parachute

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Nick van gemert, 8 mrt 2016.

  1. Nick van gemert

    Nick van gemert

    Lid geworden:
    8 mrt 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Denbosch
    Hallo,
    ik had een vraagje.
    Ik wil graag een raket maken (geen water raket) Maar ik vroeg mij af of ik een parachute elektrisch kon deployen. Want ik wil geen explosieven gebruiken voor de parachute. Ik denk wel dat dit mogelijk is want bij hybride raket motoren zit ook geen explosieve lading. Maar ik weet niet hoe. Dus wellicht dat een van jullie het hier weet wat ik er voor nodig heb. En hoe het zou moeten.
    Alvast bedankt.
    Groetjes Nick
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    hallo nick, er bestaan systemen om je chute zonder lading uit te werpen maar die zijn over het algemeen een stuk ingewikkelder dan een plof lading.

    rouse tech heeft een systeem met een C02 patroon maar dat is redelijk prijzig plus dat je een Rdas of gelijke board computer nodig hebt om de boel te activeren.

    servo systemen falen vroeg of laat een keer en dan gaat je raket de grond in. mijn advies is dus ook om een kruitlading te nemen met een goede computer plus backup systeem.

    verder zijn de uitdrijfladingen die op je motor zitten bijna 100 procent betrouwbaar. hybride motoren hebben een los uitdrijf systeem dat ook met kruit of een gas patroon werkt. ( gas als je buiten de dampkring komt daar onder bus kruit.
     
    eigenwijs vindt dit leuk.
  3. DRRA raketmodelbouw

    DRRA raketmodelbouw

    Lid geworden:
    18 mrt 2012
    Berichten:
    64
    In plaats van kruit, kun je flitswatten nemen. Het voordeel is, dat er ook geen kruitaanslag is die de boel vies maakt. Flitswatten verbranden volledig en produceren alleen gassen en geen rook.
    Een mogelijke bron: www.modelraketten.nl
     

Deel Deze Pagina