Panic dubbeldekker, ervaringen?

Ziet er goed uit!! waar heb je deze tekening op gebaseerd? overgetrokken van een JPG ofzo?
Mocht ik er een aanschaffen dan zou het toch wel de ARF worden, voor zelfbouw heb ik gewoon geen tijd...
Mike

Ik vind de kielvlakmontage ook wat ielig, doorsteken tot de bodem is een idee. Dank, voor op de lijst!

Stabilo is denk ik origineel van maat, alleen het roer heeft 'oortjes' gekregen. En het origineel van kielvlak, stabilo en roeren was massief 6mm, dit lijkt me beter.

Al googelend vind je eenvoudig een dwg, en ik heb de papieren versie. Ik heb alleen gedetailleerd en de constructie aangepast / vereenvoudigd. Let vooral op de hoofdligger van de vleugels, die is van tip tot tip uit één stuk. Boven- en onderbeplanking krijgen ook nog sparingen. Ook op de lijst!

't Kriebelt inderdaad om nog wat balsa te gaan kopen (heb geen 6mm meer en te weinig 1,5) en snel wat te bouwen...

Hugo

Laatst bewerkt:
Ziet er erg leuk uit, misschien een vervanger voor mijn overleden Try Out? Hou mij dan ook erg aanbevolen voor een afdruk klaar bestand :mrgreen:

Zo, files uit post 19 zijn geupdate. Ik zal er ook even PDF's van maken, die kan je bij de betere copyshop laten printen. Zijn wel A0 formaat, sorry. Zaken als servo(-houder) e.d. staan er niet op, zijn naar eigen inzicht te doen. En misschien dat ik voor mijn electroversie nog wel meer gaten in de rompdelen maak.

@Huibert; Try Out overleden? Da's jammer, was zo'n leuk ding!

Even over de set-up, electrisch, ik denk aan dit duo op 5S:
Motor: 660KV 4-6S Outrunner Brushless Motor Type A4120 | HiModel
ESC: HiModel GX Seires 70A 2 - 7S Brushless Electric Speed Controller W/BEC Type GX-70A-BEC | HiModel
Gewoon om goedkoop te beginnen. En dan stiekem een 15*8 erop, we vliegen toch niet minutenlang vol gas. Wat denken jullie daarvan?

Hugo

Hugo

Oh ja, de bevestiging van de steunen tussen de vleugeltips heb ik bedacht met 4 deuveltjes, 2 per vleugel, en een setje magneetjes daar tussenin. Is op de tekening nog niet zo duidelijk.

Hugo

Nu die tekening digitaal is zijn er dan ook mensen die dit kunnen frezen (freespakketjes)?????? Voor een zacht prijsje..........

als je wil mag je die digitale tekening naar mij doormailen. een vleugelsetje is vlug te frezen hier normaal + zijkanten om de vleugels te verbinden.
de rompdelen tja motorspantje en binnenkant neus is triplex, struts ook triplex te frezen, rest heb je het minst balsaverlies als je het gewoon uit een plankje snijd

groeten

Ik ben ook al met een lasersnijder bezig voor een prijsje. Kan je mij (per PB) een prijsje voor de balsa vleugelspanten geven? De rest snij ik eenvoudig zelf, maar 30 dezelfde spanten per post is wel makkelijk!

Hugo

Laatst bewerkt:
Heb net de PDF tekeningen klaar, en een soort bouwbeschrijving geschreven. Kan ze vanavond pas posten, kan vanaf kantoor niet uploaden.

Hugo

hier staat een originele beschrijving van enen bouw van een panic uit balsa met de kenmerkende drukknoppen (gebruik ik ook van de veritas)
project panic

als je op de foto's klikt worden ze duidelijker.

ir bestaat zelfs een arf panic mini! 91cm span voor 3cellen. de eerste die een filmpje instuurt van een flatspin landing en terug de lucht in zonder motor te herstarten wint zoeentje...
iL1HpT5Jn9k[/media] - mini panic spins

wie gaat er voor een 2meter versie?:p

Laatst bewerkt door een moderator:
oke gezien!

jou ide van die struts op de zijkanten van de vleugel. klopt dit dat die onder en boven elk met een magneet vast zitten en op hun plaats gehouden worden door 4 houten (deuvels) tapjes?

lijkt me op zicht een goede oplossing.
bij mn eerste was dat 4 houten tapjes met een gaatje in en een metalen pinneke erdoor. werkte goed tot dat tapje brak(uitboren enzo)

nu doe ik het als de originele met drukknoppen(en velcro) maar die durven soms na een geweldige spin toch hier en daar los te komen.

die magneten lijken me wel wat!
mooi gedaan!

Inderdaad, magneten in het midden en een centimetertje 8mm rondhout, wat je over hebt van de vleugelbevestiging, als deuveltjes om het geheel te richten. Het is zo simpel...

Hugo

Hoi Hugo, heb je tekening uitgeprint, ziet er goed uit. Paar kleine opmerkingen hierbij, heb je al goed naar de middensectie van de vleugel gekeken :). Waar is de volle beplanking het breedst, bij de boven of de ondervleugel? Heb trouwens ook de tekening in A4 printformaat beschikbaar, dus voor liefhebbers stuur even een pb en ik stuur je het bestand (wanneer Hugo hiermee instemd).

Tekening mag je vrij versturen, van mij. Bij de ondervleugel is de volle beplanking smaller, daar heb ik de extra ribben voor de servo's in gemaakt en de rest verder naar binnen geduwd. Ga je hem ook bouwen? Ik heb vanavond met carbon papier de rompdelen op het hobby triplex getekend. En via mijn werk een RVS malletje van de vleugelribben besteld, kan ik makkelijk langs uitsnijden.

Hugo

ben ook wel van plan deze te maken maar dan voledig cnc gefreesd voledig triplex romp en depon ribbe voor de vleugel
maar eerst moet ik mijn andere projectjes (depron f18 nog in te vliegen en reserve elektromodelletje electro-stunt-vliegtuigje-86cm-spanwijdte-vliegt-super deze is voledig gefreesd moet nog gelijmt worden )verder afwerken (+- 10dagen) en dan beginnen met de tekening aan te passen en om te zetten

ivo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back