Parkzone Stryker

De Stryker en Scimitar heb ik ook al een tijdje op het oog.

Kun je hetzelfde mee als met mijn Extreme Flight Outlaw (brandstof). Door velen onterecht gezien als een pure snelheidsdelta (wat die niet is gezien het vleugelprofiel, desondanks nog ontzettend rap). Heerlijk om een 'Wall', 'Blender', 'Flatspin' etc mee te doen.

De stryker en Scimitar zijn eigenlijk gewoon de electroschuim versies ervan. Dus op het verlangslijstje van de Sint ;)

Hallo allen.
Ik heb onderhand zo'n 50 vluchten mogen maken met mijn Stryker.
Toestel gaat steeds beter bevallen en heb gemerkt de afgelopen 2 dagen met die harde wind dat dit toestel dan helemaal tot haar recht komt.
Handstarten zijn dan met de kop in de wind een eitje en het toestel vliegt echt snaar strak.
En kan zeggen dat het behoorlijk woei hier de afgelopen dagen.
Ook kan de Stryker zalig stilhangen tegen de wind in.
Had zelfs momenten dat het toestel achteruit vloog.
Machtig om te zien.
Het leek wel een vlieger zoals het stil hing in de lucht drijvend op de harde wind.
Echt zeer plesant om te doen en om naar te kijken.
Op die manier haalde ik vliegtijden van 10 minuten.
Ha ha ha ha ha.
Met doorgaans rondvliegen kom ik tot 5 minuten maximaal.
Heerlijke kist.
Vr Gr Erwin

Was ik vandaag lekker aan het vliegen met de Stryker zie ik na een snaproll op +- 300m van mij af mijn cockpit cap eraf komen had direct door dat de accu er uit was gevlogen.... al tumbling en cirkelend kwam de stryker naar beneden zetten en werd door de wind naar het club huis toe geblazen waar de stryker vlak met de onderkant tegen het hek klapte. De schade viel mee er was zo'n 4 cm rolroer afgebroken na wat glasvezel tape vloog de stryker weer na 10 min. De accu ben ik wel kwijt.... een groene accu vind je natuurlijk niet weer in een groen weiland :P.

Deze strykers kunnen heel wat hebben volgens mij want die van mij is na een Boomerang een keer recht de grond in gegaan en al eens tijdens een full speed dive de grond geraakt en elke keer weer minimale schade... en na 10 min weer in de lucht..

leuke kist waar je veel plezier van kan hebben

Ik heb de rudders zo geprogrammeerd dat ik ze met een switch allebei naar binnen kan zetten of allebei naar buiten. Het vliegtuig remt wel wat af, maar het is niet zeer spectaculair. Ik gebruik het in de praktijk nooit. Een flinke snap is veel effectiever en spectaculairder om snel je snelheid er snel uit te halen.

Ik heb de rudders zo geprogrammeerd dat ik ze met een switch allebei naar binnen kan zetten of allebei naar buiten. Het vliegtuig remt wel wat af, maar het is niet zeer spectaculair. Ik gebruik het in de praktijk nooit. Een flinke snap is veel effectiever en spectaculairder om snel je snelheid er snel uit te halen.

Wat bedoel je met "een flinke snap" :confused:

Met hoge snelheid aankomen, dan heel snel vol up (grote uitslagen!) trekken. De kist overtrekt dan zonder veel hoogte te winnen. Evt met vol rol en vol richting erbij, dan staat het model plotsklaps bijna stil en maakt daarbij een aparte koprol. Wel meteen weer gas bij geven en gedoseerd up geven om horizontaal weg te vliegen (als je het op lage hoogte doet), want de snelheid is echt helemaal uit je model, hoe hard je ook aan bent komen vliegen.

Ik heb wat geexperimenteerd met de rudders als airbrakes, maar vond het effect tegenvallen. Ik zag weinig verschil tussen beide roeren naar buiten of beide roeren naar binnen.

Zou het programmeren van de rudders als airbrake ook werken op een Stryker 180? Zo'n UMX gevalletje? Ik heb een DX6i

Zijn de beide rudders daar met aparte servo's aangestuurd of is er 1 servo voor beide rudders? Als je maar één servo hebt kan het niet, en als beide servo's op 1 kanaal van het "black-box-ontvangerbord" zitten kan het ook niet. Je moet beide rudders apart aan kunnen sturen om er airbrakes van te maken.

Mocht het wel kunnen: proberen!

Als het mogelijk moest zijn om die in te stellen zou ik het zeker doen koriel .

Vandaag heb ik eerste vlucht met de airbrakes gemaakt en ik ondervind dat het wel werkt :D

Haha ja het werkt wel maar de snap die Fotor beschrijft remt ie veel sneller af gewoon op full speed aankomen en dan gas dicht, vol up, richting en roll trekken dan staat ie direct stil knuppels weer naar et midden volgas en weer verder vliegen. P.s. zet je accu dan wel goed vast..... anders ben je 'm kwijt...

Intussen al de ideale manier gevonden om te landen op een korte landingsplek .Binnenkomen en op een meter of 3 hoog de airbrakes erop en een beetje down geven en valt zo mooi plat op de grond :D

Is er al iemand die de scimitar heeft van jullie?

Back