penlites als ontvangeraccu???

• Topicstarter Topicstarter joop kanon
  • Startdatum Startdatum
Corrien zei:
Het resultaat is dan ook, dat meer dan 90% van alle servo's, die bij de servicedienst voor reparatie binnenkomen afkomstig zijn van autorijders. Met name bij de big-scale auto's sneuvelen ze bij bosjes, .
de stuurservo van een 1/8 of 1/6 heeft ook heel wat meer te verduren dan zowat álle andere toepassingen....paar weken geleden heb ik nog een tandwiel gestript van een servo....dat die wat eerder kapot gaan, lijkt me eerder te liggen aan de mechanische kracht die erop uitgeoefend wordt, dan aan 't voltage wat er op staat ?!

ik heb 3 ontvangeraccu's van 5cellen en 1100-1200mah, en die laad ik ruim vantevoren op, zodat 't al een paar dagen duurt voordat ik ze ga gebruiken...lijkt me niet dat ze dan nog (ruim) boven de 6volt uitkomen...

hallo

als ik het draatje blijf volgen dan trek ik hier een mooie les uit

cor als die jongens zo blijven verder doen met hun apperatuur dan zit JIJ op rozen
jaren en jaren werk zit er nog aan te komen
dus bestel die bmw maar

d@nnis

waar blijft je voordeel van je 5 de cel als je zoals je zegt je pack reeds dagen van te voor oplaad????????????
Nmh cellen verlieren heel snel hun lading binnen de erste paar dagen
het kan zelfs zo zijn dat ze reeds 1/4 leeg is

jullie moeten toch echt eens naar specificaties gaan zoeken jongens van het matereiaal dat jullie gebruiken hoor
gewoon googlen of yahoo en en zoeken op spec en Nmh

want wat ik hier zie voor bij komen voor uitleg slaat haast alles
maar zoals gezegd der worden er alleen maar rijker van
dat zijn de winkeliers en de hersteldienst

groeten raf die op 5 volt vaart

d@nnis zei:
de stuurservo van een 1/8 of 1/6 heeft ook heel wat meer te verduren dan zowat álle andere toepassingen....paar weken geleden heb ik nog een tandwiel gestript van een servo....dat die wat eerder kapot gaan, lijkt me eerder te liggen aan de mechanische kracht die erop uitgeoefend wordt, dan aan 't voltage wat er op staat ?!
Heckrotorservo's van helicopters hebben een nog veel drukker leven. De gas/rem-servo van brandstofauto's gaat net zo vaak (cq vaker stuk). Hoe een servo met de belasting omgaat, die er op wordt uitgeoefend, heeft toch wel degelijk een verband met de spanning, die er op staat. Het gaat mij hierbij niet om tandwielen, die stuk gaan. Meestal komt dit natuurlijk door de klappen, die stuurservo's krijgen en dat is iets, dat bij autorijden vele keren vaker voorkomt dan bij de andere takken van modelbouw. Het gaat mij om de keren, dat de elektromotor verbrandt met als gevolg dat ook de elektronica stuk gaat. Zo'n servo kun je weggooien en dat is zonde. Zeker als er dan een fabrikant zegt, dat dit niet onder de garantie valt en de winkelier ook geen oplossing weet te bieden. Voor de servicedienst is zoiets ook alleen maar ergerlijk: die krijgt de schuld dat er geen garantie verleend wordt en heeft er ook nog werk aan, dat door niemand wordt betaald. Dus Raf, die BMW blijft toch maar een VW Golf, die overigens prima bevalt.

raf zei:
hallo

d@nnis

waar blijft je voordeel van je 5 de cel als je zoals je zegt je pack reeds dagen van te voor oplaad????????????
Nmh cellen verlieren heel snel hun lading binnen de erste paar dagen
het kan zelfs zo zijn dat ze reeds 1/4 leeg is

dat heb ik een keer getest...en na een week trek ik er nog 900-1000mah uit, en na een maand zijn ze half leeg, dus zó snel gaat dat niet :)

Back