PCB programma

Hallo,

Ik ben al een langere tijd bezig met het programma ExpressPCB. Het programma werkt super maar ik kan de layout niet spiegelen.
Dus veel werk, printen op doorzichtig papier, kopieëren wat de kwaliteit beinvloedt en dan kan ik pas verder.

Weet iemand een ander programma wat wel kan spiegelen? liefst freeware.

Ben al wel aan het zoeken geweest maar kan het zo 1 2 3 niet vinden.
Vandaar mijn oproep.. Heeft iemand al met een ander programma ervaring(en)??

m.v.g.
Roelof

Zoek eens op Eagle.. kan het wel. Andere optie is printen naar PDF en die gespiegeld printen.

Als ik pdf manier doe, krijg ik dan geen verschil in afmeting?
Ga het zeker proberen want om een ander programma weer helemaal onder de knie te krijgen.....

Groet,
Roelof.

Eagle is een goed programma en kan je met een paar uurtjes leren.
Je moet alleen goed opletten welke componenten je neemt.
Het programma heeft ook een Autoroute heel makkelijk dus.
Het is hier te downloaden.

hi,

met het printen in pdf formaat heb ik tot op heden geen probleem gehad. Ik gebruik Layo1 als programma.

Een ander proces kan ook werken.. als je print op een sheet, kun je het ook op een foto-gevoelig PCB zetten door belichting met bv. een gezichtsbruiner oid. Daarna is het een kwestie van fixeren en etsen.

Is wel duurder dan andere methodes (bv uitprinten op laserprinter en strijken op pcb) maar levert ook een erg mooi resultaat op.

Eagle werkt niet lastig. Je begint met het tekenen van je schakeling en daarna kun je switchen naar 'pcb view'. Je kunt dan componenten plaatsen en schuiven zo je wilt, en dan de autorouter de print voor je laten tekenen. Hierbij kun je bv. ook instellen of het een enkel- of dubbelzijdige print wordt, of hij gebruik mag maken van draadbruggen, enzovoort.

Printen naar PDF zou bij mijn weten geen problemen moeten geven, mits je zorgt dat overal het juiste papierformaat (bv. A4 ipv. Letter) ingesteld staat.

Keej... Ben even druk met pdf bezig geweest en uiteindelijk gevonden hoe je gespiegeld kan afdrukken.... Als je dat eenmaal weet is dat wel erg makkelijk! -:(

Ben bezig met downloaden van Eagle. Weet iemand of je de layouts van ExpressPCB hierin kan importeren? of moet ik alles opnieuw maken?

Groet,
Roelof

Back