Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik geloof dat geofence straks verplicht wordt. Dat wordt nog een hele operatie met al die toestellen die nu rondvliegen. Of geofence verplicht wordt op toestellen beneden de 250gr weet ik niet, ik denk het niet.
Reden temeer je meer te gaan verdiepen in het spul tot 250gr. Met de huidige technieken prima om mee uit de voeten te kunnen. Over geofence gesproken: Ik denk dat ik nooit verder ga dan 200mtr. Met mijn drone ga ik wel verder hoor, maar daar heb je beeld bij.Ik geloof dat ik daar niet mee ga vliegen. Ze bedenken maar een eind weg
Boven nog 30 UMX toestellen liggen haha. Allemaal sub 250 gram.Reden temeer je meer te gaan verdiepen in het spul tot 250gr. Met de huidige technieken prima om mee uit de voeten te kunnen. Over geofence gesproken: Ik denk dat ik nooit verder ga dan 200mtr. Met mijn drone ga ik wel verder hoor, maar daar heb je beeld bij.
Boven nog 30 UMX toestellen liggen haha. Allemaal sub 250 gram.
Maar in mijn grotere kisten komt het ook echt niet. Never. Zoek ik wel een andere hobby als ik geen ontvanger zonder GPS meer kan kopen.
Dit zijn mijn toestelletjes tot 100 gram
![]()
De Night Vapor weegt 19 gram, vliegt alleen lekker als het windstil is
De Beast weegt 64 gram, kan met een lichte bries nog vliegen
De F16 weegt 47 gram, vliegt zelfs nog redelijk bij windkracht 3
De Starfighter 76 gram, vliegt nog prima bij een lichte bries en moet wel wat sneller gevlogen worden.
De Night Vapor vliegt met een 1 cel 180MAh ruim 10 minuten
De Beast, F16 en de Starfighter vliegen met een twee cellen 180MAh accu.
Alle kistjes vliegen met een Spektrum all-in-one ontvanger. De Beast, F16 en Starfighter hebben een 5 grams borstelloze motor. De F16 en de Starfighter hebben ook stabilisatie op de ontvanger.
De F16 en Starfighter zijn eigenbouw met tekeningen die ik hier op het forum gedownload heb. Wel zijn beide tekeningen op 60% afgedrukt.
Volgens mij is helaas de tekeningen niet meer te zien op het net. Of...!??vergis ik me?Deze F16 is inderdaad een verkleinde versie van de tekeningen van Gerald. Ook de tekeningen van de 104 komen via dit forum.(Willem Bravenboer)
Lengte is 46 cm en span is 31 cm.
Gewicht 47 gram vliegklaar met een 180MAh 2 cellen pakketje.
Motor weegt 5 gram en de prop is een 5x3 waarvan de tippen afgeknipt zijn.
Vliegt ongeveer 7 minuten.
Ontvanger is een spektrum brick met twee servo's en een borstelloze regelaar in één, inclusief stabilisatie.
Dit vliegt nog lekker met windkracht 3.
Waarom niet vraag ik me af. Je doet er niemand kwaad mee lijkt me.Ik heb de tekeningen nog wel als PDF van zowel de F16 als de 104. Maar ik weet niet of ik deze hier zomaar mag plaatsen. Ze komen wel van dit forum en de bestanden zijn de originele grootte. Ik heb ze met de printopdracht verkleind.
Ga ik doen.ff aan Gerald vragen, zou ik zeggen....