patrick henry

heren plonsers

Nu ik mijn u 2540 even terzijde heb gezet ivm onderdelen waar ik even op moet wachten ga ik verder met mijn patrick henry.
De metalen afsluitdeksel wil ik vervangen door een plexiglas plaat van 6 mm. het is mij opgevallen dat onder de metalen plaat nogal wat condens ontstaat en dat is niet goed voor mijn electronica dus wil ik die vervangen door een plexiglas plaat. Heeft een van de heren een idee welke rubbere pakking hiervoor het beste is. Ik heb nu de orginele waar ik niet zo kapot van ben. waar ik nogal kleine lekkage's mee heb.
Verder wil ik de iele scharniertjes van engel van de roeren vervangen door messing piano scharniertjes die ik er in zal frezen en lijmen met stablit.
groeten rob

stabilit is geen goed idee, op langere termijn laat het weer los als het vaak nat word.............. beter uhu end fast gebruiken

Hallo medeplonzer Rob,

Ik heb het aluminiumdeksel van mijn 206 van Engel ook vervangen door Plexiglas, waardoor je beter kunt zien wat er 'in het vooronder' allemaal gebeurd... Het gebruik van de originele rubber 'veter' is dan een beetje lastig (je zou hoogstens de witte kunststof plaat die Engel als voering levert in heel dun plexiglas kunnen kopieëren??) maar ik heb deze vervangen door een pakking gesneden uit 6mm dik moosgummi. Dit spul is bij de 'Malle Pietje' winkel (mijn hofleverancier) 'aan de plaat' te krijgen (vraag me niet wat het ook al weer kost...ik weet nog dat het weinig voorstelde). Ik koop zo'n vierkant metertje, en snij daar de pakking van.
Die leg je gewoon los over je bevestigingsbouten (onderzijde eerst ingesmeerd met siliconenvet. Daarna bovenzijde voorzien van dit vet en klaar. Nouja, niet helemaal, want in mijn geval zijn je M4 bevestigingsbouten dan dus te kort... Hiervoor heb ik zelf speciale aluminium moeren gedraaid. Beetje moeilijk allemaal uit te leggen....als je't ziet zegt het genoeg. Mocht je van plan zijn zondagavond naar Heerenveen te komen dan is het geheel functionerend te zien...
Anders kan ik wat foto's maken...
Wel één erg belangrijk ding: met het moosgummie komt je deksel ietsje hoger te zitten en als je net als ik uitschuifbare torenattributen hebt die op het deksel zitten moet je hier wel wat extra aandacht aan besteden!!!

Jos

rob niezing zei:
heren plonsers hoi Rob
ik heb goede ervaring met een zelfgemaakte pakking, maak een mal frees in een stuk hout de omtrek van je afdichting ook de dikte en breedte van wat je wilt hebben schuur het glad smeer het in met kaarsvet of wat anders koop een tube sikaflex (een rubber compound) bij een watersport zaak
met een plamuurmes in de gleuf smeren , een paar dagen laten uitharden voorzichtig er uit halen dus niet aan een lang stuk trekken bout gaatjes aftekenen en met een gaten tang de gaatjes knippen dan heb je een naadloze pakking op maat wat rustig een jaar dicht kan blijven zitten en daarna nog net zo goed afsluit.
metaallijm van bison het grijze hitte bestendig en goed te schuren
groeten fred

Nu ik mijn u 2540 even terzijde heb gezet ivm onderdelen waar ik even op moet wachten ga ik verder met mijn patrick henry.
De metalen afsluitdeksel wil ik vervangen door een plexiglas plaat van 6 mm. het is mij opgevallen dat onder de metalen plaat nogal wat condens ontstaat en dat is niet goed voor mijn electronica dus wil ik die vervangen door een plexiglas plaat. Heeft een van de heren een idee welke rubbere pakking hiervoor het beste is. Ik heb nu de orginele waar ik niet zo kapot van ben. waar ik nogal kleine lekkage's mee heb.
Verder wil ik de iele scharniertjes van engel van de roeren vervangen door messing piano scharniertjes die ik er in zal frezen en lijmen met stablit.
groeten rob

zeg Jos,

wat is het adres van 'malle pietje' zijn winkel ???

ik kan wel wat van dat rubber gebruiken namelijk !

Groeten, jeroen

Hoi Rob,

Volgens mij kan je beter lexaanplaat gebruiken dan plexiglas. plexiglas kan namelijk barsten als je je moertjes testrak aandraaid. Lexaan daartegen is veel taaier en is vrijwel onbreekbaar.

Back