Pattex 9H PAKM1 Multi Alleskleber voor modelbouw?

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Muhamed, 16 jan 2022.

  1. Muhamed

    Muhamed

    Lid geworden:
    16 jan 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Wijchen
    Goedendag beste mensen,

    In november 2021 ben ik begonnen met mijn eerste modelbouw. Nu ben ik begon met mijn tweede modelbouw: Ferrari 512BB (Bburago metal kit). In het instructieboekje staat dat ik het achterlicht (plastic) met de achtergrille (plastic) moet vastlijmen, vervolgens moet ik het weer vastlijmen met de metalen chassis.

    Het achterlicht heeft 2 kleine gaatjes waar de gril in moet passen (2 pinnen). Het gaatje is net iets te groot, dus zat ik zelf te denken om het gaatje lichtjes te vullen met lijm, zodat de grille daar kan vastmaken. En dat weer vastlijmen aan de chassis met het zelfde pin. Hopelijk kan een afbeelding het verduidelijken. 35EE6E70-0AA1-4596-BA7C-0F27BEE6ACC6.jpeg

    Dus ik was beetje op internet zoeken naar lijm, ik kwam PVA lijm tegen (Elmers glue), maar kost gauw een tientje. Dat vind ik toch net iets teveel, dus kwam ik uiteindelijk Pattex 9H multi alleskleber tegen, voor slechts 1,50 euro (20g tube). Wat denken jullie? Is het geschikt voor modelbouw?
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Prima toch, het heeft niks te houden. beetje secondenlijm werkt ook prima.
     
    Muhamed vindt dit leuk.
  3. Muhamed

    Muhamed

    Lid geworden:
    16 jan 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Wijchen
    Bedankt voor je bericht. CA lijm is inderdaad ook niet verkeerd. Dan bestel ik hem alvast (Pattex alleskleber).
     
  4. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Let op met secondenlijm in combinatie met plastic. Ik heb een paar keer gehad dat de damp van de secondenlijm een witte waas op het plastic veroorzaakte. Dat ging tot wel een cm vanaf de plaats waar ik het lijmde.
     
    Muhamed vindt dit leuk.
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ja klopt, kan vervelend uitpakken op zichtwerk. Dus die alleslijm en fixeren kun je doen met schilders tape.
     
    Muhamed vindt dit leuk.
  6. Muhamed

    Muhamed

    Lid geworden:
    16 jan 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Wijchen
    Hmm, maar zal dit alleskleber ook hetzelfde probleem veroorzaken? Ik wil dit lijm namelijk eerst op een object plaatsen (oude dop) en vervolgens met een satéprikker lichtjes aanbrengen op het plastic.
     
  7. Muhamed

    Muhamed

    Lid geworden:
    16 jan 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Wijchen
    Ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp met “schilders tape”?
    Wat voor lijm zal dan het beste zijn?
     

Deel Deze Pagina