PBY5A Catalina afbouw (na 5 jaar)span 2,75M. GEREED, MET VEEL FOTO'S

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Ik vlieg ook met een Catalina welke is gebouwd van RC Vintage Plans
zie ook: Catalina weer gereed voor nieuwe seizoen
De Spanwijdte is 105 inch,2.75 mrt,en de tekening is niet vergroot, dus origineel.
De mijne kan ook van het water opstijgen en landen.
Landingsgestel is in trekbaar als bij het orgineel.
Vliegt als een Calmato zo makkelijk ook op 1 motor.(2 x 15 cc Saito)
Let wel op de hoogte roer uitslagen niet te veel up max 10 a 15 mm want ze worden door de motoren als het waren aan geblazen. Te grote uitslagen en het toestel gaat als een jo jo door de lucht en landen word een crime.

Ronald

Je hebt gelijk, of ik heb er gierend overheen gekeken:rolleyes:, of hij is er opnieuw opgezet, maar ik zie ineens een Catalina van 108 inch span.

Groeten,
Freek

nog meer plaatjes

Arie is nog verder gegaan met de PBY Cat.

Echt om door een ringetje te halen nietwaar?

Nu nog even met Arie afspreken wanneer ik bij hem langs ga om de electrische installatie in orde te gaan maken.
Heb hem al wat geadviseerd over de aandrijving e.d. maar het vergt een kleine investering in tijd om de boel goed op orde te krijgen zodat deze beauty vele malen probleemloos het luchtruim zal gaan kiezen.

Arie en An,we spreken af, hoogstwaarschijnlijk pas volgend jaar, enne fijne dagen, een gelukkig en gezond jaar toegewenst.

12404b2ff4d552d5b.jpg

12404b2ff4d5afa79.jpg

12404b2ff4d51ed5a.jpg

12404b2ff4f030ca0.jpg

12404b2ff4f06a4a3.jpg

12404b2ff4f0d674f.jpg

12404b2ff51e6ff3b.jpg

12404b2ff51eaa8bd.jpg

12404b2ff51f2e087.jpg

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
catalina landingsgestel

Ik vlieg ook met een Catalina welke is gebouwd van RC Vintage Plans
zie ook: Catalina weer gereed voor nieuwe seizoen
De Spanwijdte is 105 inch,2.75 mrt,en de tekening is niet vergroot, dus origineel.
De mijne kan ook van het water opstijgen en landen.
Landingsgestel is in trekbaar als bij het orgineel.
Vliegt als een Calmato zo makkelijk ook op 1 motor.(2 x 15 cc Saito)
Let wel op de hoogte roer uitslagen niet te veel up max 10 a 15 mm want ze worden door de motoren als het waren aan geblazen. Te grote uitslagen en het toestel gaat als een jo jo door de lucht en landen word een crime.

Ronald
Ik wil het landingsgestel ook intrekbaar maken heb verschillende systemen gezien.
Kun jij mij vertellen wat de goeie moet zijn en eventueel een tekening als voorbeeld bijvoegen.Ik heb ook de tekening van rc vintage plans gave kist

Back