paraglider

hallo ik wil graag een paraglider kopen op hobbyking maar ik hoor van veel mensen dat het elektra rotzooi is. kan iemand me meer informatie geven en foto's sturen van het elektra.

groetjes roel

Foto's heb ik niet (sorry dus ook geen antwoord op de vraag) Máár ik heb hem wel fysiek in handen gehad. De elctra voldoet net;het werkt. Dus eigenlijk prima. Maar iedereen die hem daar koopt vervangt het setje voor een eigen setje, dus ik kan je aanraden om meteen een setje erbij te doen voor die paar centen. Een normale hoeveelheid power en toch een licht gewicht maakt het een leuke vlieger waar je ook nog wel leuk mee kunt klimmen en stunten, is wat ik gezien heb. Houb bij het uitzoeken van een beter motertje er rekening mee dat je met meer vermogen óf een grotere accu mee moet nemen, óf een stuk minder lang kunt vliegen.
Jakko

kan je zelf niet iets in elkaar steken? Misschien zijn er wel ergens plannetjes waarvan je kan werken. En dan heb ik ook wel interesse in zo'n plannetjes...:yes:

Ik heb hier ook altijd naar uitgekeken maar dan een ander model van seabreeze parachutes enkele het verzenden uit us houd mij een beetje tegen, en de kostprijs ook wel.

bij hobby king kost hij met verzend kosten 41 euro. dat valt nog best mee.
maar de verzend kosten is wel net zoveel als het ding zelf.

Je kunt ook gewoon een los scherm kopen op HK. Kost iets van $30,- met stuurlussen als ik mij niet vergis (even naar de reviews kijken). En dan inderdaad zelf iets maken!

Sietse heeft een geweldig vliegende Paramoteur gemaakt. Zelf het scherm ontworpen en zelf genaaid. vliegt prachtig!

P1040623.jpg

P1040615.jpg

Bedoel je zoiets?

Er zijn plannen in omloop (niet van die van Sietse). Zoek in dit forum eens op 'parapente'.

erik de foto's die hebt gestuurd zijn goed maar dat is niet het standaar model als ik heb goed begrijp hebben ze daar het elektra aan veranderd

400 euro voor een pop aan een shute?
Hahah dat is dan wel een ventje van goud zeker?

Bij hobbyking verkopen ze al 2.2m shutes voor een goeie 20 piek, en de trike/pop zijn ze mee bezig.
De franse kerel die die 400 euro sets verkoopt heeft al zitten foeteren op de forums van hobbyking trouwens.
Had vanalles te klagen, die van hem zouden beter zijn, hobbyking zou stof gebruiken dat zo scheurt, en zo nog een tal van verwijten.
Volgens mij is de beste man gewoon een beetje op zijn snikkel getrapt dat een chinees het nu voor 1/10e van de prijs aan gaat bieden. :lol:

Ik heb iig al een potje klaar liggen voor de hobbyking paraglider.

400 euro voor een pop aan een shute?
Hahah dat is dan wel een ventje van goud zeker?

Had vanalles te klagen, die van hem zouden beter zijn, hobbyking zou stof gebruiken dat zo scheurt, en zo nog een tal van verwijten.
Volgens mij is de beste man gewoon een beetje op zijn snikkel getrapt dat een chinees het nu voor 1/10e van de prijs aan gaat bieden. :lol:
Nou Sven, misschien heeft die man wel een punt. Parachutestof is niet echt goedkoop en Sietse vertelde dat hij 12 uur achter de naaimachine heeft gezeten om zijn parapente te maken. Dat kan dus nooit voor 20 piek.

Die 400 euro kostende pop aan een chute is misschien zijn geld dik en dwars waard. En die van hobbyking ook ;)

Leon

Nou Sven, misschien heeft die man wel een punt. Parachutestof is niet echt goedkoop en Sietse vertelde dat hij 12 uur achter de naaimachine heeft gezeten om zijn parapente te maken. Dat kan dus nooit voor 20 piek.

Die 400 euro kostende pop aan een chute is misschien zijn geld dik en dwars waard. En die van hobbyking ook ;)

Leon

Moet wel toegeven dat mensen soms vergeten in welk deel van de wereld ze wonen. Ook ik maak dankbaar gebruik van Hobbyking, maar je moet niet vergeten dat derglijke zaken in Nederland gewoon niet voor die prijs gemaakt en geleverd kunnen worden. Ik heb zelf ook wel eens vliegers gemaakt en inderdaad met het ontwerpen, snijden van mallen en naaien van het doek is zeer veel tijd gemoeid. Het zijn geen dingen die zomaar geautomatiseerd kunnen worden. €400,- is veel geld, maar voor het werk wat erin zit moet je je afvragen of het goedkoper kan als je er uiteindelijk je brood mee moet verdienen.

Merkwaardig:
In de real world is een paraglider een ding zonder motor.
Op dit forum blijkt het iedere keer weer over een gemotoriseeerd ding te gaan... die heten in de real world "paramoteurs".:rolleyes:

Back