Panther Watercar

Discussie in 'Speedboten' gestart door Lex Verkuijl, 24 apr 2017.

  1. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Nog wat detailwerk; de instrumenten:


    Patrijspoorten van Krick in chroom gespoten. Op Internet witte wijzerplaten gevonden, geschaald, op foto papier gedrukt en uitgeknipt. Toen met CA lijm tegen de glaasjes aan gelijmd, en er in gedrukt. Backlight werkt er mooi in, maar daarvan later een foto.
     
    Cnn, Jullias, MarcT en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Inmiddels is de romp in 2K hoogglans gespoten, maar toen bleek het metalic rood nog niet helemaal egaal dekkend te zijn. Ik wil hem dus nog een keer overspuiten, maar daarvoor is het nu buiten niet meer geschikt. Daarom ben ik bezig met een spuitcabine op een 100x60cm behangtafel, die ik dan op de centrale afzuiging van de woning aan kan sluiten. Daar past de romp op een draaiplateau dan mooi in.



    Het doorzichtige wordt dan van 4mm triplex, tussen de gaten achter komt filtermateriaal. Hoekstukjes (zwart) worden geprint.

    Ondertussen zijn ook een groot deel van de details klaar. Leuke klusjes even tussendoor telkens.



     
    Jullias, MarcT, Kees de Mol en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    In één woord prachtig!
     
  4. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Jullias, MarcT, NQDtransformer en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Hebben er zich al fabrikanten gemeld... erg mooi en ook nog ‘ns bijzonder in het genre.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  6. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hè lex. Even een tip waar je over moet nadenken ivm je spuitcabine. Je zei dat je deze wilt aansluiten op je centrale afzuiging van je huis.
    Dit lijkt mij niet verstandig ivm de brandbare spuitnevel. Ook zal je filterdoek van de afzuiging heeel snel dicht gaan zitten met spuitnevel. Tuurlijk de kans is klein dat het gebeurt maar als het gaat klapt de hele handel uit elkaar.
    Gr eddy
     
  7. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Eddy,

    Goed dat je meedenkt, ik heb er ook aan zitten denken. Nu sluit ik hem op zolder direct op de afzuigmotor aan, en van daar is ongeveer een meter naar boven het dak uit. De damp trekt dus niet het gele huis door. Ik verwacht in dat traject ook geen vonken, risico valt dan wel mee denk ik. Filter is het probleem niet, dat is straks simpel te vervangen.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  8. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    Createx auto air kan je evt ook gewoon buiten spuiten als het droog en een beetje windstil is,
    Binnen krijg je ondanks een afzuiger toch nevel, en dat vind je overal :D
    Ik heb het vaak gedaan (helmen airbrushen) en de blanke lak deed ik altijd buiten, gewoon in de schuur staan, deur open en buiten de garage spuiten en gelijk naar binnen en het liefst op de kop laten uitharden om stof in de lak te voorkomen, met wat inspanning is een top finish echt goed haalbaar (moet er wel bij vermelden dat het mn beroep is geweest) belangrijkste is goede voorbereiding en neem je tijd.....
     
  9. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hè lex
    Als je kunststof buis gebruikt hang er even een aarde draadje aan, naar een stuk metaal of aarde van je stopcontact.

    Statische elektriciteit maakt ook vonkjes. Helemaal met spuitnevel.
    Is maar een idee/tip zou zonde zijn dat je mooie werk beschadigd raakt.

    Gr eddy
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Goede tip, thanks!
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ben het even kwijt, welke kunststof buis bedoelen jullie?
     
  12. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Nu je het zegt Ron, ik heb nooit iets over kunststof buis gezegd... Ik ging er zelf daarom van uit dat de flexibele buis tussen spuitcabine en de afzuigmotor werd bedoelt, al heb ik nooit gezegd dat ik die ging gebruiken. De buis tussen afzuigmotor en dakdoorvoer is aluminium. Ben nu ook wel benieuwd :rolleyes:
     
  13. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Heren heren. Er staat dan ook ALS JE KUNSTSTOF......enz. Ik zeg niet dat lex het heeft gezegd of daadwerkelijk gaat gebruiken. Maar kunststof is vaak het meest voor de hand vandaar.

    Maar mooi dat mensen nadenken, gebeurd steeds minder vaak
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  14. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    .mee eens
    Grt Tom
     
  15. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
    Maar ook de aluminium buis aarden,..maar mits goed aangesloten werkt dat over de aarding van de afzuigmoter
     
  16. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    De metalen buis van de centrale afzuiging is geaard, en daarnaast......... als ik aan het stofzuigen ben zie ik nooit vonken van de slang overspringen...... in theorie heb je wel een punt maar in de praktijk maak je vaak van een mug .....
    Zelf jarenlang als spuiter gewerkt en weet dat statische lading idd kan onstaan, maar bij zon klein kapje hoef je je echt geen zorgen te maken, pas als je een groot metalen product gaat spuiten die niet geaard los van de grond staat en dan vooral bij bepaalde weersomstandigheden kan het idd voorkomen dat er een vonkje naar het spuitpistool overspringt, mijn oude werkgever dacht daar best licht over en er is nooit iets gebeurd,
    Vaak benne gij te bange :hammer:
     
  17. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Ik heb bij een graan bedrijf (waar ik werkte als 16 jarige)mee gemaakt dat door een vonkje een complete boven verdieping van de zeefkamer eruit knalde. Gelukkig stond ik buiten. Maar een collega die op de verdieping aan het werk was,het niet heeft overleefd!
    Risico’s nooit onderschatten.
    je zit wel met je borst en hoofd voor de kast te spuiten.

    Iedereen goede dagen en een top 2019

    Gr eddy
     
  18. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Dat zal een stofexplosie explosie geweest zijn. Ik leg een draadje tussen de metalen draad in de afzuigbuis naar de massa, moet het lukken.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  19. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    ik had je ook een pb gestuurd. Al gezien.

    Gr eddy
     
  20. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Ik vind het wel goed dat er over gesproken word.een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Kan er over meepraten en helaas met blijvende gevolgen.goed opletten is er belangrijk dan kunnen we elkaar weer in goede gezondheid treffen in het nieuwe jaar.
    Fijne dagen ook gewenst allemaal.
    Grt Tom
     

Deel Deze Pagina