Parkzone ultra micro, E - Flite

Kan iemand mij aan de settings voor de DX6i helpen om de Carbon Cub netjes te vliegen8O

Jan

Ha Jan,

Ik zie aan de keuze van je luchtvloot dat je nog niet zo lang geleden je eerste schreden in de RC wereld hebt gezet; welkom.
De Carbon Cub is als echt beginners les vliegtuigje daarom een goede keuze voor je Het ding is echter bewust zo tam en vergevingsgezind gemaakt dat iedereen er mee kan rommelen.
Instellingen aanpassen voor zulke beginners foamies heeft dan ook weinig zin, het zou je zelfs op het verkeerde been kunnen zetten waardoor je jezelf ongemerkt verkeerde handelingen aanleert.
Rommel er lekker een poosje mee aan en als je onze sport dan nog steeds leuk vind kan je altijd nog doorgroeien naar een meer serieus RC vliegtuigje.
Succes

Die Carbon Cub SS lijkt mij ook een goed en leuk vliegend toestel.
Voor de beginnende piloot een hele goede trainer die zoals al gezegt een heel goedmoedig vlieggedrag zal hebben.
Zelf vlieg ik met de E-flite Gee Bee R2 en met de E-flite MIG15 impeller.
Ondanks dat ik de Carbon Cub SS een heel goed uitziend toestel vind twijfel ik wel ofdat het een aanvulling zal zijn op mijn huidige collectie Micro vliegtuigen die vermoedelijk iets meer aansturing believen dan die Carbon Cub.
Ik krijg het vermoeden van al die You Tube filmpjes dat de Carbon Cub SS vrij 'saai' vliegt.
Vandaar mijn twijfel voor de aankoop ervan.
Vr Gr D

Over welk formaat Mustang bedoel jij dan?
Want er zijn verschillende soorten Mustangs in Micro formaat.
Welke had jij op het netvlies zitten?
Vr Gr D

Ik heb de nine eagles ultra micro mustang...

Heel geinig ding en erg stevig. Helaas maar drie kanalen, alhoewel ik het richtingsroer amper mis. Verder heb ik nog de Su26 xp van Parkzone. Deze vliegt ook super, is wel wat anders als de nine eagles (gelukkig zit er expo op de DX6i...).

Ik vind de ultramicros makkelijk vliegen, vooral omdat het erg langzaam kan (en tegen een stootje kan).

Heb zelf helaas geen ervaring met die Parkzone Mustang Micro.
Weet wel van de grotere kisten dan laagdekkers een stukkie pittiger te vliegen zijn dan hoogdekkers.
Met name het landen is vaak een uitdaging voor een laagdekker of Warbird.
Vaak hebben ze een iets hogere landingssnelheid nodig omdat ze anders vaak over een vleugel willen wegvallen zodra de vliegsnelheid te laag wordt.
Met genoeg vlieg ervaring is elke Micro Warbird wel aan te raden.
Als beginnend piloot is een laagdekker of Jet model zoals een Micro Stryker af te raden, want zelfs toestellen van 50 of100 gram kunnen kapot gaan bij een slechte landing of Crash.
Vr Gr D

Ha Jan,

Ik zie aan de keuze van je luchtvloot dat je nog niet zo lang geleden je eerste schreden in de RC wereld hebt gezet; welkom.
De Carbon Cub is als echt beginners les vliegtuigje daarom een goede keuze voor je Het ding is echter bewust zo tam en vergevingsgezind gemaakt dat iedereen er mee kan rommelen.
Instellingen aanpassen voor zulke beginners foamies heeft dan ook weinig zin, het zou je zelfs op het verkeerde been kunnen zetten waardoor je jezelf ongemerkt verkeerde handelingen aanleert.
Rommel er lekker een poosje mee aan en als je onze sport dan nog steeds leuk vind kan je altijd nog doorgroeien naar een meer serieus RC vliegtuigje.
Succes

Mijn vloot is redelijk divers, ik begon met de Hobbyzone Super Cub, daarna volgde al snel een E-flite Carbon-Z Yak 54, toen een dubbeldekker van Parkzone de SE5a WW1, de Sukhoi SU-26XP, daarnaast een twee tal zwevers de Robbe Sky Surfer en de Parkzone Radian PRO, en daar komt nu bij de E-flite Carbon Cub SS:cool:

Jan

Nou Jan, dat is een mooie collectie aan kisten.
Jij zult ook vast wel de nodige vlieguren hebben gemaakt en daarbij de skills hebben om goed te vliegen.
Ik ben zeer benieuwd hoe die Carbon Cub SS jou straks gaat bevallen.
Lijkt me toch wel een fijn kistje om er bij te hebben van de zomer.
Hoor het straks graag van je.
Vr Gr D

Nou Jan, dat is een mooie collectie aan kisten.
Jij zult ook vast wel de nodige vlieguren hebben gemaakt en daarbij de skills hebben om goed te vliegen.
Ik ben zeer benieuwd hoe die Carbon Cub SS jou straks gaat bevallen.
Lijkt me toch wel een fijn kistje om er bij te hebben van de zomer.
Hoor het straks graag van je.
Vr Gr D

Het is dan ook moeilijk kiezen welke heli/vliegtuig de lucht in gaat, maar dit is eigenlijk een luxe probleem:proost:

Jan

Die Carbon Cub SS lijkt mij ook een goed en leuk vliegend toestel.
Voor de beginnende piloot een hele goede trainer die zoals al gezegt een heel goedmoedig vlieggedrag zal hebben.
Ondanks dat ik de Carbon Cub SS een heel goed uitziend toestel vind twijfel ik wel ofdat het een aanvulling zal zijn op mijn huidige collectie Micro vliegtuigen die vermoedelijk iets meer aansturing believen dan die Carbon Cub.
Ik krijg het vermoeden van al die You Tube filmpjes dat de Carbon Cub SS vrij 'saai' vliegt. Vandaar mijn twijfel voor de aankoop ervan.
Vr Gr D

Ha Dylan
je slaat de spijker op zijn kop dat die Carbon Cub van Jan Belt door zijn "goedmoedige" :-) vlieggedrag een aanvulling op je collectie zal zijn, maar hij is natuurlijk niet bedoeld voor de meer gevorderde vlieger. Ik geloof heilig dat een beginneling best plezier kan hebben van zo'n dingetje, het geeft hem tenslotte het gevoel zelf te vliegen en daar gaat het toch om. Het echte werk komt later wel, tenslotte zijn we allemaal met crashen en opstaan begonnen.

Het is de Mustang geworden met een Spectrum zender. Maar is het normaal dat ik het richtingsroer helemaal moet bijtrimmen?

Mechanisch bijtrimmen tot richtingsroer evenwijdig staat met de rest en dan evt nog met de trim op de zender bijtrimmen in vlucht.

Back