Panda "Danny Thompson's stadium racer"

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Baur, 22 feb 2016.

  1. Baur

    Baur

    Lid geworden:
    22 feb 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zeeland
    Afgelopen weekend naar modelbouwbeurs in Goes geweest. Je moet toch wat op de zondag als je vriendin is werken ;-)

    Zojuist maar eens de Panda te voorschijn getrokken. In 1999 gekocht door mijn broer(tje), ik weet niet meer zeker of hij nou in de herfstvakantie 1999 of voorjaarsvakantie 2000 kapot ging...
    [​IMG]
    Het foldertje waar mijn toendertijd 11 jarige broer het wagentje uitzocht.
    [​IMG]
    [​IMG]
    En zo heeft het wagentje minimaal 15 jaar gestaan. Eerst bij mijn ouders op zolder, daarna in mijn tuinhuisje. Mijn broer heeft niet zoveel met auto's, in welke maat dan ook. Zelf heb ik meerdere 1:1-modellen ;-) Zodoende dat ik hem heb meegenomen, met het idee te kijken of ik hem aan de praat krijg.

    Wat is het geval. Tijdens de laatste rit schoot de wagen onder een auto die de bocht omkwam. Beiden kwamen op tijd tot stilstand, het modelwagentje echter tegen de rechtervoorband. En daarna reed hij niet meer.

    Maar eens het differentieel eraf gepakt.
    [​IMG]
    Geen gebroken tanden, ziet er eigenlijk prima uit. Geen aparte zaken te zien.

    Koppeling eraf:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Dat ziet er wel verbrand uit. Maar zou dat voldoende zijn om totaal geen aandrijving te hebben?

    Toen chassis weer opgebouwd en motortje eraf. Die ga ik volgende keer eens bekijken. Sowieso moet er iets met starten gebeuren, touwtje rolt niet meer op. Hier heb ik ooit wel al eens een uur aan besteed, maar kreeg het niet voor elkaar.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Gr Jeroen
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Cnn vindt dit leuk.
  3. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Leuke classic, nog in guldens betaald!
     
  4. Baur

    Baur

    Lid geworden:
    22 feb 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zeeland
    Motortje zal ik inderdaad uit elkaar trekken en schoonmaken/controleren. Zitten er eigenlijk enige vorm van pakkingen in dit soort motortjes, geloof van niet?

    Waarschijnlijk waren deze dozen trouwens al een paar jaar oud op het moment dat De Zwaluw ze in de aanbieding gooiden.

    Gr Jeroen
     
  5. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Zitten meestal alleen een paar o ringen. Zoals bij de backplate, en onder de carburateur.
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    De koppeling ziet er inderdaad verbrand uit. Was hij niet aan de koppelingsklok gesmolten? Dat de auto vastzat tijdens het rijden, kan dat verklaren. En ook waarom hij niet meer in gang te krijgen was nadien dan. De (teflon?) witte blokjes een met een vijl overgaan kan genoeg zijn om weer even weg te kunnen.
    Natuurlijk verder: motortje, carb, lagers..; genoeg om mis te gaan.
     
  7. Baur

    Baur

    Lid geworden:
    22 feb 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zeeland
    Ik denk niet dat hij aan klok vastzat, dan had hij immers een vaste verbinding moeten hebben gehad. Motortje liep na botsing prima, probleem zat echt in aandrijving. En dan hou je eigenlijk diff en koppeling over. Mogelijk waren de koppelings"platen" aan elkaar gesmolten waardoor deze niet meer naar buiten konden worden geslingerd.

    Gr Jeroen
     
  8. Baur

    Baur

    Lid geworden:
    22 feb 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zeeland
    Zojuist nog wat aan zitten rommelen. Trekstarter bleef voornamelijk op heel veel rotzooi hangen. Tevens koppelingshuis en platen geschuurd, die waren spiegelglad. Met korrel 80 eroverheen gegaan, waarschijnlijk helpt dat wel.

    Nu de gloeiplugaccu aan het laden, eens kijken of we wat vuur kunnen maken ;)

    Gr Jeroen
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Motor en tank zou ik schoonmaken met de diesel methode , werk goed en perfekt ,goed uitspoelen en schoonmaken.
    Grote kans dat de motor weer gaat werken , verse nitro en plug erin en proberen ,begin met 20% en daarna naar 16% niet te schraal.
    Suc6 en leuk model !
     
  10. Baur

    Baur

    Lid geworden:
    22 feb 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zeeland
    Zojuist eens gewoon geprobeerd, maar tankje is lek. Nu heb ik wel al twee onderdeelnummers (oud en nieuw), PD0199 of AR0033 gevonden, maar tot nog toe lijkt het niet leverbaar.

    Gr Jeroen
     

Deel Deze Pagina