Parkzone Mosquito 125mm

Beste Forumleden.
Zoals sommigen van jullie vast al weten komt er midden/eind november een nieuw 2 motorig toestel uit van Parkzone.
Een Mosquito.
Niet te verwarren met hun Micro Mosquito op 1S Lipo maar een heuse grote Twin met een spanwijdte van 125mm en ± 1250 gram vlieggewicht.
Vliegt op 3S Lipo en kan worden uitgerust met Retract landing gears.
Zijn er al piloten die net als ik dit toestel reeds hebben gereserveerd?
Ik vond het al jaren een mooi toestel deze Mosquito en ondanks dat er een ander merk is dat het model al op de markt had ben ik toch blij voor deze Parkzone Mosquito te hebben gekozen.
Was het alleen al omdat vrijwel elk vliegtuig van Parkzone erg fijn vliegt en kwalitatief goed in elkaar steekt.
Mag nog even geduld hebben en hoop dan te mogen genieten van de Mosquito.
Het vlieg relaas zal later volgen maar heb al goede hoop dat deze kist netjes zal vliegen.
Ik hoop stilletjes dat er al meer piloten zijn op dit Forum die net als ik deze Parkzone Mosquito in bestelling hebben staan.
Vr Gr D

Bedankt voor je reactie.
Ik zit al met volle geduld te wachten totdat het toestel binnen komt.
Verwacht eind november.
Wil deze Mosquito vooralsnog stock houden en kan er volgend voorjaar altijd een Upgrade op loslaten in de zin van dikkere motoren en regelaars.
Maar straks eerst maar eens bezien hoe het toestel gaat vliegen.
Parkzone kennende vliegen al hun stock modellen ook al erg netjes en goed.
Heb er erg veel zin in om te gaan vliegen met deze dikke Twin en ben doorgaans alleen de single prop toestellen gewend.
Vliegen ook erg mooi maar een dikke Twin heeft net ietsje meer als optische looks vind ik.
Met name de lage Fly By's op de mooie zonnige dag zijn plaatjes om te zien en mee te maken.
Mag nog even geduld uitoefenen met wachten op deze kist maar gaat vast goed komen.
Vr Gr D

Hallo allemaal.
Mijn geduld is beloont en verwacht eind deze week op vrijdag mijn langverwachte Parkzone
Mosquito binnen te krijgen.
Ze waren behoorlijk verlaat met uitleveren van deze kist bij Horizon Hobby maar het is toch goed gekomen.
Hoop volgende week op een mooie vliegdag deze prachtkist te Maidenen.
Ben erg benieuwd hoe dat gaat vliegen.
Relaas volgt later.
Vr Gr D

Heb hem vorige week zien hangen bij Aerobertics en is idd een proper dingetje.
Lipo's warm houden voor je gaat vliegen volgende week en veel plezier ermee!
Laat ons zeker weten hoe het gegaan is :D

Bedankt voor je reactie.
Ben jaloers dat jij het toestel al in het echt hebt gezien.
Ik mocht het met de plaatjes van het internet doen.Ha ha ha ha
Hoop haar morgen binnen te krijgen.
Dan van het weekend eens kalm en behoedzaam vliegklaar maken die Mosquito.
Met wat geluk volgende week rond de Kerst rustig vliegweer zodat ik haar het luchtruim kan laten verkennen.
Het vliegrelaas volgt zodra de Maiden een feit is.
Vr Gr D

Vandaag begonnen met de 'bouw' van de Parkzone Mosquito.
Kwestie van toestel in elkaar steken met de losse onderdelen zoals vleugelhelften en staartstuk en elektronika een nette plek geven.
Zoals gewend van E-flite ziet het toestel er gelikt uit.
Over alles is nagedacht en flaps en landing retracts zijn een optie die ook nog eens erg makkelijk nadien kunnen worden ingebouwd.
Enige manko dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is de manier waarop ik mijn Lipo pack in het voorronder mag plaatsen zonder dat het gaat verschuiven.
De stock manier met het bandje houdt niet echt over en vind dat persoonlijk een knake constructie.
Hier ga ik dus nog even mijn hersenen over breken en een nettere oplossing voor vinden.
Als heuse modelbouwpiloot een heerlijke opgave.
Dan met volle geduld wachten op beter vliegweer want de voorspellingen benne somber.
Veel wind en regen zijn van de partij de komende tijd en dat is absoluut niet iets waarop ik zit te wachten om deze pracht kist haar eerste vlucht te geven.
Vr Gr D

Vandaag op de valreep en tegen de schemer aan snel naar het veld gefietst met de Parkzone Mosquito onder de arm.
Het kriebelde mij te erg om te wachten tot morgen en de weersomstandigheden waren goed.
Schijnt morgen super goed vliegweer te worden (droog, zon in de middag en weinig wind)
Wilde dus dolgraag vandaag al de Maiden maken en het toestel fijnafstellen zodat ik morgen samen met de vliegmaatjes gelijk kan genieten van de Twin.
Het was eigenlijk al heel voorspelbaar want het is een Parkzone kist.
En de Parkzone, E-flite en Multiplex kisten vliegen gewoonweg allemaal erg goed en voorspelbaar.

De Maiden vlucht van mijn Mosquito ging dus weer als uit het befaamde boekje.
Toestel steeg vanaf het asfalt erg makkelijk op en heeft een dosiel en behoorlijk koersvast vlieggedrag.
Toestel ziet er goed uit in de lucht en heeft een mooi vliegbeeld.
Moest iets uittrimmen van de Elevator maar mag geen naam hebben.
Landen deed ik op het best wel hoge gras en ging naar behoren mede dankzij de 80mm wielen die eronder zitten.
Toestel wil wel graag snelheid houden maar dat willen eigenlijk al die jachttoestellen wel.
Echte zwevers of lekker glijden met de motor uit is niet echt aan ze besteed en zijn ze feitelijk ook niet voor bedoeld.

Heb 3 Lipo packjes gevlogen met het testen en aftrimmen.
Doorgaans 6 minuten met gas afwisselend en dan zat er nog dik 30% in het pack na landen.
Ben dus dik tevreden.
Morgenmiddag maar weer eens proberen met de vliegmaatjes erbij en dan maar al mijn 15 stuks Lipo packs meenemen want wil de kist dan eens lekker leren kennen.
Wat een super hobby hebben we toch.
Vr Gr D

Gisteren tezamen met de vliegvrienden op het grote veld mijn Mosquito eens flink het luchtruim laten verkennen.
Helaas stond er een behoorlijke wind die wij niet hadden verwacht want zaterdag was het zo veel windstiller.
Moet zeggen dat het mij zeer positief verbaasde dat de Mosquito zo goed vloog ondanks de flagerige harde wind die er stond.
Zelfs het landen was goed te doen en toestel vliegt heerlijk.
Vr Gr D

Dankjewel.
Heb inderdaad erg veel plezier van deze Parkzone Mosquito.
Inmiddels sinds de Maiden al zo'n 25 vluchten achter de kiezen waarvan het gros met vliegen in behoorlijk stevige wind. ( tussen de 4 en 5 aan windkracht )
Toestel houdt zich wonderbaarlijk goed.
Ik wacht met volle geduld op een vliegdag met weinig wind.
Dan zal dit toestel nog met tot haar recht komen.
Op naar de lente en zomer van 2014 en dat we met z'n allen maar veel vlieguren mogen draaien.
Vr Gr D

Overigens.................
Gisteren mijn Parkzone P51D Mustang haar Maiden laten geven. (span 900mm en vliegt op 3S 2200Mah)
Was een 'kale' romp die ik zelf voorzien heb van de elektronika.
Zit een 1450KV dikkere Brushless outrunner in met een 60A regelaar en stock prop.
Turnigy servo's op de roeren waarvan alles Metal Gear en op de Elevator een wat sterkere servo.
Toestel vloog gisteren bij de Maiden kaarsrecht uit de hand weg, dus helemaal geslaagt.
Wij hebben er in onze wildvlieggroep nu van deze Mustangs 4 stuks van rondvliegen en een piloot met een FMS Corsair.
Tegelijk alle 5 stuks Warbirds in de lucht geeft een waar spektakel kan ik zeggen.
Op naar de lente!!!
Vr Gr D

Back