Parkflyer - - - suggesties?

• Topicstarter Topicstarter kefke
  • Startdatum Startdatum
K

kefke

Guest
Hey,
Ik vlieg nu ondertussen al 2 jaar met brandstofmotoren en ik zoek nu een goed electrovliegertje voor op kalme zomer of wintermaanden. Ik ben meestal vroeg in de club en dan is het wel leuk om met zo een trager modelletje te vliegen. Dus wat ik zoek, is een traag electorvliegertje (mag ook iets vlugger). Dus geen delta ofzo hé, gewoon een eenvoudig, klein vliegtuigje. Het moet wel "klein" blijven...
Ik ben ook gaan kijken, naar de modelbouwwinkel hier in de buurt, maar hoe weet ik zeker dat ik met het model kan buiten vliegen? Uiteraard mag er niet veel wind zijn, maar op wat moet ik nu juist letten?

Thx! :wink:

Ik heb vandaag weer met mijn Holiday gevlogen, maar dat is een ideaal model als je s'avonds een uurtje wil vliegen.
Meer dan een zender een Holiday en een paar volle accu's (lees lipo's) heb je niet nodig, hij kan na het vliegen zo de auto in en dat scheelt weer poetswerk en tijd.
Voor zijn afmetingen vliegt hij goed met en zonder wind.

Hoi,

Graupner Terry. Het enigste nadeel van die machine is het feit dat hij van piepschuim is. Voor de rest een waanzinnig ding. Ook super bij wat meer wind. Hij is goedkoop trouwens.
Hier kun je hem zien vliegen:
http://www.hobby-lobby.com/terry.htm

Cheers,
Rob
Ps. Niet vergeten de vleugel te versterken. Deze breken snel.
De Holiday lijkt me ook erg geschikt, afgaande op alle berichten hierover.

Hallo,

Holiday is zeker leuk toestelletje.
Andere optie:

Potensky Cobra
Leuk parkflyertje. Met standaardaandrijving al leuk vliegend. EPP, lekker degelijk en schade bestendig.

cobra1_550x301.jpg

Gerben

een graupner tipsy is ook een heel leuke parkflyer en vliegt prima, ook voor een beginner.

De Virus van Paf. Kan heel langzaam vliegen en is toch nog behoorlijk wendbaar. Iemand bij mij op de club heeft hem. Ik vind het een erg leuk ding :)

Virus

edit: PAF moet natuurlijk weer net z'n site vernieuwen :roll: :P

als je het geen punt vind om zelf te bouwen heb ik nog een paar mooie tekeningen, ooit gedacht aan een drenalyn, of een electrozwever van +- 1 m span?

zo iets als dit:

(125 cm span, sp280 6-8 cel. aa of aaa tot. gew. 360 gr(met 6x aaa) )
vliegtijden mogelijk tot 20 minuten
toch vlieg ik liever 5 minuten.....

album_pic.php

geinteresseerd, meer foto's op mn site onder "RC"

Nogmaals ; MIJN EXCUSES VOOR DE GROTE FOTO van vorige keer

Monkey, 563 Kb en een resolutie van 2048 x 1536 pixels is wel een beetje teveel van het goede niet. :o
Ik heb de afbeelding even voor je geresized. Alsjeblieft, dan kan je je posting even aanpassen. ;)

Hallo,
allemaal bedankt voor de reacties! De holiday lijkt mijn wel een interessant modelletje... Trouwens alle vermelde modellen zeggen mij iets :roll:
Nu een vraagje over de holiday. Met de zoekfunctie heb ik al begrepen dat hij in piepschuim gemaakt is. Nu mijn vraag, hoe zit het met de bouwdoos? Gewoon piepschuim aan elkaar zetten en schilderen?
Dan nog een vraagje voor snelheidsregelaar. Ben vandaag gaan zien naar shop en de prijzen varieren van 50 - 180 euro. Nu hangt de soort regelaar af van de motor (speed 300 dacht ik bij holiday)?

THX!! :wink:

voor 16.50 heb je al een regelaar geschikt voor de hollyday, tot 8 ampere, van gws. 50 euro voor regelaar in hollyday is n beetje veel.....

gr.

monkey

Monkey zei:
voor 16.50 heb je al een regelaar geschikt voor de hollyday, tot 8 ampere, van gws. 50 euro voor regelaar in hollyday is n beetje veel.....

gr.

monkey
Oké bedankt. Ben ff gaan kijken in de "kast" van mijn vader en daar ligt nog een Graupner Speed 300 in en daar hangt gelijk een niet-regelbare regelaar aan. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het is een zwart vierkantje met één aansluiting voor de ontvanger en één voor de batterij. Zou dit geschikt zijn voor een holiday? Er liggen daar ook 2 batterijen bij van 8.4 volt NIMH 880mAh van Sanyo, zo kleine vierkante blokken ook. Zou dit allemaal bruikbaar zijn? Let me know! Thx! :wink:
EDIT: er liggen ook nog 2 Hitec HS-50 servootjes bij. Die wegen volgens internet 5.6 gram. Als ze nog werken, ideaal voor een holiday dus?

jahoor prima bruikbaar die schakelaar, kun je aleen maar volgas of geen gas vliegen, op mijn eerste vliegtuig vloog ik ook zo, ging prima, nu ik echter een proportionele electronische regelaar ben gaan gebruiken in mijn vliegtuig wil ik natuurlijk niet meer terug! de servos zijn ook bruikbaar, en zo te horen die accupakketjes ook, wel even nameten.

gr. monkey

Monkey zei:
jahoor prima bruikbaar die schakelaar, kun je aleen maar volgas of geen gas vliegen, op mijn eerste vliegtuig vloog ik ook zo, ging prima, nu ik echter een proportionele electronische regelaar ben gaan gebruiken in mijn vliegtuig wil ik natuurlijk niet meer terug! de servos zijn ook bruikbaar, en zo te horen die accupakketjes ook, wel even nameten.

gr. monkey
Oké heel erg bedankt :wink: Ik denk dat ik dan maar de holiday zal bestellen. :wink: Zal de eerste electro vlieger worden op onze club.
Ben vandaag ook naar de zwevers gaan zien. Lijkt mij ook wel iets :wink:

kheb zelf ook een electrozwever, vind het tot nu toe echt mooi, en het "zweeft" natuurlijk :lol: ........ maak ik eik niet veel gebruik van.

gr. monkey

Ik zou op een Holiday absoluut een 5A regelaartje zetten (Robbe RSC105 of Schulze Slim5be van beide rond de 15-20 euro) en niet een schakelaar want dan mis je veel van de fun... Ook moet je de 7.2V versie van de speed 300 motor hebben met een Günther propje, niet de 6V versie.

Als je hier even zoekt met de zoekfunctie rechts bovenaan, vind je heel veel info over de Holiday...

Ow ow ow, ik denk dat hier een misverstand is... Het is een klein zwart dingetje, maar het is wel degelijk een regelaar en geen schakelaar :!:
Weet niet of het een 5A regelaartje is, maar is wel aangesloten op een 6V versie ( :P ) van die spd 300.
Nuja ik ben nog niet zeker van de holiday hé, ik kijk wel nog ff rond :wink:
Btw: die zoekfunctie heb ik al geprobeerd, maar heel specifieke topics kan ik niet vinden.

De zoekfunctie kent twee mogelijkheden. Zoeken op discussies waarin één van de woorden voorkomt, dit is de standaardinstelling, een ruime zoekopdracht. Je kunt ook zoeken op discussies waarna alle opgegeven zoektermen voorkomen, dit geeft een verfijnde, preciezere zoekopdracht met minder resultaten.

Back