parkzone spitfire als volgende toestel?

goeden dag,

eerst even wat informatie over mijzelf,
ik vlieg nu al even met een multiplex fun cub en een parkzone t28 trojan en een parkzone ultra micro mustang p51D deze toestellen worden alle gevlogen met een dx6i en bevallen mij erg goed.
ik beheers deze toestellen inmiddels goed, ook rolls en inverted lukt me al erg goed.
nu is een spitfire altijd mijn favoriete toestel geweest en zie nu dat parkzone een erg mooi model (met optional retracts) uit brengt. namelijk deze: ParkZone
nu is mijn vraag zou dit een goed toestel zijn als opvolger van mijn t28?

m.v.g. roy

Laatst bewerkt:
Moeilijk te beantwoorden, je moet je eigen vliegkunsten in weten te schatten. Ik zou zeggen ja, als je met de funcub kan vliegen kan je ook met een spitfire parkzone vliegen.

Nog beter, laat anderen je vliegkunsten inschatten. Qua overstap durf ik niets te zeggen (één keer qua parkzone commentaar/suggesties op mijn bek gaan vond ik genoeg :mrgreen:). Ik zou sowieso wel zonder rectracts beginnen als je voor dit toestel gaat. Retracts zijn kwetsbaar.

Is je zender compatibel met de reeds aanwezige ontvanger?

Laatst bewerkt:
zender is een dx6i werkt ook perfect met de ontvangers die standaard in de parkzone t28 BNF en de parkzone ultra micro p51 zit, dus dat zal het probleem niet zijn.
heb de t28 op de felste stand staan qua uitslagen en kan hem volgens mijn mede piloten erg "smooth" vliegen.
nu weet ik dat een spitfire van wegen de vreemde vleugel vorm wat nerveuzer is maar dat lijkt mij juist de uitdaging.
dat de retracts kwetsbaar zijn dat wist ik dus de bedoeling was zoiezo om hem eerst met fixed gear te vliegen tot ik hem voldoende onder de knie heb.

Eerlijk gezegd ben ik niet voor spektrum. Dat ter zijde, die spitfire op zich vliegt niet zo moeilijk. Het probleem is dat waarschijnlijk nog niet alle landingen zachtjes zijn. Dan gaan die retracts nogal rap overzijn gen moet je veel lijmen en dan vliegt hij ook niet meer zo goed.

landingen met de toestellen die ik nu heb gaan prima, zelfs met het zachte landingsgestel van de funcub.de bedoeling is dan ook om de spit eerst met het standaard vaste gestel te vliegen tot ik haar goed door heb, en als dat netjes zacht en soepel gaat over stappen naar de retracts.
vraag was dus ook meer bedoeld of de spit met mijn ervaring te vliegen zou zijn of dat ze toch nog een slag te hoog gegrepen is.
bedankt voor de info over de retracts dat ze vrij kwetsbaar zijn dat is zeker nuttige info waar ik ook dankbaar gebruik van zal maken

m.v.g.
roy

dat begreep ik er inderdaad al uit, toch wil ik uiteindelijk ook grotere kisten met retracts gaan vliegen dus dit leek me een mooie kans om daar alvast wat op te kunnen oefenen.
daarbij komt dat een spitfire een schitterend toestel is dus dat zijn 2 vliegen in 1 klap lijkt mij

Back