zeggen dat dit enorm veel uit blijkt te maken .

DSCF0680.jpg

vooral de fluoriserende verf op de bladen blijf je echt goed zien evenals de staartbladen .

DSCF0682.jpg

het groen op de canopy van de mp is niet goed gegaan , ik had de staartbladen gedaan en vond het wel mooi , maar eenmaal op de canopy bleek dat het daarop niet fluoriserend blijft als je het dekkend spuit.

DSCF0683.jpg

maargoed , ik ben er blij mee . het oogt mss niet echt met een wow factor , in de lucht maakt het echt een verschil . met de mp had ik nooit problemen [dacht ik] maar nu zie je hem zoveel beter dat je er meer fratsen mee durft uit te halen omdat je zekerder bent van je zaak

DSCF0679.jpg

Laatst bewerkt:
btw , de lak die op de nt zit , is als het bewolkt is groen , en als de zon erop schijnt geel [check verschil foto 2 en 4 ]. echt enorm veel verschil qua kleur , veel groter dan de foto laat zien.
weet iemand mss wat voor soort lak dat kan zijn of een kleurnaam of -nummer ?
mvg ferry

hee mario , ja dat vind ik ook , aleen naast een mp xl lijkt de mpxl wel een 50'er :]
jy weet ook niet meer van die lak ?
mvg ferry

Ik vind het er strak uit zien Ferry. Waarschijnlijk helpt het ook als je de struts meeverft?

Ik weet dat hij door Jos gespoten is (eerste eigenaar), hij heeft al zijn canopy's in de zelfde kleurstelling.

Kan je evt wel zijn tel nr pb en.

Gr,

Mario

dank je .
ik ga denk ik een nieuwe canopy erbij bestellen , en die door een goede 'schilder ' laten bewerken.
ik heb een heeeel mooi ontwerp bedacht en ga daar mee aan de slag .
laurens , je bedoelt daarmee de skids ? ik heb vandaag veel gevlogen met beide in zowel bewolkt alswel zon , en de tail van de nt is super te zien , het groene van de mp is wat minder . bij de mp is het niet te doen om de tailvin te lakken , hij is nl zeer iel uitgevoerd en ik denk niet dat dat een verschil zou maken . aan de andere kant vind ik het zooo jammer om carbon onder lak weg te stoppen . maargoed , luxeproblemen lijkt me.
mvg ferry

Ziet er puik uit Ferry,

Dat orientatie op de NT lastig kan zijn kan ik me wel voorstellen, net zoals dat dit schema daar verbetering in brengt.
Beide zijn mooi gedaan!

Ben benieuwd naar de nieuwe kap waar je over schrijft, tzt natuurlijk ook weer een fotootje plaatsen he :-)

Gr, Roy

dank je roy , de canopy van de nt ga ik bewaren , die is gewoon te mooi om over te spuiten . ik wil beide heli's in dezelfde kleurstelling met een paar kleine verschillen dus heb ik 2 canopy's besteld . ik zoek nog een vakman voor de canopy's .
denk dat ik maar eens info ga inwinnen bij een airbrush shop , ik zag in het subforum 'de spuitcabine ' dat er in almere een grote shop zit .
tips zijn ook meer dan welcom !
ik hou jullie op de hoogte .
mvg ferry

he barrrt
het oranje van de nt is motip fluor , ik zie geen code of nummer op de bus , maar ze maken maar 1 soort die fluor is en oranje dus . op de mp zit tamiya fluor , zon mini busje met het nummer ps24 . dit is bedoelt voor lexan bodys denk ik , het dekt zeer slecht .

op de grond naast elkaar is de motip iets meer richting rood dan de tamiya , maar in de lucht is de motip duidelijk zichtbaarder , welk weer dan ook , je ziet de bladen altyd , zelfs als de rotorkop maar iets schuin is , kijk je er zeg maar al bovenop . erg fijn om mee te vliegen .

mvg ferry
ps durf je wel te vliegen met jou canopy? volgens mij heeft die de vorige eigenaar meer geld gekost dan ie wil toegeven :]

hallo astonia
ik heb ze zelf gemaakt en ze zijn superhandig en geheel van rvs . de heli's staan met de skids vast in een opgesloten u profiel . eruit of omvallen is bijna niet mogelijk .
bovendien staat het wel 'design' in mn woonkamer :]
ik kan ze wel leveren indien er interesse voor is .
mvg ferry

he barrrt

ps durf je wel te vliegen met jou canopy? volgens mij heeft die de vorige eigenaar meer geld gekost dan ie wil toegeven :]

Haha tot nu toe geen angst of problemen mee gehad ;) Vandaag met minder licht is de kap trouwens wel een stuk minder goed te zien. Toch maar wat rubbertjes in de fel gele kap doen. Kan ik die ook eens proberen. Zo'n felle oranje strook aan de onderkant zou daar ook niet op misstaan.

gr
Bart

ok , je hebt dus die special en een standaart kap lees ik op rr , toch ? dat is helemaal mooi , dan hoeft t ook niet zo snel te gebeuren allemaal .

indd, maar die gele kap is denk ik wel beter zichtbaar met wat grijzer weer. Op filmpjes van Yannik (rr forum) is de gele kap te zien. En met het koude weer zit nergens haast achter ;)

idd lekker weer ja , maar ik kan me niet voorstellen dat je aankomend weekend niet effe moet vliegen met je beauty , niet ?
ik vloog lang met hetzelfde geel , maar wat ik nu heb is wel veel beter , terwijl ik al die tijd dacht dat het al meer dan voldoende was .
btw , je hebt ook een nt [gehad] ?
mvg ferry

Back