Pas op! Mixing arms van Logo 10 kunnen 'verkeerd' om flippen

• Topicstarter Topicstarter jock
  • Startdatum Startdatum
jock zei:
Haha, wat een gepuzzel jongens :D

Jock

Nee, Jock, de anderen.
Niet, voor ons. Onze Logo's vliegen toch ???
Onze Logo's kunnen gewoon meer.... of.... (ik durf het bijna niet te zeggen)....wij zijn betere techneuten of piloten.... :wink:

vr.gr.

Henk-Joyce

Ha-eM Helifun zei:
jock zei:
Haha, wat een gepuzzel jongens :D

Jock

Nee, Jock, de anderen.
Niet, voor ons. Onze Logo's vliegen toch ???
Onze Logo's kunnen gewoon meer.... of.... (ik durf het bijna niet te zeggen)....wij zijn betere techneuten of piloten.... :wink:

vr.gr.

Henk-Joyce

Jock woont op Aruba, als ik nu naar buiten kijk lacht hij niet voor niets 8)

Jock woont op Aruba, als ik nu naar buiten kijk lacht hij niet voor niets 8)[/quote]

Natuurlijk valt er hier veel te lachen, maar ik denk ook altijd even aan jullie hoor :D
Als ik nu naar buiten kijk..... windstil en 28 graden. En dat is uniek want normaalgesproken staat hier gemiddeld tegen de 5 bft wind.

Op www.arubarcclub.com kun je wat van onze vliegclub zien.

Jock

[wij zijn betere techneuten of piloten.... :wink:

vr.gr.

Henk-Joyce[/quote]

ik de betere piloot?......pfffff, het zweet breekt me al uit als ik de logo een rondje om zijn as heb laten draaien :wink:
Jock

jock zei:
[wij zijn betere techneuten of piloten.... :wink:

vr.gr.

Henk-Joyce

ik de betere piloot?......pfffff, het zweet breekt me al uit als ik de logo een rondje om zijn as heb laten draaien :wink:
Jock[/quote]

Jock,
sta jij ook op die foto??

vr.gr.

Henk-Joyce

Henk-Joyce,
Van rechtsboven bezien: 3 naar beneden en 2 naar links (met bril)
Jock

Jongens, ik heb het nu ook meegemaakt. 1 linkje was geflipt. Ik kreeg weinig toeren maar er was mee te vliegen. Dit kan alleen maar flippen met vol negatief. Moet er toch niet aandenken dat dit omflipt als ik inverted vol negatief geef.

Ik heb de volgende oplossing bedacht :D

Er zitten ongebruiktje gaatjes in de rotorkop, boor deze gaatjes in de rotorkop op tot 2 mm (ze zijn al bijna 2 mm) Trek een spaak uit de fiets van je vriendin en buig er 2 beugels van (breedte van de gaatjes). Knip de stangen van de beugel dat het resterend deel van de beugel tot de helft in de rotorkop kan en het linkje net niet verder kan om om te flippen / te blokeren.
Even het gaatje vol spuiten met lijm en de spaak er in persen/tikken.

afb20037.jpg

Alsof altijd al de bedoeling van Mikado was geweest.
:D

Handige en slimme mod, mijn complimenten.
Is een goede oplossing denk ik, en in ieder geval goedkoper dan de rotorhead-upgrade van Mikado.

Betekent dit btw. dat je Logo niet meer RIP is?

mmh, het lijkt wel alsof die gaatjes daarvoor bedoeld zijn :) Wie weet ;) Staat ook wel netjes. Ik heb het nog niet meegemaakt maar ook nog niet veel gevlogen met de logo.....

Mooie oplossing, Michel.
Zou je niet een stukje brandstofslang over de spaak doen, om metaal op metaal contact te vermijden?

M.vr.gr.

Theo de Kramer

@Ben: Ik schroef net de nieuwe rotorbladen er op. dan is die weer klaar voor de volgende... :oops:

@Herman: Voorkomen is beter dan genezen ;)

@Theo: Daar zeg je inderdaad wat. ik zal er wat plakband omwikkelen (de beugels zijn precies op maat en een stuk brandstofslang is al snel 1mm dik). De kans dat de stangen elkaar raken is echter heel klein. alleen met vol negatief met cyclics zou het voor kunnen komen.
Daarnaast vlieg ik nu met PCM 8)

pcm :yes:

ik heb het dus bekenen op mijn logo maar met sturen kreeg ik het niet voor mekaar, ik moest echt de boel met de hand flink aanduwen om het anders te krijgen... naja, stukje staal heb ik nog wel :)

Back