Parkzone Stryker

Hallo allen.
Ik heb vandaag een Parkzone Stryker PNP versie besteld.
Hoop haar vrijdag binnen te krijgen.
Steek er een Spektrum AR6200 ontvanger in en wil haar vliegen op een Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo pack.
Mag ik vragen aan de Stryker piloten: moet ik nog ergens op letten bij de bouw van dit toestel of ergens anders rekening mee houden zodat de Maiden vlucht aankomende weekend goed zal verlopen?
Hoor graag de tips en truuks betreffende dit toestel.
Vr dank.
Erwin

Ik vlieg hem nog steeds helemaal stock en heb er nooit iets aan hoeven doen. Ik lees op RCGroups dat bij sommige mensen de roerhorns losgekomen zijn omdat ze op de verf gelijmd waren waardoor de binding niet goed was. Zelf heb ik dit probleem niet.
Mocht je even niets te doen hebben kan je het RCGroups draadje even doorlopen. Is maar 300 pagina's :mrgreen:. Het geeft wel aan hoe populair dit kistje in de VS is. En terecht, hij is heeeeeeel gaaf. Ik ben meer een zweefvlieger, maar toch gaat de Stryker vaak mee in de auto om even te raggen tussendoor. Het is onvoorstelbaar wat voor extreme manouevres dit kistje wegsteekt. Een snap roll trekken met max speed (ca 150 km/h) is geen probleem. Bizar hoe snel hij dan vanuit volle snelheid stil hangt.

Ik weet niet precies hoeveel ervaring je hebt met aerobatic vliegen, maar hieronder een beschrijving van enkele figuren die er zeer goed uitzien met de Stryker.

- Op volle snelheid laag voorbij, model in een steile klim zetten en dan simpelweg vol rol (high rate). De roll rate is bijzonder hoog.
- Snap roll op volle snelheid. Op volle snelheid op enkele meters hoogte voorbij komen, dan tegelijk: gas dicht, vol richting, vol up en rol (zelfde richting als richtingroeren). De snelheid is er dan meteen uit en het vliegtuig hangt als een dood vogeltje in de lucht. Snel weer gas geven dus, de Stryker herstelt makkelijk en snel.
- Inverted flat spin: op grote hoogte: gas dicht, vol down, vol richting links en vol rol rechts (richting en rol andersom kan natuurlijk ook). De Stryker maakt hierbij een prachtige langzame flat spin. Flat spin rechtop: vol up, vol richting links en vol rol links. Inverted is hij echter stabieler. Alle uitslagen op high rates uiteraard.
- Boomerang: breng het vliegtuig in een inverted flat spin zoals hierboven omschreven. Als hij stabiel in de spin ligt ga je van down + rol rechts naar up + rol links (richting blijft links). De draaisnelheid neemt nu enorm toe en de daalsnelheid lijkt nog verder te vertragen. Je weet werkelijk niet wat je ziet, het is echt net een boomerang! Zorg voor wat resthoogte bij het herstellen. Alle roeren neutraal, het model maakt dan nog enkele slagen maar de draaisnelheid neemt fors af. Hierna wat gas erop en het vliegtuig weer op weg sturen.
- Elevator: op grote hoogte gas dicht, het model horizontaal houden en de snelheid eruit laten lopen. Dan vol up houden, het model komt dan in een deep stall bijna loodrecht naar beneden zetten met lage vertikale snelheid. Als je op een beetje hoog gras staat kan je hem zo in het gras laten ploffen. Herstellen door wat gas geven en de 'up' wat laten vieren. Het model vliegt dan horizontaal weer weg.
- Inverted Harrier. Zelf beheers ik deze figuur nog niet genoeg, maar de Stryker kan het zeker. bij een upright harrier gaat de Stryker erg schommelen, inverted is hij veel stabieler.

Je zult zien, je gaat een boel lol beleven aan dit model!

Hoi Raymond.
Echt super bedankt voor alle info en je pb.
Wordt zeer op prijs gesteld.
Ik laat het je zekers weten hoe het toestel gaat bevallen.
Vlieg al een tijdje rond met een MPX Funjet, Mustang, Corsair en Stryker Micro.
Ook erg fijn, maar een iets andere categorie.
Vooral het kunnen uitvoeren van acrobatic met de grote Stryker lijkt mij erg vermakelijk.
Tot later.
Vr Gr Erwin

Is het werkelijk.........ha ha ha ha ha ha!!!
Krijg zonet de Stryker binnen.
Mega grote doos en toestel ziet er echt super gelikt uit.
De Sint is er voor mij vroeg bij dit jaar.ha ha ha ha ha ha.
Totaal ander toestel dan de MPX Funjet.
Heb ze net effe naast elkaar gehouden.
Vandaag maar eens op m'n gemak de Stryker in elkaar steken.
Heerlijke hobby.
Vr Gr Erwin

Zo.............vandaag de Stryker haar Maiden laten maken.
Het handstarten was even wennen, maar heb het nu door met dit kistje.
Lafjes weggooien in een recht lijn.
Zekers niet te stijl, want dat gaat het toestel in een stall en valt het over 1 kant weg.
Maar allemachtig wat is dit een fijne kist zeg.
Wist niet op voorhand dat het zo vet zou vliegen.
Het overtreft mijn Funjet vind ik.
En wat gaat dat stock al snel zeg.
Ik schat wel tegen de 100km per uur op doorvlucht.
Echt waanzinnig fijn.
Zelfs zo fijn dat ik er vandaag een 2e van heb bijgehaald.
Dit smaakt naar meer en een tweede kist kan dan worden uitgeprobeerd met verschillende motor set ups.
Heerlijke hobby.
Vr Gr Erwin

I told you!

Mijn Stryker doet met de stock setup ca 150 km/h (gemeten met de telefoon dmv Doppler verschuiving).

Damn right you are!! Ha ha ha ha ha ha.
Wat een waanzinnige fijne machine zeg.
Pas een 12 vluchtjes mee gemaakt nu, maar vanmiddag als de mist is weggetrokken het toestel maar eens uitproberen op een grotere en ruimere vlieglocatie.
Dit smaakt echt naar meer.
En zo fijn dat het toestel stock al zo snel vliegt.
Echt niet te geloven wat een gang erin zit op vol gas.
Had het niet verwacht.
Deze Parkzone Stryker is meer dan een aanrader voor al diegenen die een mooie en snelle elektro jet wensen.
Wil niet weten hoe hard dit zou gaan met een andere motor/prop set up en dan op 4S Lipo.
Fijne dag allen.
Vr Gr Erwin

Ik heb de timer op 5 minuten throttle tijd staan, dat is aan de behoudende kant. Ik vlieg gemengd met toch wel redelijk wat stukken vol gas. Accu's zijn 3S2200.

Fotor, bedankt voor je antwoord. Hmmm, dan heb ik ook wel zin in een Stryker denk ik...

Jammer dat overal waar ik kijk de voorraad op nul staat (van de PNP versie).

Laatst bewerkt:
Als ik de verhalen hier zo lees is het als stock ook al fun ?
Ik vlieg de Stryker stock en hij gaat mij meer dan hard zat. Hij doet level 150 km/h. Met lage snelheid vliegt hij net niet vertikaal weg, maar bij hogere snelheid kan je heeeeel lang vertikaal voordat de snelheid eruit is.

De fun zit hem niet alleen in de snelheid, maar de combinatie van de meer dan behoorlijke snelheid, het strakke vlieggedrag bij zowel hoge als lage snelheden en de waanzinnige aerobatic mogelijkheden maken dit kistje zo leuk.

En van instelling op je zender ?
Weet niet welke zender jij gebruikt,maar ik zou me dx6i gebruiken.
Gebruik je de standaart dual rate/expo?

Control Throw (Ailerons): Low rate: 17mm, 10% expo; High rate: 35-40mm, 50% expo
Control Throw (Elevator): Low rate: 13mm, 5% expo; High rate: 35-40mm, 50% expo
Control Throw (Rudder): 35-40mm, 5% expo for both Low and High rates

Ik geloof dat ik de uitslagen volgens de manual in heb gesteld, expo heeft kleine variaties.

Mijn instellingen:
Ailerons High 100% 50% Low 50% 10% (uitslag, expo)
Elevator High 100% 50% Low 45% 10%
Rudder High + Low 72% 0%

De uitslagen en hoeveelheid expo moet natuurlijk naar eigen smaak getuned worden. Misschien wil jij meer of minder expo, of nog minder uitslag op low rates. Gewoon proberen.

Voor de stunters onder jullie.

Word verwacht half December van E-Flyte.

[URL="
Scimitar BNF & PNP by E-flite - YouTube[/URL]
Alleszinds in Belgie.

Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet eruit als een Stryker, maar dan met vectored thrust en een (optioneel retractable) landingsgestel. Zeg maar een soort Stryker+. Gaaf+ dus!

Inderdaad vet dat komende toestel.
Hangt ook een vet prijskaartje aan.
Zo rond de 300 euro voor de PNP versie.
Mogen dan ook nog retracts bij en die kosten al snel een 70 euro.
Zit je al snel op een krappe 400 euro met wat 4S Lipo packs erbij.
Behoorlijk aan de prijs voor een schuimen toestel.
Maar............wel bere vet.
Ik wacht de revieuws eerst af en kiek dan volgende seizoen wel wat te doen.
Mijn huidige Stryker vliegt als een tierelier.
Ongekend snel voor een stock toestel op 3S Lipo pack.
Wel een stroomverbruikster.Maar dat mag de pret niet drukken.
Het handstarten krijg ik tegenwoordig ook beter onder de knie.
Dit is niet een toestel wat effe 1.2.3 op te gooien is heb ik gemerkt.
Maar met wat slag ervan krijgen is het goed te doen.
Moet er wel bij zeggen dat ik geen handstart maak zonder mijn geprepareerde handschoen aan.
Die moet voorkomen dat de prop eventueel door mijn vingers en pezen heen jast.
Zag laatst op You Tube een Amerikaan die 20 keer vlekkeloos zijn Stryker handstart.
De 21ste keer ging het fout en de prop raakte daarbij zijn vingers die tot op het bot ging.
Het handstarten zoals in de handleiding staat: toestel weggooien met gas uit en dan gas erop zetten werkte voor mij niet 100%.
Moet je behoorlijk hard gooien en bij windstil weer helemaal lastig want toestel wil toch weg rollen over een vleugelzijde.
Dit soort Jet modellen willen toch echt gang hebben tijdens de start.
Ik start mijn Stryker nu met 30% gas en een lichte werp onder een hoek van maximaal 45 graden.
Werkt vrijwel altijd, maar niet iets om effe snel als beginnend piloot aan te beginnen.
Vr Gr Erwin

Back