Peak cut Much more lader !!HELP!!

Ik heb een probleempje met mijn much more lader die ik laatst heb overgekocht van iemand.

Telkens als ik mijn accu's laad krijg ik na 10 sec of na 10 min soms pas na een half uur een melding genaamd peak cut.

Heb al gekeken in het boekje wat dit nou precies is maar kom er nog niet hellemaal uit hoe ik dit nu moet gaan oplossen.

Het gaat om een Much more Cell master platinum.
Hoop dat iemand mij uit deze frustratie kan redden:)

Groetjes,

"peak cut" wil zeggen dat de lader stopt met laden omdat de lader in de accu een piek spanning meet. Wat dus wil zeggen dat de accu vol zou zijn...

Probeer eens je cellen goed te ontladen op een goede ontlader en sluit ze dan nog eens aan. Wat voor cellen gebruik je en hoe hoog zet je de laadstroom op de lader?

ja maar daar klopt dus geen reet van want ze zijn niet vol:P
ik gebruik intellect 4200 cellen. en laad ze op 5 amp. Heel normaal dus.

In ieder geval bedankt voor deze info, hoop wel binnekort gewoon normaal accu's te kunnen laden inplaats van steeds die onderbrekingen.

Groetjes,

Bij de MuchMore lader stel je de mV waarde voor het hele pack in. Dus voor een 5cell pack en bijv. 5mV/cell zou je de lader op 25 moeten zetten. Hoe is de staat van de cellen? Je hebt het namelijk over Intellect 4200 cellen en die zijn erg fragiel. Heeft het pack lang stil gelegen? Is hij goed ontladen voordat je bent gaan laden? Zijn de stekker verbindingen van accu >> lader wel goed?

Als er één dode cell tussen zit dan zal de lader sneller een piek voltage meten en dus zeggen dat de accu vol is terwijl dit niet zo is. Ik denk echt dat het in de accu zit en niet in de lader. Ik heb een MuchMore lader een paar jaar probleemloos gebruikt en heb zeer weinig klachten gehoord ook hierover. 9 van de 10 keer lag het aan de accu zelf...

Ontlaad eigenlijk altijd voordat ik weer ga laden,
Heb eergister weer gereden, en toen haalde ik de accu er uit en brande ik serieus men klauwen. Heb ik normaal nooit.
van een cell is nu het plastic afgesmolten zeg maar. dat kon ik er zo aftrekken. en daarna werden de peak cut meldingen veel erger. als ik em eerst ontladen, en daarna wilde gaan opladen had die na 10 sec al peak cut.

De cellen etc staan op 6 dus goed ingesteld. en de rest volgens mij ook. heb alles gedaan zoals in het boekje staat.

Word hier dus een beetje leip van:P
Men oude vertrouwde ladertje (Apex) Deed het gewoon altijd:P die had namelijk die peak detectie etc niet.

Maar goed, ben voor de rest tevreden over de much more lader. alleen men accu's tja die zijn dus misschien wel weer naar de klote.

Welke cellen raden jullie aan om te kopen (merk etc)
Alvast weer bedankt jongens.

Groetjes

Volgens mij kan je bij MM je peakcut voltage instellen... Even manual lezen

Back