Parkzone ultra micro, E - Flite

Wie heeft er ervaring met de ultra micro modellen van Parkzone?
Ik heb veel vliegervaring met de easy-star van Multiplex en ben op zoek naar een klein modelletje om hier achter de hoek in het park te kunnen vliegen.
Zelf heb ik een voorkeur voor de P40.

Mvg., Gunther

Een hele makkelijke is de Trojan, als je hem nog kunt krijgen. De AS3X toestellen hebben meer ruimte nodig en vliegen imo veel minder.

2.0

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zelf al een tijdje de Micro Stryker van Parkzone.
Vliegt echt super en heeft zelfs geen 3-assen Gyro erop zitten.
Vlieg het toestel op een Turnigy Nano 2S 300Mah Lipo packje en gaat als de brandweer.
Vr Gr D

Dus de Trojan heeft geen 3-assen gyro maar is dat een groot verschil dan met gyro?
De Micro Stryker is wat te snel voor me en wat te gevaarlijk om in een park te vliegen.

Mvg.

Hoi.
Ik weet even niet hoe jouw vliegskills zijn en hoe groot het park is waar jij doorgaans vliegt maar je kunt altijd nog de Micro vliegtuigen van E-flite kiezen die op 1S Lipo packje vliegen.
Zelf vlieg ik met een aantal Micro vliegtuigen van E-flite en moet zeggen dat ik de vliegtuigen met en zonder 3-assen Gyro net zo lekker vind vliegen hoor.
Als er wat wind staat dan zijn de Micro's met 3-assen Gyro erg prettig maar die zonder Gyro presteren ook behoorlijk goed hoor.
Ik vlieg bijvoorbeeld met een Radjet420 van HobbyCity.
Zit geen 3-assen Gyro in maar zelfs met wat wind erbij vliegt ze behoorlijk strak.
Mijn E-flite Gee Bee R2 met 3-assen Gyro vliegt ook erug lekker kan ik zeggen.
En mijn E-flite MIG15 is ook om van te smullen.
Sukses met je keuze.
Vr Gr D

Het park is groot genoeg maar wil toch voorzichtig zijn omdat het een openbaar terrein is. Ik hoef geen supersnel model, daar krijg ik stres van ;-)
Gewoon een elegant model dat stabiel vliegt en waarbij ik met rolroeren kan oefenen.

Mvg.

Oke, jij bent helemaal duidelijk en ik begrijp het.
Dan zou ik in jouw geval eens denken aan een Micro vliegtuig van E-flite maar dan wel met een 3-assen Gyro.
Die vind ik zelf net wat stabieler vliegen als de Micro toestellen zonder Gyro.
Ik heb helaas nog niet al de Micro toestellen van Parkzone of E-flite kunnen uitproberen maar weet wel dat deze: E-Flight Ultra Micro Hyper Taxi een toestel is dat erg, erg langzaam kan vliegen.
Ik heb er 2 stuks van gehad en het vliegt best wel goed.
Nadeel vond ik zelf dat het model er minder fraai uitziet en de snelheid echt slow is.
Zelfs met vol gas zul je op doorvlucht niet over de 25km per uur geraken.
Stapvoets rond vliegen is met de Hyper Taxi geen enkel probleem.

Nou kan ik ook wel stapvoets rondvliegen met mijn E-flite MIG15 en Gee Bee R2, maar dat voelt toch anders aan dan met de Hyper Taxi.
En die Hyper Taxi kan zelfs nog langzamer vliegen dan haar broertjes zonder uit de lucht te vallen.Zal mede komen omdat het een soort van V-toll is en niet zoals de andere conventionele toestellen.

Jammer dat jij te ver weg woont.
Had je graag willen laten zien hoe mijn Micro modellen vliegen.
In het echt wordt alles vaak een stuk duidelijker dan van het zien van You Tube filmpjes of van het lezen van geschreven tekst.
Ik vlieg rond met de:
E-flite Sbach 342
E-flite Gee Bee
E-flite MIG15
Parkzone Micro Stryker
Radjet 420

Elk toestel met haar eigen vlieggedrag.
Ze zijn echt allemaal lekker en een genot om mee te vliegen.
Ik kan zelfs niet even zeggen welke mijn favoriet is indien jij dat zou vragen.
Maar de Radjet420 en Gee Bee staan wel bovenaan mijn lijstje.
De MIG15 is ook erg fijn, maar vliegt niet snel.Heeft daarentegen wel een uitmuntend mooi vlieggedrag.Lijkt net een echte als je het voorbij ziet komen op 2 meter hoogte.
De Sbach 342 vind ik leuk vliegen, maar is behoorlijk tricky op de roeren en vlieggedrag.Soort van zenuwpees.
De Parkzone Micro Stryker is vlot en ook leuk om mee te vliegen.
Maar de Gee Bee vliegt echt super vind ik.
Vr Gr D

Oja.................
Ik vlieg al mijn Micro modellen op deze Lipo: Turnigy Nano 2S 300Mah 35-70C
Voldoet super en de Lipo past overal netjes in en het CG (zwaartepunt) komt er ook overal mee goed.
Misschien is het ook een idee om eens te kijken naar Micro vliegtuigen die op 1S Lipo packje vliegen.
E-flite heeft zulk soort modellen ook wel in het gamma zitten.
Zelf heb ik me daar nooit aan gewaagt.
Heb de modellen op 1S Lipo zien vliegen.
Vliegt mooi hoor, maar kan net wat tegen minder wind en vind ze wat fragiel in materiaal.
Mijn favoriete Micro's zijn dus op 2S Lipo.
Net wat meer massa, beter tegen wind kunnen en meer vermogen onder de kap dan de 1S Lipo modellen.
Vr Gr D

Beste Dylan,

Bedankt voor de informatie waar ik véél aan heb!!
Ben ondertussen verhuist naar Ekeren, 5km van Antwerpen stad.
Ik hou jullie op de hoogte ;-)

Mvg., Gunther

Beste Gunther.
Graag gedaan en hopenlijk kun je straks een fijne en goede keuze maken in het Micro vliegtuig model dat jij wenst te willen gaan vliegen in het park.
Ik zat gisteren nog te denken en indien jij alleen maar bij het vliegen blijft met micro's in dat betreffende park dan zouden die Micro vliegtuigen van E-flite alleen maar op 1S Lipo packje niet eens zo'n slecht idee zijn.
Ze vliegen namelijk veel langzamer dan die modellen op 2S Lipo en zijn ook nog eens een stuk lichter en kleiner van formaat.
Mede omdat ik zelf vaak op een vrij groot veld vlieg met andere piloten heb ik dus bewust gekozen voor de 2S Micro modellen maar in jouw situatie zijn die 1S Lipo toestellen een hele goede keuze.
We gaan het wel horen van je tzt.
Vr Gr D

Dag Gunther, ik kocht - met zeg maar geen vliegervaring (x-twin spulletjes) in rc (wel met zelfbouw vrijevlucht rubber modellen) - een pipercub UM van PZ, vloog aanvankelijk met het bijgeleverde zendertje, en dat ging vlug heel behoorlijk mits wat ruimte (half voetbalveld). Kocht daarna een mustang, maar die overleefde niet lang (heb intussen de mechaniek in een balsa/spanpapiermodel ingebouwd maar nog niet gevlogen). Daarna een Trojan gekocht (rolroeren) en een betere zender (spectrum dx 6i), en dat lukte heel behoorlijk. Sinds vorig jaar niet meer gevlogen wegens allerhande andere besognes, maar binnenkort weer, hopelijk met de corsair um die ik onlangs aanschafte. Geen ervaring met die gyrotoestanden, maar dat schijnt heel goed te werken lees ik overal. Ik zou dus beginnen, als je met rolroeren wil vliegen, met de Trojan, die bovendien erg robuust is.

beste groet en succes, Ludo

Hallo Ludo,

Ben ook al lang bezig met vrije vlucht en toen in 2005 die modellen van Silverlit uitkwamen heb ik daar ook mee gevlogen, 25 euro met zender.

Albatros ken ik heel goed, daar heb ik mijn eerste zender en electro zwevers gekocht.
In Zwijndrecht is er ook een grote winkel: Notnormalmodelbouw .

De Trojan maken ze blijkbaar niet meer...

Groetjes!

PS, er is een heel goeie rc winkel in muizen bij Mechelen, albatros, niet te ver van Ekeren dus

Hallo heren, waarschijnlijk allang bekend onder de meeste van jullie, maar er is een heel gave micro piper cub met rolroeren en het gyro-systeem verkrijgbaar, ik meen van e-flight. Zitten zelfs flaps en een sleepkoppeling op.en ledjes. Ikzelf heb het genoegen gehad dit modelletje te testen en ik kan niet anders zeggen dat het een super goed en vooral leuk kissie is, voor beginner tot gevorderde! Het gyro-systeem was voor mij ff wennen, maar na gevlogen te hebben met 4 tot 5 bft(!!) toch wel overtuigd van het nut hiervan; na een keurige landing(leek wel windstil...;))rolde ze zo naar achteren door de wind, met het staartwiel van de grond!
Meschien een goede keus voor Gunther? hoe dan ook, veel vliegplezier!

Hallo heren, waarschijnlijk allang bekend onder de meeste van jullie, maar er is een heel gave micro piper cub met rolroeren en het gyro-systeem verkrijgbaar, ik meen van e-flight. Zitten zelfs flaps en een sleepkoppeling op.en ledjes. Ikzelf heb het genoegen gehad dit modelletje te testen en ik kan niet anders zeggen dat het een super goed en vooral leuk kissie is, voor beginner tot gevorderde! Het gyro-systeem was voor mij ff wennen, maar na gevlogen te hebben met 4 tot 5 bft(!!) toch wel overtuigd van het nut hiervan; na een keurige landing(leek wel windstil...;))rolde ze zo naar achteren door de wind, met het staartwiel van de grond!
Meschien een goede keus voor Gunther? hoe dan ook, veel vliegplezier!

Ik heb er vandaag een gekocht, een leuk toestelletje om erbij te hebben al is zijn span van 600mm beslitst groter dan de meesten micro planes:D

UMX Carbon Cub SS BNF by E-flite - YouTube

EFLU1180_a0__84540_zoom.jpg

Jan

Hallo vrienden in Nederland,

Ben net terug van de modelbouwwinkel in Mechelen maar helaas was de Trojan daar ook uitverkocht. De modellen worden niet meer geproduceerd.
De P-51 D Mustang zou een goed alternatief zijn, een € 72.
Het model heeft geen gyro maar dat drukt dan ook de prijs naar beneden.

De Piper van E-Flight wat ook een mooi model is maar wel duurder € 118.
Heb nog een beetje tijd om te vergelijken :-)

Groetjes!

Hoi Jan.
Is het niet mogelijk om de settings uit de manual te halen en over te nemen?
En dan naar eigens smaak en wens de settings wat bijschaven zodat jij de Piper Cub naar eigen smaak helemaal lekker vliegend krijgt?
Zo doe ik het tenminste altijd.
Vr Gr D

Ik heb de Carbon Cub nog niet ontvangen, dus heb ik ook nog geen manuel om de settings alvast in mijn DX6i te zetten, maar ik had verwacht hierover wel wat op het internet tegen te komen, maar dat is tot nu toe niet erg gelukt.

Jan

Back