Parkzone F-27 Stryker setup

Zo, ben bezig met de motormount ontwerpen.
Heb koelbehuizing gekocht met 4 gaten die komen over het middenpunt.

Dit gaat gelaserd worden op heel dun aluminium. (toch fijn dat wij hier zo'n 200.000 euro ding hebben staan ;) )

mount0me.gif

Reden hiervan is dat ik op RCGroups geadviseerd ben dit zeker te doen anders trekt de motor de standaard mount uit elkaar.

Leuke vids !
Vooral de tweede is voor Noah interessant, daarin kan je zien dat je ook met gas dicht kan vliegen ;)

Hoi Noah,
Ik was wel benieuwd of je al gevlogen had met dit ding.
Ziet er veel belovend uit...ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Mvg.Melvin

(erg leuke film trouwens)

Hoi Melly, Nee nog niet.. hij is nog niet af.. heb iets teveel projecten door elkaar heen lopen.

Verder wel alle onderdelen compleet.
Moet nog even gaan bedenken wanneer ik dat in elkaar ga knutselen.. heb even een F-16 tussendoor :)

Welja :)..jij hebt gewoon een luxe probleem ;)
..
Ik blijf dit draadje wel volgen,eigenlijk ben ik nog steeds zoekende naar een model met zulke eigenschappen..
(een race foamie)
Houd ons op de hoogte...ik ben benieuwd :)

Kan interessant zijn !

In augustus lanceren ze een nieuwe stryker met complete brushless setup ! Zal ongetwijfeld weer potten breken in de states ... hier is het een beetje onbekend is onbemind ... Vlieg zelf al ruim 18 maanden tot volle tevredenheid met zo'n F-27 ... Je vindt er ook enorm veel over op de grote amerikaanse fora ...

meer info ..

Brushless stryker

De mijne kwam vanmiddag. zie:
http://www.barend.org/stryker f27 B parkzone/stryker f27 B parkzone.htm
Het is een f27 B versie, de sub pagina heb ik in het ebgels geplaatst ivm actief zijn in Engelstalige fora.

De 2 modes om mee te vliegen kwa flaps uitslag, easy of advanced, ik weet het niet, die easy lijkt me wel heel weinig uitslag hebben naar boven en onder... Of heeft die van jullie dit ook?

Dat de stryker in NL niet te krijgen is verbaast me. in de USA zijn ze er dol op! Is ook van alles voor te krijgen, incl. vervang onderdelen.

Hey madfighter,

Proficiat met de stryker ! You'll love it !
Na 18 maand plezier heb ik de mijne doorverkocht om een Funjet te kunnen kopen maar als de nieuwe brushless versie uit is zal er waarschijnlijk ook zo'n doos richting België gaan ... :wink:

Heb je enige ervaring ? het is een goedmoedige wing maar het blijft natuurlijk wel een jet ...

Maak je niet te druk om die uitslag .. mijn eerste reactie was net dezelfde als de jouwe ... opladen die hap en gaan met die banaan ...

easy mode A de eerste 3-4 vluchten voor de gewenning, daarna mode B .. vliegt heel wat levendiger ...

lancering is een eitje : er bestaat geen enkele jet die zo makklijk opgooit als een stryker ...

succes en als je vragen hebt hoor ik het wel .. :wink:

guy5927 zei:
Hey madfighter,
Proficiat met de stryker ! You'll love it !

Ik heb er een haat -/- liefde verhouding mee, nu al! :-)

Na 18 maand plezier heb ik de mijne doorverkocht om een Funjet te kunnen kopen maar als de nieuwe brushless versie uit is zal er waarschijnlijk ook zo'n doos richting België gaan ... :wink:

Ik vond hem zo ook al heel leuk :) met die 480 motor, inderdaad, gooien en vliegen maar, groots! Maar dus niet in ' beginners mode' die bij mij dus moeilijker is dan de advanced mode.

Heb je enige ervaring ? het is een goedmoedige wing maar het blijft natuurlijk wel een jet ...

Ja, met de x-twins, airlifter en een 3 ch Piper van conrad.
Deze is al leuk op een voetbalveld, als ik tussen de 25 en 75 procent gas blijf. Te gek ding. Er stond alleen te veel wind, te variabel, deze avond.

Maak je niet te druk om die uitslag .. mijn eerste reactie was net dezelfde als de jouwe ... opladen die hap en gaan met die banaan ...

Helaas las ik andere verhalen ooook, en ik ben er nu 1 van.
Met datzelfde vol-gas, reageerde die toch niet genoeg op zijn flaps om omhoog te gaan. Dus gas los en mazzel hebben dat mijn prop nog goed was.

easy mode A de eerste 3-4 vluchten voor de gewenning, daarna mode B .. vliegt heel wat levendiger ...

Die easy mode is bij mij dus niet-te-doen mode ;)

lancering is een eitje : er bestaat geen enkele jet die zo makklijk opgooit als een stryker ...

Dat is zeker waar, in advanced mode :)

succes en als je vragen hebt hoor ik het wel .. :wink:

Hoe repareer je grote schade? seconden lijm, vloeibaar, drab? Of epoxy? welke? UHU? (welke?)

zie
http://www.barend.org/stryker f27 B parkzone/stryker f27 B parkzone.htm
Daar staat ook de 1e crash beschreven.
Nu maar hopen dat ik hem nog heel krijg. Fotos komen ook op die url.

mad fighter zei:

Ja, met de x-twins, airlifter en een 3 ch Piper van conrad.
Deze is al leuk op een voetbalveld, als ik tussen de 25 en 75 procent gas blijf. Te gek ding. Er stond alleen te veel wind, te variabel, deze avond.

Net als iemand die net het rijbewijs gehaald heeft met een lelijk eendje en die dan als eerste auto een Lamborgini Diablo koopt en daar gelijk mee gaat racen op de openbare weg. Dat gaat vrijwel nooit goed. Je had beter een tussen model kunnen nemen waarmee je aan de snelheid en felheid van dit soort modellen had kunnen wennen. Felheid, ja. Dit model is voor hogere snelheden uitgelegd en dan is de opgegeven uitslag op de roeren best goed, ook de kleine uitslagen. Bij lage snelheid daarentegen is de werking van de roeren minder omdat die niet direct worden aangeblazen door de prop. Normaal gesproken is bij dit soort modellen de grote roeruitslag voor de start en de landing en bij hoge snelheid schakel je terug naar de kleine uitslagen.

Theo Coenen zei:
[
Net als iemand die net het rijbewijs gehaald heeft met een lelijk eendje en die dan als eerste auto een Lamborgini Diablo koopt en daar gelijk mee gaat racen op de openbare weg. Dat gaat vrijwel nooit goed. Je had beter een tussen model kunnen nemen waarmee je aan de snelheid en felheid van dit soort modellen had kunnen wennen. Felheid, ja. Dit model is voor hogere snelheden uitgelegd en dan is de opgegeven uitslag op de roeren best goed, ook de kleine uitslagen. Bij lage snelheid daarentegen is de werking van de roeren minder omdat die niet direct worden aangeblazen door de prop. Normaal gesproken is bij dit soort modellen de grote roeruitslag voor de start en de landing en bij hoge snelheid schakel je terug naar de kleine uitslagen.

Kijk, dat klinkt logisch. Maar dat ontbreekt dus aan de manual. Die zegt gewoon: ben je nieuw, vlieg in A modus.
Kijk je dan op USA forums, en vind je video's, dan zie je 50% strykers die hoog worden weggeworpen, naar de grond ' vallen' en maar net wegkomen.
Ik begon dus zoals de manual zei, A mode (weinig flap beweging)
1e 'crash' ten gevolge hebbende. Daarna meteen in B mode (veel flap beweging) en met hersens en fingerspitzen gevoel niet te heftig sturen met de stick) kwam ie prachtig weg en op hoogte.
Lekker loopings gemaakt inverse gevlogen, kurketrekkers gedaan, dat alles met 75% gas of minder.

Landen deed ik dus met die A mode, ik merkte het al, noppes en de wind keerde weer even, snel in B mode, maar te laat.
Nu word het lijmen.... :(

Wat felheid betreft, dit is de B versie met een gewoon geborstelde 480 motor. Viel allemaal best mee. Hij zweeft ook goed.

Als ie het weer doet, vlieg ik alleen nog in die expert mode. Die A mode is (bij mij) gewoon bijna geen flap beweging, echt veels te weinig, op de gok, minder dan 10% uitslag tussen midden en boven+onder.
In de B mode lijkt ie meer op de Piper waarvan ik al de stangetjes laag op de flap mounts had geprikt.

Dit is ook veel leuker vliegen dan met een V vorm vleugel die 'auto stabiliseert' nu vlieg je continue en meer gefocust.

PS: weet jij het materiaal van dit ding? En waarmee hij het best te lijmen is?

Back