Beste Parroteers,
Ik heb recent een Drone gekocht en ik ben verkocht aan de quadcopter. Nu ben ik helemaal nieuw in deze materie en ik heb een paar vragen waar ik niet uit kom, maar voor jullie zal het waarschijnlijk heel basic zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Om de vliegtijd te verlengen heb ik op Hobbyking.com 2 Zippy Flightmax, 1800mAh, 3S1P / 3 Cell / 11.1v, 153g batterijen/accu's gekocht met een verloopstekker voor de mini tamiya naar XT60. Volgens de websites die ik bezocht heb zou dit moeten werken. Maar nu:
- Kan ik deze Zippy batterijen opladen met mijn meegeleverde lader van de Parrot Drone? Volgens mij wel, wat het heeft evenveel cellen, maar ik wil het graag zeker weten.
- Hoe weet ik dat de batterijen vol zijn? Bij de officiële drone batterij geeft hij dat aan met een indicatielampje op de lader, maar ik gok dat die nu niet werkt. Of wel?
- Is er een rekensom voor de laadtijd te maken dat ik een kookwekker zet voor wanneer ik hem moet unpluggen? ik weet dat je LiPo batterijen nooit moet overladen, dus ik wil hier voorzichtig in zijn.
Ik vind het niet erg om de batterijen om en om te laden. Ik weet dat er laders zijn die er meerdere tegelijkertijd op kunnen laden en dat die afslaan wanneer ze vol zijn, maar die kosten wil ik liever niet maken. Zo veel tijd om te vliegen heb ik ook weer niet.
Dat was het. Ik hoop dat jullie me kunnen voorzien van informatie en tips!