Parabola 2

Zo ik ben ook een eind opgeschoten met hulp van Maarten met het schuren van de elevons. Massieve zijn lichter dan de bestaande die in de kit zitten en torsie stijver. Scheelt 3 gram per elevon.

Het is nu alleen nog wachten op de oracover voor de vleugel en dan is hij klaar ;) kist zit ook al in elkaar en moet ik nog lakken.

image.jpg

image_1.jpg

image_2.jpg

image_3.jpg

Gr Lyckele

Ziet er mooi uit. Zou de mijne ook eens moeten wegen... maar ik heb alleen een keukenweegschaal die aan de binnenkant van een kastdeurtje hangt, voor modellen is dat niet heel handig...
Als die sneeuw nou eens wegdooit dan kunnen we weer buitenspelen.

erg mooi!

is dit de standaard motorbevestiging?

Het is de standaard motorsteun die je bij het bouwpakket
Kan bestellen. Verder moet je hem dan zelf bekleden.
Heb ik gedaan met balsa strookjes die ik hen gesneden uit een 2mm plank, dan schuren en bekleden met 25 grams glas en dan verzadigen met PU lak( heb je maar heel weinig van nodig)

Gr Lyckele

Ziet er mooi uit. Zou de mijne ook eens moeten wegen... maar ik heb alleen een keukenweegschaal die aan de binnenkant van een kastdeurtje hangt, voor modellen is dat niet heel handig...
Als die sneeuw nou eens wegdooit dan kunnen we weer buitenspelen.

Bart,

Hoe staat het er nou voor bij jou?

Gr Lyckele

Hoe staat het er nou voor bij jou?
Nou, hij staat weer klaar voor een re-maiden.
Ik heb erg zitten aarzelen om de hele onderkant opnieuw te coveren. Ik moest een hele strook wegsnijden om de cardan-assen te vervangen, ik kon ze niet van buiten af erin schuiven. Nou ja, als ik heel erg verliefd word op dit model kan ik altijd nog eens opnieuw coveren.
Die aluminium buizen zijn wel een mooie overbrenging. Weegt erg weinig en lijkt me heel erg torsiestijf. Wel zijn ze heel slap; maar omdat ze om de vier centimeter of zo door een rib lopen zal dat geen probleem zijn. Mocht het systeem een succes zijn dan zal ik nog wel eens uitgebreider vertellen hoe het aan mekaar zit, maar voorlopig eerst maar eens kijken of het in de praktijk werkt... de uitslagen zijn in elk geval een stuk gezonder nu.
Misschien moet ik toch nog maar eens proberen hem op die weegschaal te proppen...

84 kg... huh, 660 gram bedoel ik.... compleet met accu.
Ja 7 mm haalt-ie nu wel, eerder echt niet.

Komt die 144 gram extra nu alleen door je cardan-assen? nee toch.......?
Lijkt me niet, door die constructie zou hij juist lichter uit moeten komen (servo's zitten bijna op lijn met het CG dus minder lood voorin). De cardan-assen zelf zijn erg licht.
Geen idee hoe dat komt, behalve dan dat hij door al dat gedoe natuurlijk zwaarder wordt. Mogelijk heb ik er ook een relatief zware motor in zitten, tja die had ik toevallig liggen... ik heb me bij het uitwegen al afgevraagd hoe het kan dat ik alle beschikbare ruimte met lood moest volproppen.
Nou ja daarvoor geldt hetzelfde - als-ie erg leuk vliegt kan ik me daar wel eens het hoofd over breken en misschien een lichtere motor inbouwen. Eerst moet-ie toch vliegen.

Een Robbe Roxy 2827-26.
Heeft eerder een Robbe Arcus aangedreven en een Graupner Junior S, wordt nu gevoed met een 3S 1300 mah. Ik weet niet of het jou gelukt is, maar een 1500 mah lipo kreeg ik er niet in...

Ja 57 gram is relatief zwaar, mijn motortje weegt 38 gram. Maar goed zoals je al zei,
eerst maar vliegen. Een 3 cel 1500 gaat niet passen ;)

Tja ik had er aanvankelijk simpelweg twee stuks 3s 1500 voor besteld (ik heb twee accu's voor al mijn modellen, hoef je vrijwel nooit op het veld te laden). Toen het toestel vorm kreeg bleek dat dus niet te gaan. De 1500's verkocht via het forum en 1300's besteld...

Dirk, ik weet waar ik ze kopen moet.
Tot dusver heb ik het nog nooit de moeite waard gevonden om er geld voor uit te geven... het is wel aardig om hier op het forum te kunnen zeggen, het weegt zo-en-zoveel. Maar ermee vliegen zal uiteindelijk tonen of het te zwaar is of niet.
Ik ben toch niet zo'n grammenn**ker.

Ik ben toch niet zo'n grammenn**ker.
Ik heb een weegschaal aangeschaft mede omdat veel mensen vroegen hoeveel bepaalde modellen wogen dus een leuke gekocht bij de aldi.

Maar nu ik hem heb gebruik ik hem eigenlijk nooit...

En het altijd maar lichter maken van vliegtuigen wil niet zeggen dat je er dan beter mee kan vliegen het word dan een speelbal van de wind terwijl je met wat extra gewicht (=vermogen) ook tegen die wat hardere wind in kunt komen.

Bart kun je niet regelen dat er iemand met een camera/telefoon gaat filmen want ik ben wel benieuwd.

En het altijd maar lichter maken van vliegtuigen wil niet zeggen dat je er dan beter mee kan vliegen het word dan een speelbal van de wind terwijl je met wat extra gewicht (=vermogen) ook tegen die wat hardere wind in kunt komen.
Nouja, dit is wel bedoeld als een lichte zwever...
Bart kun je niet regelen dat er iemand met een camera/telefoon gaat filmen want ik ben wel benieuwd.
Tja ik ben niet zo van de filmpjes... 40 jaar TV cameraman geweest... daarom vind ik zo'n videootje van een stipje in heel veel lucht vaak niet zo erg boeiend. Maar wie weet als er iemand in de buurt is... (ik doe zo'n maiden eigenlijk het liefst als er weinig mensen op de club zijn...)
Maar er staan wel een paar filmpjes op het RC-network Parabola draadje: Parabola 2009 , oder Parabola "Reloaded"

Back