Pas begonnen

• Topicstarter Topicstarter dvanlit
  • Startdatum Startdatum
D

dvanlit

Guest
Goedendag allemaal,

Ik heb me vandaag aangemeld bij modelbouwforum. Natuurlijk niet zomaar.
1,5 jaar geleden ben ik gestart met een brandstofauto ( de GS strom evo ) als bouwpakket bij onze vrienden in Briele ( RC world ).
Je kan zelf bepalen wanneer je een gedeelte van je auto krijgt opgestuurd.
Dit is zo bevallen dat ik de vraag gesteld heb om ook een bouwpakket samen te stellen voor een helicopter.

Dit waren ze al van plan. Ik ben nu de eerste die dit project gaat starten.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk is het volgende model helicopter het waard om dit project te starten:

Het gaat om de Robbe Spirit Li M8.

In totaal ben ik 20x 49,50 euro kwijt aan dit project ( verspreid over zelf te bepalen aantal maanden ).
Je krijgt alles erbij zodat hij vliegklaar is aan het einde van de rit. Ben nog wel bezig met vragen te stellen over de zender etc die erbij zitten.
Ik wil graag weten wat er bij het pakket zit.

Maar is het model voor beginnende en gevorderde gebruikers eventueel geschikt?

Alvast bedankt voor het reageren.

Gr,

danny

Model lijkt mij zeer geschikt, de Spirit is een prima beginnersheli, en de gevordenen piloten kunnen er ook prima mee uit de voeten.

Aiki zei:
Volgens deze zaak wel :lol: http://www.helicopter.nl/webshop/pr...id/58?osCsid=70bd84341892898f73ece3fd08ade555 het is een LI maar meer staat er ook niet bij...
Als ik bij Robbe ga kijken vindt ik enkel de Spirit Li16 http://at.robbe-online.net/rims_at.storefront/en

Zoals je ziet is dit de prijs zonder de benodigheden om deze heli te laten vliegen.
Als ik z'n beetje alles selecteerd wat erbij hoort kom i ver boven het bedrag uit van die 1000 euro.

Maar ik zal snel aangeven wat er bij het pakket zal zitten.
zender, motor, oplader etc...

gr

Zou trouwens de spirit li geschikt zin om later 3d ermee te kunnen vliegen?
En kwa onderdelen is deze wel uit te breiden?
b.v een andere kap etc...

Het zijn zomaar een aantal vragen.

gr,

danny

De Li is goed voor beginnend 3D/kunstvlucht, maar voor het ruigere werk zoals tictoccen niet helemaal geschikt door de constructie van de servohouders.

dvanlit zei:
....Het gaat om de Robbe Spirit Li M8......Maar is het model voor beginnende en gevorderde gebruikers eventueel geschikt?
Als je helemaal nog moet beginnen met heli vliegen en je wilt het helemaal zelf doen lijkt het mij juist geen geschikte heli.

Mijn tip: Spaar wat geld bij elkaar en koop een T-Rex/ Mini Titan/ SJM/ Crown of iets in die maat... Voor zo'n 500 Euro ben je dan wel klaar

140 heli (Crown zelfs 90 Euro)
80 gyro
40 servo's
150 zender/ ontvanger/ kristalpaar/ zender accu
100 accu's (2 stuks)

Dan hou je 500 Euro 'over'.

Eigenlijk is een DF04 misschien nog wel het beste om mee te beginnen :-) Rond de 100 Euro vliegklaar (?), inclusief zender...

De keuze is aan jou!

Gr,
Mike

somerwil zei:
Eigenlijk is een DF04 misschien nog wel het beste om mee te beginnen :-) Rond de 100 Euro vliegklaar (?), inclusief zender...
Als je helemaal moet beginnen lijkt mij dat ook.
éé of twee keer crashen met je spirit en je hebt zo'n DF er ook weer uit :lol:

Ik denk ook wel dat ik binnenkort de DF04 zal aanschaffen.
Om zo alvast te kunnen oefenen. :wink:

bedankt voor het advies trouwens. :D

Zijn er nog meer mensen die al reeds ervaringen hebben met de Spirit Li M8??

gr,

danny

Back