PC voeding gebruiken voor laden (Probleem & oplossing)

hebebu4u.jpg

11.6 genoeg?

e5ybuge5.jpg

Met een autolamp als weerstand op de 5V haal ik nu 11.91V. Is dit genoeg om 150 watt te halen straks?

11.91 x 15A= 178,65 Watt

Gert Jan,

Je kan ook bussels maken van de zelfde kleuren en deze samen voegen, heb ik voor geel rood en zwart zo gedaan.

Hier mijn weerstand :

Werkt allemaal gewoon perfect
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk draadje. Dat van die twee kabeltjes aan elkaar wist ik niet.
Ook niet van de benodigde weerstand op de 5V uitgang.

Is 11,9V genoeg?
Hangt van jouw lader af of deze inputspanningen onder de 12V aan kan.
Voor het laden maakt het niets uit omdat een lader de voltages toch moet aanpassen.
Het maakt alleen uit of jouw lader hiermee overweg kan.

Ik zou wel even de print uit de voeding halen, en gewoon netjes de loze draden van de print af solderen. maar dat is puur voor de netheid/veiligheid. zal voor de werking niks uitmaken.

Op deze manier worden pc voedinkjes ook wel vaker in bouw-radios gezet. (auto radio, paar speakertjes en zo'n voeding. )

Ik gebruik op het moment ook een 42A Dell server voeding voor mijn lader. werkt perfect, en had daarmee een goed voeding om 4x 5000mAh 3s lipo's op te kunnen laden met 1C. voor ongeveer een kwart van de prijs wat me een 'modelbouw' voeding zou hebben gekost.

Voordeel van de meeste server voedingen: dat ze geen belasting nodig hebebn op de 5 volt... om netjes te werken op de 12volt lijn...

MAar aub doe iets aan die draadjes.. Echt wreed link om het zo te doen, of gebruik krimpkous en houd de draden IN de behuizing of soldeer ze eraf, nog beter

Daarnaast proef ik een beetje eigenwijsheid.. Niet te verwarren met eigen wijsheid...
(wijsheid van jezelf verkregen door vallen en opstaan) ;) Dus wil je niet leren vna andermans fouten,of aanwijzingen, prima, maar niet "huilie huilie" doen als er wat gebeurd en mis gaat... Die kans is namelijk wel heel re-eel aanwezig..... (huisgenoten doodgegaan door brand of zo ;) )

Ik zal de draden met krimpkous netjes bij elkaar doen. De groepen kunnen toch bij elkaar in? Alle gele draden bij elkaar en een kousje er om?

En of ik eigenwijs ben? Dat laat ik aan jullie :) ik leer graag en lees iedere bijdrage op mijn posts. De ėėn zegt dit en de ander weer dat. Aan een leek als mij om dan maar een keuze te maken van wat juist is.

Zie mijn vorige post...

Ja, rode groeperen, gele enzovoort, ook leuker voor de draden als je wat stroom nodig hebt en deze over meerdere kan verdelen........ en het ziet er nog gelikt uit ook dan.

Ik zou wel even de print uit de voeding halen, en gewoon netjes de loze draden van de print af solderen. maar dat is puur voor de netheid/veiligheid. zal voor de werking niks uitmaken.

Op zich niets verkeerd mee maar wakker blijven! In de onmiddelijke omgeving zitten een paar joekels van condensatoren en die houden er beslist niet mee op als de stroom er schijnbaar af is...als je daar een peer van krijgt.....het hoeft dus niet a priori veiliger te zijn om te gaan solderen op de print....

Stevo

Hela

Nogthans Nederlands hoor:D

Bussel - Betekenis - Definitie - Verklaring en Synoniem voor Bussel

Leuk draadje. Dat van die twee kabeltjes aan elkaar wist ik niet.
Ook niet van de benodigde weerstand op de 5V uitgang.

wrobijns

Als je kijkt bij de AXT voedingen is groen "ON", gewoon verbinden met een zwarte....Je ziet ook dat "het probleem" bij oudere AT's zich niet stelt, die hebben geen power OK of ON functie.

full

full

Ik heb er al 17 A kunnen 'uittrekken';)

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back