Paypal

Niet gericht aan de beheerder van deze site, maar ik vond dat ik deze het beste kon plaatsen hier .... als ik dit berichtje uberhaupt mag plaatsen.

Er zijn veel Paypalgebruikers op dit forum. Nu heb ik een vraag. Ik heb een account en die gekoppeld aan een rekening (geen creditcard) en zojuist en betaling gedaan (rekening was reeds bevestigd), maar ... er stond nog een klein bedragje op de Paypalrekening zelf.
Nu is mij een ding niet duidelijk:
Paypal schrijft bedragen af van je rekening, maar je kunt ook geld storten op je Paypal (dat bedragje dat er nog staat) en daarmee betalen begreep ik.
Waarom die 2 mogelijkheden en wanneer gebruik je die dan?

Het storten op je PayPal rekening komt een beetje uit de tijd dat ze nog niet direct konden incasseren bij de Nederlandse banken. Sinds PayPal officieel een bank is (gevestigd in Luxemburg) is er een overeenkomst met de grote bankmaatschappijen in Nederland en kan direct een incasso worden uitgevoerd (na de verificatieprocedure).

Vroeger moest je dus óf en creditcard hebben om direct te betalen óf eerst geld overboeken naar PayPal en vanuit dat tegoed kon je dan direct betalen.

Okay, dank je wel. Ik zag net dat de verwerkingstijd 4-6 dagen is en misschien wel niet als het rechtstreeks van Paypal af gaat.
Geeft ook niet want ik heb wel geduld.
Zal eens kijken hoe ik dat restbedrag weer terug kan storten op mijn rekening.

Ik heb mij laten vertellen dat er (lage) kosten zijn verbonden aan het terugstorten van paypal op je eigen rekening. Helemaal zeker kan ik dit echter niet zeggen.

bij mijn vorige bestelling uit hongkong werd er idd binnen 10min een betaling gedaan, gewoon zonder creditcard kaart en met de al veel eerder uitgevoerde verificatie

van de week echter op volgens mij precies de zelfde manier een bestelling gedaan, duurt de betaling opeens 5 dagen, via 'e-cheque' kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik iets verkeerds heb ingevuld, of toch?

grt Kars

Ik heb mij laten vertellen dat er (lage) kosten zijn verbonden aan het terugstorten van paypal op je eigen rekening. Helemaal zeker kan ik dit echter niet zeggen.

saldo terugstorten is gratis.
betalen wordt 3% op gerekend dacht ik.

bij mijn vorige bestelling uit hongkong werd er idd binnen 10min een betaling gedaan, gewoon zonder creditcard kaart en met de al veel eerder uitgevoerde verificatie

van de week echter op volgens mij precies de zelfde manier een bestelling gedaan, duurt de betaling opeens 5 dagen, via 'e-cheque' kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik iets verkeerds heb ingevuld, of toch?

grt Kars

heb 1 keer een echeck gehad en was 17 dagen verder voor de order op paid stond bij hobbycity... het geld wordt binnen 2 dagen van je rekening afgeschreven maar voor het daarna betaalbaar is gemaakt aan de andere partij duurt te lang. Ik kon toen ook geen reden vinden waarom de order als echeck moest worden gemaakt.... en ook paypal kon me dat niet meer vertellen als het systeem heeft deze keuze gemaakt,

verder vele bestellingen daarna gedaan en nooit meer een e-check gezien

e-check doen ze soms willekeurig.
maar komt ook voor als ze geen geld van je rekening af konden schrijven.

Ik heb geen CC, en al helemaal niet gekoppeld aan een Bankrek oid.

Ik hoor regelmatig dat betalingen aan webshops (te) lang duren vanwege
incasso gebeuren en daardoor (te) snel afgekeurd worden door webshop.

Ik gebruik Paypal gewoon als een prepaid budget potje,
en dan kan ik ook niet inverleiding komen om idiote :mrgreen: aankopen te doen

Ik dacht dat betalen en terugstorten kosteloos was.
Alleen als begunstigde ben je een percentage of bedrag kwijt aan "inningskosten"
Dus als jij wat verkoopt en een ander op jouw paypal rekening moet storten kost het jouw geld.

Ik ben ook al enkele jaren een PayPal gebruiker en heb al ontelbare betalingen gedaan. Ook is het me al enkele keren overkomen dat een verkoper me het bedrag moest terugstorten en daar is mij nooit iets voor aangerekend. ;)

Droop

Ik dacht dat betalen en terugstorten kosteloos was.
Alleen als begunstigde ben je een percentage of bedrag kwijt aan "inningskosten"
Dus als jij wat verkoopt en een ander op jouw paypal rekening moet storten kost het jouw geld.
Moet je het storten als gift en niet als handelstransactie voor goederen of diensten. Giften zijn vrij van "belasting". 8)

Op mijn paypal staat gewoon 0. Kan via paypal gewoon overal direct betalen, maakt niet uit welke valuta, het word gewoon met de huidige koers omgerekend en in euro's van m'n bankrekening afgeschreven :) Vind het super handig!

Je moet als particulier tegenwoordig ook betalen als je een bedrag ontvangt en dat is bijna 4 %, dit vermeld ik dan ook in een advertentie als ik iets te koop aanbied dat dit bedrag erbij komt. Verder is het best ideaal paypal, in Amerika kan je bijna niets bestellen zonder paypal.
Mijn paypal account is gekoppeld aan een creditkaart en dan heeft de tegenpartij het geld zowat meteen ontvangen.
Ik weet dat je met een creditkaart het bedrag kan terug vorderen als er iets mis is, d.m.v. een of andere procedure. Of dit met een bankrekeningnummer kan dat gekoppeld is aan paypal weet ik niet. Wel dat ik een bedrag met m'n bankrekening naar Duitsland heb overgemaakt en niets heb ontvangen en je het niet kan terugvorderen en dat was voor een paar honderd euro, balen.

Hans

Hoe kun je het zo instellen?
Ik moet geld over maken vanaf de bank naar paypal.

Op mijn paypal staat gewoon 0. Kan via paypal gewoon overal direct betalen, maakt niet uit welke valuta, het word gewoon met de huidige koers omgerekend en in euro's van m'n bankrekening afgeschreven :) Vind het super handig!

Hoe kun je het zo instellen?
Ik moet geld over maken vanaf de bank naar paypal.
Daarvoor hoef je toch niets in te stellen, zo gaat het bij mij ook.
Maar misschien moet daarvoor wel een creditcard zijn aangemeld als backup. Als het automatisch afschrijven van de bankrekening niet gaat, kan paypal die gebruiken.

Back