parkzone extra 300

onlangs een okkazie Extra 300 op de kop kunnen tikken en daar stond een houten prop op een 12 x 6 De Extra vliegt vrij stabiel , alleen landen is ie soms wat nukkig. Power meer dan genoeg , prop hangen zou kunnen met deze prop en setup maar ik vind dat deze kist daar niet erg geschikt voor is, te zwaar en te klein.

natuurlijk is dit geen 3d kist maar om wat te raggen , prima :D

ik heb nu ondertussen 3 weken een parkzone extra 300, na veel testen met exponentieel vliegt hij nu super strak!
vermogen meer dan voldoende en vliegtijd van een 13 minuten.

Ik heb hier ook gelezen over het bekende vleugel probleem dat deze verkeerd om zouden zitten.
Heb afgelopen 3 weken de vleugels gewoon normaal gemonteerd, en gisteren avond eens anders om.

De mensen die zeggen dat ze geen verschil merken moeten eens leren vliegen ;)
Je merkt een wereld van verschil !
op lage snelheid vliegt deze nu velen malen beter, de landingen gaan velen malen makkelijker.
Alleen hooveren gaat een stuk minder goed en recht omhoog blijft hij niet netjes recht en trekt hij hem iets achter over.

Dus wil je gewoon strak en netjes kunstvluchten maken, en kun je een beetje snel landen dan de vleugels gewoon normaal monteren.

Maar wil je echt langzame rondjes vliegen en rugvluchten en heel langzaam landen, moet je de vleugels onderste boven monteren.
Je moet wat bij trimmen op het hoogte roer, maar vliegt verder prima. :)

Hallo,

Ik heb mijn Extra 300 al enkele maanden,
Ik heb er al redelijk veel mee gevlogen, 1kleine crash, alles hersteld en toen heeft die nog zeer vaak gevlogen.

Vandaag bij het opstijgen, alle servo's checken, alles werkt,
Ik stijg op en kan 1rondje vliegen opeens begint de motor te haperen...
Zeer erg zelf, ik heb een nood landing kunnen maken in graan, (Gelukkig)
Niets stuk enkel dat de motor na 1rondje haperde, stotterde, de helft power had,.....
Op het veld vlug eens de motor kap er af gehaald en gekeken, toen bleek dat alle magneten van de motor los waren gekomen, enkele stuk ! en dat door de wrijving de motor + esc gloeiend heet stonden !

Heeft iemand anders al eens problemen gehad met de motor ?
Nu ben ik aan het twijfelen om er een goedkope turnigy in te steken, een nieuw toestel te kopen want mijne heeft toch al wat gebruikssporen :D of terug de originele motor die wel rond de 55euro uit komt en wat duur is aangezien ik er al eentje stuk heb gekregen....

Iemand tips ?

Alvast bedankt, Alex

Back