Parkflyer - - - suggesties?

• Topicstarter Topicstarter kefke
  • Startdatum Startdatum
Hey hey
Vandaag nog eens gaan kijken voor een parkflyer. Wat denken jullie van gws Formosa?
Length
912mm (35.9 in)
GW/FORMOSA Series
Wing Span
900 mm (35.4 in)
None color : GW/FORMOSA-EPS350C

Wing Area
16.5dm² (255.8 sq in)
W/ EPS350C/BB power system set and propeller.

Flying Weight
360~420 g (12.7~14.8 oz)
The products are all none color (modeling sticker attached).
Wing Loading
21.8~25.5 g /dm² (7.1~8.4oz/sq.ft)

Power System
EPS-350C

Propeller
EP9070 / EP1060

Battery Required
7N~8NAAA730mAh (Ni-MH)

Servo
PICO / NARO

Receiver
R6NII

Speed controller
ICS-300 above
Zie ook: http://www.gws.com.tw/english/product/airfly/f3a.htm
Volgens de winkeleigenaar is het een goede parkflyer. Hij wist mij wel te vertellen dat het moeilijker te bouwen en te vliegen is dan de "skybike", maar dat je er ook wat meer fun aan beleeft. Dus wat denken jullie?
Het is een zogenaamde "slope glider" ofzo.

Ik vraag me af hoe jij erbij komt dat die GWS Formosa een "slope-glider" is. Dit model is ontworpen volgens de moderne F3A criteria en bedoeld voor (indoor) kunstvlucht. Het model ziet er op het eerste gezicht best wel goed uit maar of de prestaties zo zijn als ze bij GWS opgeven weet ik niet. Wel zou ik er Lipo's voor nemen om het gewicht laag te houden.

Theo Coenen zei:
Ik vraag me af hoe jij erbij komt dat die GWS Formosa een "slope-glider" is. Dit model is ontworpen volgens de moderne F3A criteria en bedoeld voor (indoor) kunstvlucht. Het model ziet er op het eerste gezicht best wel goed uit maar of de prestaties zo zijn als ze bij GWS opgeven weet ik niet. Wel zou ik er Lipo's voor nemen om het gewicht laag te houden.
Wel op de bouwdoos staat netjes vermeld "slope-glider" :?
Dus ik hoop dat dit verklaart hoe ik daaraan kom... :oops:

Je hebt gelijk dit staat ook op die site alleen een beetje onduidelijk. Volgens de handleiding die er ook bij staat is het model hetzelfde alleen dan zonder motor. Voor de rest geld hetgeen ik al eerder zei wel nog steeds. (vele modellen kun je aan de helling met goede wind gebruiken)

Het gaat mij niet zozeer om die de zweefeigenschappen, wel zoek ik een "klein" parkflyertje. En vergeleken met de skybike zeker een leuk model!
Dus wat denken de anderen? :wink:

Slope glider betekend uitvoering zonder motor.

Als je ziet wat de engelsen onder de naam "PSS" van de helling duwen is het niet eens zo onmogelijk.

PSS = power scale soaring. Schaal modelen van motorkisten, maar dan zonder.

formosa is een stuntkistje. Lastiger dan een sky bike als je weinig vliegervaring hebt. Geen beginnerskist.

@harold
Kan je mij zeggen of ik "genoeg" vliegervaring heb? Kan met elke trainer makkelijk vliegen. Nu vlieg ik met funflyer met 6.5cc benzinemotor. Daar kan ik goed mee overweg.
Noodlandingen zijn overigens geen probleem meer, heb er jammer genoeg al meer dan 20 achter de rug (behoort trouwens ook tot trainingsprogramma van de club. "Een model moet veilig aan de grond gezet kunnen worden, ook als de motor uitvalt")
Dus wat denk je?

Back