Parkflyers tot 250 gram

Hij had er een Futaba ontvanger in. Zonder gyro of ander spul.

Leuk kistje. Gps heb ik zelf nog nooit gehad in een vliegtuig. Wel eens wat gelezen over Geofence, sommige Horizon vliegtuigen hadden ze ook.
 
Ik geloof dat geofence straks verplicht wordt. Dat wordt nog een hele operatie met al die toestellen die nu rondvliegen. Of geofence verplicht wordt op toestellen beneden de 250gr weet ik niet, ik denk het niet.
 
Ik geloof dat geofence straks verplicht wordt. Dat wordt nog een hele operatie met al die toestellen die nu rondvliegen. Of geofence verplicht wordt op toestellen beneden de 250gr weet ik niet, ik denk het niet.


Ik geloof dat ik daar niet mee ga vliegen. Ze bedenken maar een eind weg
 
Ik geloof dat ik daar niet mee ga vliegen. Ze bedenken maar een eind weg
Reden temeer je meer te gaan verdiepen in het spul tot 250gr. Met de huidige technieken prima om mee uit de voeten te kunnen. Over geofence gesproken: Ik denk dat ik nooit verder ga dan 200mtr. Met mijn drone ga ik wel verder hoor, maar daar heb je beeld bij.
 
Reden temeer je meer te gaan verdiepen in het spul tot 250gr. Met de huidige technieken prima om mee uit de voeten te kunnen. Over geofence gesproken: Ik denk dat ik nooit verder ga dan 200mtr. Met mijn drone ga ik wel verder hoor, maar daar heb je beeld bij.
Boven nog 30 UMX toestellen liggen haha. Allemaal sub 250 gram.

Maar in mijn grotere kisten komt het ook echt niet. Never. Zoek ik wel een andere hobby als ik geen ontvanger zonder GPS meer kan kopen.
 
Boven nog 30 UMX toestellen liggen haha. Allemaal sub 250 gram.
Maar in mijn grotere kisten komt het ook echt niet. Never. Zoek ik wel een andere hobby als ik geen ontvanger zonder GPS meer kan kopen.

30 stuks...............die maar gek. :D Ach, met die grote kisten zal het allemaal wel loslopen. Zit je bij een club?
 
30 overdreven.

24 tel ik er haha.

Ja bij een club. Meer om het feit dat de meeste van mijn kisten de voorkeur aan een nette grasbaan geven.


Umx spul meestal in het parkje achter ons huis
20211018_163743.jpg
20211018_163800.jpg
20211018_163803.jpg
20211018_163806.jpg
20211018_163723.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hahahahaha, prachtig. Zo nu en dan sloop ik er eentje(meeste is toch zelfbouw), of als het er nog goed uitziet in de verkoop, anders wordt het echt te gek hoor. Rare hobby hebben we eigenlijk, maar oo zo leuk. Net nog even gevlogen met mijn Zohd, 's kijken of ik een filmpje kan monteren. Ze gaan wel erg hard hoor. Volgens mij iets te hard voor een veldje.o_O:rolleyes::p:confused::oops:
 
Hier een video van mijn ZOHD Drift die ik vanmiddag geschoten heb. Het is een fel toestel met prima zweefeigenschappen. Ik vind hem "niet" erg makkelijk vliegen hoor. De wind heeft vrij spel onder de vleugel door een vrij grote koorde. En er stond best wel wat wind vandaag. Net even tegen de grens aan van wat dit toestel kan hebben. Bovendien genereerd het toestel best wel een flinke snelheid, wauw. Enfin, kijk zelf maar even:
 
  • Like
Reactions: Cnn
Dit zijn mijn toestelletjes tot 100 gram
vloot.jpg

De Night Vapor weegt 19 gram, vliegt alleen lekker als het windstil is
De Beast weegt 64 gram, kan met een lichte bries nog vliegen
De F16 weegt 47 gram, vliegt zelfs nog redelijk bij windkracht 3
De Starfighter 76 gram, vliegt nog prima bij een lichte bries en moet wel wat sneller gevlogen worden.

De Night Vapor vliegt met een 1 cel 180MAh ruim 10 minuten
De Beast, F16 en de Starfighter vliegen met een twee cellen 180MAh accu.

Alle kistjes vliegen met een Spektrum all-in-one ontvanger. De Beast, F16 en Starfighter hebben een 5 grams borstelloze motor. De F16 en de Starfighter hebben ook stabilisatie op de ontvanger.

De F16 en Starfighter zijn eigenbouw met tekeningen die ik hier op het forum gedownload heb. Wel zijn beide tekeningen op 60% afgedrukt.

Is de F16 een verkleinde versie van de Gerald Rutten F16?
specs?
 
Deze F16 is inderdaad een verkleinde versie van de tekeningen van Gerald. Ook de tekeningen van de 104 komen via dit forum.(Willem Bravenboer)

Lengte is 46 cm en span is 31 cm.
Gewicht 47 gram vliegklaar met een 180MAh 2 cellen pakketje.
Motor weegt 5 gram en de prop is een 5x3 waarvan de tippen afgeknipt zijn.
Vliegt ongeveer 7 minuten.
Ontvanger is een spektrum brick met twee servo's en een borstelloze regelaar in één, inclusief stabilisatie.
Dit vliegt nog lekker met windkracht 3.
 
Deze F16 is inderdaad een verkleinde versie van de tekeningen van Gerald. Ook de tekeningen van de 104 komen via dit forum.(Willem Bravenboer)

Lengte is 46 cm en span is 31 cm.
Gewicht 47 gram vliegklaar met een 180MAh 2 cellen pakketje.
Motor weegt 5 gram en de prop is een 5x3 waarvan de tippen afgeknipt zijn.
Vliegt ongeveer 7 minuten.
Ontvanger is een spektrum brick met twee servo's en een borstelloze regelaar in één, inclusief stabilisatie.
Dit vliegt nog lekker met windkracht 3.
Volgens mij is helaas de tekeningen niet meer te zien op het net. Of...!??vergis ik me?
 
Ik heb de tekeningen nog wel als PDF van zowel de F16 als de 104. Maar ik weet niet of ik deze hier zomaar mag plaatsen. Ze komen wel van dit forum en de bestanden zijn de originele grootte. Ik heb ze met de printopdracht verkleind.
 
Ik heb de tekeningen nog wel als PDF van zowel de F16 als de 104. Maar ik weet niet of ik deze hier zomaar mag plaatsen. Ze komen wel van dit forum en de bestanden zijn de originele grootte. Ik heb ze met de printopdracht verkleind.
Waarom niet vraag ik me af. Je doet er niemand kwaad mee lijkt me.:cool:, maar wel een plezier. Help Helixer de winter door.:yes:
 
Back
Top